Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D7000 flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D7000 flits

    hoi ,
    wanneer ik met me D7000 ( of D300s ) wil flitsen , staat de sluitertijd altijd op 1/60 en kan deze niet veranderen .
    alleen ik M stand kan ik tot 1/250-350 gaan .

    laatst las ik ergens over iemand met een een nikon toestel ( weet het model niet meer ) met flits , die zijn sluitertijd op 1/1000 gebruikt had .

    heeft dit een reden waarom de sluiter altijd op 1/60 staat ?
    hoe komt het dat je zelfs in stand M niet hoger graakt dan 1/250 -350 ?

    dit is zowel met de ingebouwde flits , als met de apart aangestuurde metz flits .

    met de infrarood aangestuurde metz flits , werk ik in het camera menu, op de comander stand .

    iemand een idee ?
    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

  • #2
    Re: nikon D7000 flits

    Zoek eens in het flitsmenu van je camera en zet het dan op 1/250FP

    Menu e2..denk ik
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: nikon D7000 flits

      Ja dat vind je i.d.d bij e1 en e2.
      Groeten Hervé.

      Comment


      • #4
        Re: nikon D7000 flits

        klik filmpje op youtube
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: nikon D7000 flits

          Schakel ook even auto FP in.
          Te vinden via de indaex van de handleiding.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: nikon D7000 flits

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Schakel ook even auto FP in.
            Te vinden via de index van de handleiding.
            Werkt dat ook met het ingebouwde flitsje

            Automatische snelle FP-synchronisatie en instellicht worden ondersteund door alle CVS-compatibele flitsers, behalve de SB-400

            Comment


            • #7
              Re: nikon D7000 flits

              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
              hoe komt het dat je zelfs in stand M niet hoger graakt dan 1/250 -350 ?


              iemand een idee ?
              1/250 is de kortste stand waarin de sluiter even volledig open staat. Het flitslicht heeft enkel effect als de sluiter volledig open is. In kortere standen begint het tweede gordijn al dicht te gaan voordat de sluiter volledig open is. Dan is enkel het onderste deel van de foto juist belicht.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: nikon D7000 flits

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                1/250 is de kortste stand waarin de sluiter even volledig open staat. Het flitslicht heeft enkel effect als de sluiter volledig open is. In kortere standen begint het tweede gordijn al dicht te gaan voordat de sluiter volledig open is. Dan is enkel het onderste deel van de foto juist belicht.
                D7000 gaat blijkbaar tot 1/320, net als de D300, met een geschikte externe flits heb je de mogelijkheid om snelle FP te kiezen, dan worden tijdens de sluiterwerking een reeks kleine flitsen zeer snel na elkaar afgevuurd, zo kan je ook flitsen met een hoge sluitersnelheid, wel ten koste van flitsvermogen, met een SB900 haal je hier amper een paar meter afstand.

                Comment


                • #9
                  Re: nikon D7000 flits

                  heeft dit een reden waarom de sluiter altijd op 1/60 staat ?
                  Je moet weten dat de sluitertijd geen invloed heeft op de belichting afkomstig vd flits. Dus 1/60s of 1/125s, je onderwerp wordt hetzelfde belicht. De omgeving en dus alles wat niet direct belicht is, wordt wel beïnvloed.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon D7000 flits

                    Inderdaad , op 1/250 FP lukt het wel om naar bv 1/1000 te gaan .
                    Alemaal heel erg bedankt voor de hulp .

                    Het is voor een metz macro ringflits aan te sturen , en deze gaat eigenlijk alleen voor macro gebruikt worden , dus veel flits vermogen ga ik nie nodig hebben .
                    Het is gewoon omdat ik met me lens zo dicht op het onderwerp zit , dat de lens zelf het licht blokkeerd . Met Deze ringflitser kan ik 1 of bijde flitsers naar binnen laten flitsen .
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon D7000 flits

                      wat is eigenlijk de reden om korter dan 1/250 (of 1/320) met flits te synchroniseren? Ik ben daar altijd benieuwd naar.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon D7000 flits

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        wat is eigenlijk de reden om korter dan 1/250 (of 1/320) met flits te synchroniseren? Ik ben daar altijd benieuwd naar.
                        als er zich dan toch eens een snelle actie voordoet waarbij geflitst kan worden en een snelle sluitertijd nodig is .
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon D7000 flits

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          wat is eigenlijk de reden om korter dan 1/250 (of 1/320) met flits te synchroniseren? Ik ben daar altijd benieuwd naar.
                          De reden is niet zozeer dat je wil flitsen met zo een snelle sluitertijd, maar dat je in sommige gevallen niet verder kan, bv. je wil buiten een portret maken en inflitsen om de schaduwen wat op te lichten, dat met een groot diafragma, dan kom je meestal boven 1/250 te zitten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon D7000 flits

                            Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            als er zich dan toch eens een snelle actie voordoet waarbij geflitst kan worden en een snelle sluitertijd nodig is .
                            dan bevriest het flitslicht die snelle actie.


                            Demeyereg
                            De reden is niet zozeer dat je wil flitsen met zo een snelle sluitertijd, maar dat je in sommige gevallen niet verder kan, bv. je wil buiten een portret maken en inflitsen om de schaduwen wat op te lichten, dat met een groot diafragma, dan kom je meestal boven 1/250 te zitten.
                            Dat is idd zeer lastig. Een reflectiescherm kan dat wel oplossen, maar dat is niet handig in gebruik.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon D7000 flits

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              dan bevriest het flitslicht die snelle actie.
                              Inderdaad, maar daarvoor moet er zo min mogelijk omgevingslicht zijn, en dit is in sommige gevallen onmogelijk (zoals buiten?).
                              Merci en groetjes :)
                              Insta | Flickr | Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X