Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

    De eerste review van de Odin staat al op internet
    Klik hier voor de review
    Uit deze review blijkt dat de nieuwe Phottix Odin ook niet TTL triggers zoals de Strato 4 in 1 en de Strato II Multi kan aansturen. Alleen zal groep D niet functioneren via de Odin omdat deze maar 3 groepen kan aansturen. Wel mooi nieuws omdat ik dan mijn Strato triggers kan gebruiken om flitsers voor achtergrondverlichting aan te sturen.

    Groeten Michael

  • #2
    Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

    Dat is dan goedkopere versie van de Pocketwizard FlexTT5 ?
    Enkel voor Canon beschikbaar
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

      Er komt ook een Nikon versie...maar net als bij Pocketwizard duurt dat wat langer. Waarschijnlijk is het i-TTL systeem van Nikon meer complex dan dat van Canon, of het is gewoon dat Canon een groter marktaandeel heeft op DSLR camera's. Ik zal het eens vragen aan de mensen van Phottix.

      Groeten Michael

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

        Denk dat zowel de complexiteit van nikon's ittl alsook dat de concurentie (pixel) eerst canon's systeem aanpakt meespeelt.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Denk dat zowel de complexiteit van nikon's ittl alsook dat de concurentie (pixel) eerst canon's systeem aanpakt meespeelt.
          dit zou idd wel eens kunnen kloppen en daarbovenop komt ook nog eens dat nikon hun CLS-systeem heeft dat ook TTL werkt op veel modellen waar canon dit enkel op de latere modellen (60d etc) heeft dus de nikon'ers onder ons minder 'nood' hebben aan TTL-triggersystemen
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Denk dat zowel de complexiteit van nikon's ittl alsook dat de concurentie (pixel) eerst canon's systeem aanpakt meespeelt.
            nikon heeft minder nood aan flash... vermits ze minder ruis in de hoge ISO's hebben...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              dit zou idd wel eens kunnen kloppen en daarbovenop komt ook nog eens dat nikon hun CLS-systeem heeft dat ook TTL werkt op veel modellen waar canon dit enkel op de latere modellen (60d etc) heeft dus de nikon'ers onder ons minder 'nood' hebben aan TTL-triggersystemen
              Het systeem van Nikon (CLS) werkt met infra rood licht en heeft daarom zeker zijn beperkingen. Toen Pocketwizard op de markt kwam met de TT1 en TT5 hoorde je de Nikon gebruikers klagen over het feit dat er geen versie voor hun camera type op de markt kwam. Sony gebruikers piesen al helemaal naast het potje, omdat daar maar heel soms een triggers voor op de markt komen. Maar ik weet dat Sony zelf een soort CLS systeem heeft. Radio triggers zijn altijd handiger. Neem bijvoorbeeld een Apollo softbox, daar heb je met het CLS systeem helemaal niets aan.
              Ik ben van mening dat deze Odin trigger een revolutie gaat worden in de strobist wereld en dat meer mensen het gemak van TTL gaan ontdekken.

              Comment


              • #8
                Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                Ik ben van mening dat deze Odin trigger een revolutie gaat worden in de strobist wereld en dat meer mensen het gemak van TTL gaan ontdekken.
                TTL is helemaal niet interessant voor de strobist fotograaf... wat wel interessant is, is de High speed sync en de flits kracht instelling vanop de camera (zodat je er niet meer naar de flits toe moet lopen)... en net hier wringt het schoentje voor nikon...

                TTL offcamera geeft een plat, on interessant beeld...

                doch als je toch maar met 1 of hooguit 2 flitsers werkt op locatie, en je hebt een beetje ervaring, dan moet je zelden naar die flitsters lopen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  doch als je toch maar met 1 of hooguit 2 flitsers werkt op locatie, en je hebt een beetje ervaring, dan moet je zelden naar die flitsters lopen...
                  of ge past een klein beetje uw instellingen aan op uw toestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                  Het systeem van Nikon (CLS) werkt met infra rood licht en heeft daarom zeker zijn beperkingen. Toen Pocketwizard op de markt kwam met de TT1 en TT5 hoorde je de Nikon gebruikers klagen over het feit dat er geen versie voor hun camera type op de markt kwam. Sony gebruikers piesen al helemaal naast het potje, omdat daar maar heel soms een triggers voor op de markt komen. Maar ik weet dat Sony zelf een soort CLS systeem heeft. Radio triggers zijn altijd handiger. Neem bijvoorbeeld een Apollo softbox, daar heb je met het CLS systeem helemaal niets aan.
                  Ik ben van mening dat deze Odin trigger een revolutie gaat worden in de strobist wereld en dat meer mensen het gemak van TTL gaan ontdekken.
                  voor beginners is meestal het infrarood systeem voldoende om te beginnen te experimenteren en idd sony heeft ook een genre CLS -systeem maar Canon heeft dat intss ook wel hoor, de 60d o.a. dus op dat vlak zijn de 3 'meest verkochte' / courante aangeboden (in grootwinkels) merken in DSLR intss wel gelijkgesteld aangezien ze dit op bepaalde modellen aanbieden
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    TTL is helemaal niet interessant voor de strobist fotograaf.....
                    Een aantal groten der aarde zoals Mc Nally en onze godfather op strobist gebied David Hobby, gebruiken ook TTL (maar ook wel manual) en ik vind hun foto's niet plat en saai. Maar goed, zoals het met de LP naar de CD ging...de LP klonk beter dan de digitale CD, maar later kocht bijna niemand meer een LP en was het gemak van de CD en de geluidskwaliteit die overwon. Ik denk dat als deze systemen meer betaalbaar worden (en de Odin is net als de Pixel triggers een stuk goedkoper dan Pocketwizard of Radiopopper) en ook weer beter worden, mensen overstappen.
                    Trouwens kun je met de Odin in drie groepen ook manual flitsen (en tegelijk genieten van het mooie geluid van een LP versterkt door een buizenversterker )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                      Een aantal groten der aarde zoals Mc Nally en onze godfather op strobist gebied David Hobby, gebruiken ook TTL (maar ook wel manual)
                      hoe kan je nu manueel TTL gebruiken? De huidige wijze waarbij TTL gebruikt wordt is net automatisch!! De metering wordt doormiddel van voorflashes berekend... Dat is nieks manueel...

                      wat je wel kan is doormiddel van de infrarood drager (CLS) manueel je flitsen instellen... maar dat heeft met TTL nieks te maken...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                        @d_oracle Ik bedoelde dat deze heren soms manual maar ook vaak TTL gebruiken, maar niet tegelijk. Zo gebruikt Mc Nally, die Nikon apparatuur gebruikt, vaak het CLS systeem van Nikon.

                        Met TTL heb je trouwens nog steeds flits compensatie tot je beschikking om vanuit een basis je licht in te stellen zoals jij wilt. Zodra ik de triggers in bezit heb ga ik er mee aan de slag. Ik heb binnenkort een fotoshoot met 45 stoere meiden van een roller derby club: www.facebook.com/domcitydolls Op hun site staan foto's van een andere fotograaf, en ik ga kijken of ik het beter kan (lijkt mij niet moeilijk om te overtreffen).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                          @d_oracle Ik bedoelde dat deze heren soms manual maar ook vaak TTL gebruiken, maar niet tegelijk. Zo gebruikt Mc Nally, die Nikon apparatuur gebruikt, vaak het CLS systeem van Nikon.
                          Mc Nally wordt er naturlijk voor betaald... da's een goede referentie

                          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht

                          Met TTL heb je trouwens nog steeds flits compensatie tot je beschikking om vanuit een basis je licht in te stellen zoals jij wilt. Zodra ik de triggers in bezit heb ga ik er mee aan de slag. Ik heb binnenkort een fotoshoot met 45 stoere meiden van een roller derby club: www.facebook.com/domcitydolls Op hun site staan foto's van een andere fotograaf, en ik ga kijken of ik het beter kan (lijkt mij niet moeilijk om te overtreffen).

                          flitscompensatie is geen alternatief voor manueel werken... het probeert de outcome van de automatische meting te compenseren... maar ook dat blijft automatisch...
                          Manueel werken(met licht) betekent dat je je lichten manueel instelt om een gewenste outcome te bekomen, en dat je dit niet laat afhangen van wat de camera fabrikant denkt dat het beste is...

                          veel succes met je shoot! goed belichten van een groep van 45 is geen sinecure... laat maar je resultaat eens zien, samen met de aanpak...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                            Dag Michael,

                            Is het ook compatible met Phottix Atlas?

                            Vr.gr.
                            Dennis

                            Comment


                            • #15
                              Re: Phottix Odin werkt samen met de Strato 4 in 1 en Multi II

                              Denk ik niet aangezien de atlas op 433MHz werkt en de Odin op 2.4GHz.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X