Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief?

    Ik bezit een nikon D3000 met een 18-200 mm lens van sigma en een 35mm 1.8 van nikon.Ik ga binnenkort op reis en ik zou graag foto's nemen van ons bij het avondval aan het strand/zwembad.Nu kom ik er niet uit,wat is het beste,een flits aanschaffen?een 18-55 f2.8?een prime 80mm 1.8?

    Ik fotografeer meestal kinderen (ballenbad,zwembad,speeltuin enz).
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: welk objectief?

    Je hebt al een 35 mm/f1.8; dit objectief kun je prima gebruiken in omstandigheden met slecht licht. Je hoeft dus niets extra's aan te schaffen in het begin...
    Later kun je altijd nog kijken voor een flitser als aanvulling, dit kan nog wel eens makkelijk zijn.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief?

      Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
      Ik bezit een nikon D3000 met een 18-200 mm lens van sigma en een 35mm 1.8 van nikon.Ik ga binnenkort op reis en ik zou graag foto's nemen van ons bij het avondval aan het strand/zwembad.Nu kom ik er niet uit,wat is het beste,een flits aanschaffen?een 18-55 f2.8?een prime 80mm 1.8?

      Ik fotografeer meestal kinderen (ballenbad,zwembad,speeltuin enz).
      je hebt een prima lens hiervoor... de 35mm f1.8
      een flits recht-toe-recht-aan van boven op de camera maakt niet zo mooi licht tenzij er ook omgevingslicht is (bijvoorbeeld party fotografie)
      Een flits naast je camera kan wel mooie resultaten halen (zie strobist forum)

      ald je portret foto's wenst te maken heb je een langere lens nodig, zoals 85mm, of 70-200mm liefst met een groot diafragma (f2.8) en een mooie bokeh...
      maar let op wat je koopt, want jouw toestel heeft lenzen nodig met een scherpstelmotor in de lens AF-S, dus een 85mm f1.8 AF moet je manueel gebruiken en dit is met kinderen niet aan te raden...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        je hebt een prima lens hiervoor... de 35mm f1.8
        een flits recht-toe-recht-aan van boven op de camera maakt niet zo mooi licht tenzij er ook omgevingslicht is (bijvoorbeeld party fotografie)
        Een flits naast je camera kan wel mooie resultaten halen (zie strobist forum)

        ald je portret foto's wenst te maken heb je een langere lens nodig, zoals 85mm, of 70-200mm liefst met een groot diafragma (f2.8) en een mooie bokeh...
        maar let op wat je koopt, want jouw toestel heeft lenzen nodig met een scherpstelmotor in de lens AF-S, dus een 85mm f1.8 AF moet je manueel gebruiken en dit is met kinderen niet aan te raden...
        Binnenshuis heb ik ook beperkingen met m'n prime,dus een 70-200 zal ook nie veel helpen?!Dus kan ik niet anders dan een flits (bvb:sb600,700,900)te gebruiken,klopt?
        Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

        Comment


        • #5
          Re: welk objectief?

          Een statief.

          Comment


          • #6
            Re: welk objectief?

            Om gedurende het blauwe uurtje de sfeer vast te leggen heb je een lichtsterke lens nodig die scherp is vol open en dan nog snel en juist focust.
            Goedkopere zooms laten je op dat moment dikwijls in de steek, en een dure kopen enkel voor die gelegenheden ?

            Met de 35mm 1.8 moet al heel wat te bereiken zijn zolang je geen close-ups wil.

            Invulflitsen kan ook.

            Comment


            • #7
              Re: welk objectief?

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Een statief.
              Om kinderen te fotograferen?
              Ideaal bij statische onderwerpen, maar niet voor bewegende.

              De aanschaf van een goede flitser lijkt me geen verloren investering. Mijn SB600 heeft al 3 body's overleefd.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: welk objectief?

                Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
                Binnenshuis heb ik ook beperkingen met m'n prime,dus een 70-200 zal ook nie veel helpen?!Dus kan ik niet anders dan een flits (bvb:sb600,700,900)te gebruiken,klopt?
                als je niet voldoende plaats hebt, en je wilt full body fotograferen, dan kom je op een breedhoek terecht... En een flits kan zeker helpen... leer met die flits bouncen, en eventueel off camera werken voor het beste resultaat...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: welk objectief?

                  Ik had gedacht aan een 17-50 F2.8 van tamron,maar dan heb ik niet veel voordeel met m'n 35 mm 1.8.Dus denk ik te gaan voor een flits..ik heb effe gekeken bij konijn voor een flits en ik zie daar voor nikon dit systeem staan:Tumax DMF880R ,een dubbel systeem voor (heel)weinig geld.Heeft iemand ervaring met dit systeem?

                  als je niet voldoende plaats hebt, en je wilt full body fotograferen, dan kom je op een breedhoek terecht
                  Welk objectief bedoel je dan,met welk bereik?
                  Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk objectief?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
                    .ik heb effe gekeken bij konijn voor een flits en ik zie daar voor nikon dit systeem staan:Tumax DMF880R ,een dubbel systeem voor (heel)weinig geld.Heeft iemand ervaring met dit systeem?
                    Ziet er meer uit als een goedkoper macro flitser. Voor iets meer koop je een SB-600
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment

                    Working...
                    X