Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

free lensing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • free lensing

    Ooit al iemand van gehoord? Iemand al iets mee gedaan?

    Ik kwam het vandaag toevallig tegen. Free lensing is de techniek waarbij je je lens van je toestel schroeft, en voor het toestel houdt om fotos te maken. Ik heb hier een aantal mooie resultaten gezien, er staan er een paar op m'n blog die ik net snel zelf heb gemaakt.

    Je krijgt als het ware een Tilt-shift lens, behalve dat ze gewoon los voor je camera hangt.
    Niet voor de scherpste beelden, maar very artsy resultaten gegarandeerd.

    Opgepast, wellicht niet zonder gevaar voor camera (sensor komt op bepaalde momenten vrij in contact met buitenlucht, ... laat ons zeggen dat ik geen verantwoordelijkheid neem.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: free lensing

    Op het forum is een in mijn ogen bedreven "freelenser" aan het werk, zie onder andere :

    vespa

    nog één

    brussel3

    en goed voor een Hof : freelensing

    Binnenkort zou ik mij er ook eens graag aan het freelensing wagen
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: free lensing

      hey thanks, had ze nog niet gezien!

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: free lensing

        Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
        Opgepast, wellicht niet zonder gevaar voor camera (sensor komt op bepaalde momenten vrij in contact met buitenlucht, ... laat ons zeggen dat ik geen verantwoordelijkheid neem.
        En hoe zou dat zijn als je sensor schoonmaakt of een lens wisselt bij een EVIL camera?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: free lensing

          dat is zo, maar als ik m'n sensor moet schoonmaken dan ruim ik eerst m'n bureau op, vooraleer ik het bakje openzet.
          Als je met je lens eraf door de tuin loopt, en er waait wat zand op, ...

          Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: free lensing

            Stof op je lens is geen gevaar, maar slechts vuil.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: free lensing

              ik bedoel, er waait wat zand op, en dat komt in je body terecht, ...

              ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #8
                Re: free lensing

                Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                Op het forum is een in mijn ogen bedreven "freelenser" aan het werk, zie onder andere :
                Ik was net op het forum aan het zoeken op 'free lens' en kwam dit topic tegen. Alvast bedankt voor de vermelding Chris!

                Wat dat stof betreft, ja er zit toch wel wat stof op mijn sensor. Maar sinds ik met freelensen begonnen ben heb ik hem ook nog niet laten kuisen en op hogere diafragma, F16, merk je dan ook duidelijk vlekjes.

                Hebben jullie er ondertussen al wat meer ervaring mee?
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: free lensing

                  Effe n update, na wat maanden free lenzen mijn sensor laten kuisen en bij het ophalen van het toestel kreeg ik te horen dat de sensor zeer vuil was. Het is dus niet zonder risico.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: free lensing

                    Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                    Effe n update, na wat maanden free lenzen mijn sensor laten kuisen en bij het ophalen van het toestel kreeg ik te horen dat de sensor zeer vuil was. Het is dus niet zonder risico.
                    Wat is het risiko? Is de sensor nu weer schoon als het antwoord ja is, is er dus geen risiko. Alleen een risiko op een vieze sensor.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X