Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eigen domeinnaam bij Smugmug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eigen domeinnaam bij Smugmug

    'k Zou graag een eigen domeinnaam gebruiken op mijn website bij Smugmug maar veel ken ik daar niet van, dus heb ik een paar vragen.
    Als ik zoek naar manieren om een eigen domeinnaam te bekomen kom ik bij verschillende firma's (Registrars) terecht waar de prijzen heel erg verschillen van heel goedkoop tot bijna schandalig duur. Is er verschil in service welke dit verschil in prijs rechtvaardigen ?
    Maar heb ik die service nodig als ik mijn domeinnaam gebruik voor een website bij smugmug, die reeds volledig af is en waar ik hosting betaal.
    Smugmug zou wel een systeem hebben om mijn domeinnaam aan mijn website te koppelen.
    Is er iemand die zijn eigen domeinaam gebruikt bij Smugmug ? En hoe is dat verlopen... zonder problemen ? En waar hebben jullie een domeinnaam aangevraagd ? En ben je er tevreden van ?
    Alvast bedankt voor de info
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

    Hoi Vicky,
    Ik heb mijn eerste domain ooit bij namesecure.com geregistreerd ... Je krijgt er gratis webforwarding bij zodat je naar je smugsmug kan 'wijzen' terwijl de bezoeker toch op jouw url blijft, en hun prijzen zijn 'normaal' dus dat valt mee.

    Als je later wat wil aanpassen of naar een andere host gaat kan je zelf je nameservers en mx records aanpassen, klinkt nu misschien als Chinees voor je, maar laat me je verzekeren dat dit enorm handig is, zelf toegang hebben tot deze gegevens.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

      Hoi Vicky,

      Ik heb gewoon de uitleg op smugmug zelf gevolgd. Aangezien ik zelf nog geen domeinnaam had, heb ik voor optie 1 gekozen.
      Hier vind je de info hierover.
      http://help.smugmug.com/customer/por...ostname-domain

      Comment


      • #4
        Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

        Mag ik eens wat vragen?
        Welke versie van Smugmug hebben Jullie Basic,Power of Pro en zijn Jullie er tevreden over?
        Deze vraag is misschien niet zo mooi maar misschien schakel ik over van Zenfolio naar Smugmug.
        Bedankt voor een antwoord.
        Vriendelijke groeten van fotokijker.
        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
        https://vanmeulder.be

        Comment


        • #5
          Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

          Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
          Mag ik eens wat vragen?
          Welke versie van Smugmug hebben Jullie Basic,Power of Pro en zijn Jullie er tevreden over?
          Deze vraag is misschien niet zo mooi maar misschien schakel ik over van Zenfolio naar Smugmug.
          Bedankt voor een antwoord.
          Ik heb de Power omdat je daar je foto's kan beschermen tegen rechter-klik-download.
          Verder ben ik heel tevreden bij Smugmug, onbeperkte ruimte om foto's te uploaden, veel verschillende lay-outs en bij problemen of vragen, een emailtje sturen en als ze wakker zijn in Amerika krijg je direct een antwoord
          Alleen vind ik de benaming van mijn website met die 'smugmug' er bij niet zo mooi
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

            Ik heb ook een power-account.

            Grtz
            Paco

            Comment


            • #7
              Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

              Kijk eens naar een parkeerdomein bij webreus.nl
              Ik heb daar ook domeinnamen geregistreerd.
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                iedereen bedankt voor de info
                'k Heb voor de gemakkelijkste oplossing gekozen en een domeinnaam via GoDaddy geregisteerd, die samen werken met smugmug. Dus nu is de 'smugmug' uit de benaming van mijn website verdwenen
                Groetjes Vicky

                Comment


                • #9
                  Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                  Bedankt voor Jullie antwoorden en tot de volgende.
                  Vriendelijke groeten van fotokijker.
                  Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                  https://vanmeulder.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                    Zelf sta ik geparkeerd bij Hosbasket. Niet de goedkoopste op de markt maar wel steengoed

                    Comment


                    • #11
                      Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
                      iedereen bedankt voor de info
                      'k Heb voor de gemakkelijkste oplossing gekozen en een domeinnaam via GoDaddy geregisteerd, die samen werken met smugmug. Dus nu is de 'smugmug' uit de benaming van mijn website verdwenen
                      He een vraagje ik had al een account bij snugmug maar met een andere naam dus geen domeinnaam aangevraagd.
                      Nu dacht ik ga een domeinnaam aanvragen dit had ik via Godaddy gedaan en is waijenbergphotography.
                      Maar ik snap niet hoe ik de oude gegevens over kan zetten heb jij misschien een idee?

                      Comment


                      • #12
                        Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                        Oorspronkelijk geplaatst door wayenbe Bekijk bericht
                        He een vraagje ik had al een account bij snugmug maar met een andere naam dus geen domeinnaam aangevraagd.
                        Nu dacht ik ga een domeinnaam aanvragen dit had ik via Godaddy gedaan en is waijenbergphotography.
                        Maar ik snap niet hoe ik de oude gegevens over kan zetten heb jij misschien een idee?
                        Wel ik had daar ook een probleem mee
                        'k Heb naar hun helpdesk een mailtje gestuurd, het probleem uitgelegd en zij hebben het voor mij gedaan

                        Groetjes Vicky

                        Comment


                        • #13
                          Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
                          Ik heb de Power omdat je daar je foto's kan beschermen tegen rechter-klik-download.
                          Ik wil je niet teleurstellen maar via Firefox --> Pagina-info tab kan je binnen de 2sec alle beelden opslaan. (Wou dit even mededelen).
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Ik wil je niet teleurstellen maar via Firefox --> Pagina-info tab kan je binnen de 2sec alle beelden opslaan. (Wou dit even mededelen).
                            mij lukt het niet want ik krijg steeds deze mededeling :

                            These photos are copyrighted by their respective owners. All rights reserved. Unauthorized use prohibited.
                            Groetjes Vicky

                            Comment


                            • #15
                              Re: eigen domeinnaam bij Smugmug

                              Inderdaad men kan de volledige pagina downloaden maar veel verder komt men niet.
                              Als men een afbeelding wil opslaan krijgt men een spacer gif waar niets instaat.
                              Zo heb ik toch ondervonden.
                              En wat ik kon afdrukken was wel degelijk de volledige foto maar dit kwam omdat mijn beveiliging niet aanstond voor de gallery.
                              Hoe deze beveiliging is kunnen veranderen is mij een raadsel.
                              Last edited by fotokijker; 25 oktober 2011, 16:10. Reden: bijschrift vanaf En wat.......
                              Vriendelijke groeten van fotokijker.
                              Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                              https://vanmeulder.be

                              Comment

                              Working...
                              X