Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk budget voor beginnende studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk budget voor beginnende studio

    Wat zoek ik:

    - 2 lampen (inclusief staanders en toebehoren)
    - 2 softboxen (inclusief staanders en toebehoren)
    - witte, zwarte en grijze stoffen doek of papieren rol
    - inrichting voor de rollen of doeken, bevestigd aan muur of op staanders

    Hoeveel zou me dat ongeveer kosten?

  • #2
    Re: welk budget voor beginnende studio

    [Mod-LesC]Verplaatst van Gezocht naar Strobist. In Gezocht kan er immers niet gereageerd worden op je post, en dient eigenlijk om iets specifieks te zoeken (b.v. bepaalde lens...). Ik vermoed dat de strobisten jou het beste gaan kunnen helpen, vandaar... [/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: welk budget voor beginnende studio

      Ook niet zoveel met strobist-fotografie te maken imo.
      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: welk budget voor beginnende studio

        paly haalt al een deel aan

        maar toch, mss een paar vragen erbij

        voor achtergrond moet je gaan kiezen, papier of doek, heeft beide zijn voor en nadelen
        is je studio een vaste plek die je inricht, dan kan je bvb ook gaan opteren voor backgroundsupport die vast hangen op je muur

        hoe groot is je studio?
        dit zal vooral de sterkte van je flitsen moeten gaan bepalen en hoeveel je er nodig hebt

        welke dingen wil je allemaal doen in je studio?
        dit kan deels je softboxen / paraplu's / beauty dish / octobox / snoot / grid / ... gaan bepalen

        daarnaast moet je mss ook de vraag stellen, wil ik de studiokoppen mobiel gebruiken op locatie of niet? of wil je met alles heel mobiel zijn zonder teveel gewicht mee te sleuren? bij dit laatste ben je al praktisch verplicht om naar speedlites te gaan in combi met plu's of toch makkelijk en licht te verplaatsen en op te zetten materiaal

        speedlites kunnen ook gebruikt worden in studio maar vergt iets meer trial & error mogelijks, zeker in het begin omdat je niet ziet wat een bepaalde opzet gaat doen omdat je het pilootlicht niet hebt

        als je echt voldoende wil hebben aan budget om te kopen wat je denkt nodig te hebben, voorzie dan 10 000 euro ofzo mss, dan kan je koppen, softboxen en alles kopen en dit alles in het grootste / duurste / meest zware
        maar is dit hetgeen je nodig hebt, niet noodzakelijk, de kans is mss zelfs groot dat je het dan nooit gebruikt
        want desondanks er velen zeggen, soms heb je gewoon een teveel aan licht en ik weet dat er hier tegenstanders van deze uitspraak gaan zijn en ik weet ook bepaalde mensen die deze mening delen en die zelf ook teruggrijpen naar speedlites in studio die ze soms afhuren omdat de flitsen die er staan veel te krachtig zijn voor de outcome die ze wensen op hun foto's
        Last edited by SVIS; 15 september 2011, 11:12.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: welk budget voor beginnende studio

          De ruimte is maar 3,70m op 3,70m groot. Wil mijn materiaal niet verplaatsen. Wil de studio gebruiken voor portretfotografie. Weet niet of een doek of papieren rol het beste is.

          In zo een kleine ruimte is 500 watt teveel, maar wat denken jullie van deze studiosets?

          Comment


          • #6
            Re: welk budget voor beginnende studio

            Reken op een 900 a 1000 euro voor alles.
            Koop een goede flitsset zoals de Elinchrom D-lite voor +/- 630 euro.
            Kost iets meer maar is wel stukken beter.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #7
              Re: welk budget voor beginnende studio

              Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
              De ruimte is maar 3,70m op 3,70m groot. Wil mijn materiaal niet verplaatsen. Wil de studio gebruiken voor portretfotografie. Weet niet of een doek of papieren rol het beste is.

              In zo een kleine ruimte is 500 watt teveel, maar wat denken jullie van deze studiosets?
              500Watt is veel te veel... zelfs 200Watt zal al veel zijn in zo'n kleine ruimte...

              met dergelijke kleine ruimte kan je eigenlijk niet veel meer als portretten maken..., als achtergrond kan je dan bijvoorbeeld met behang papier werken... of stukken doek, je hebt immers niet veel nodig... en vermits je je achtergrond niet dof krijgt, je kan immers moeilijk je model 2 meter voor je achtergrond zetten, waar ga jij dan staan? Kan je ze maar beter interessant maken, die achtergrond, en mee een deel van het protret laten worden...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X