Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???

    ik zou willen upgraden van mijn Sony alfa380 naar Sony alfa77(nieuwe camera van Sony).
    Is dat een goede keus of zou ik toch moeten overschakelen naar alfa850 Full frame???
    Graag jullie mening.

  • #2
    Re: Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???

    Als je hoge resolutie van de beste kwaliteit wil, bv. voor landschapsfotografie en afdrukken op echt groot formaat, dan kan je voor de FF kiezen.

    Anders zou ik persoonlijk bij aps-c blijven, en afhankelijk van de functionaliteit die je wil, kiezen voor a33-560-580-55-65-77.
    Elk van die toestellen is in meer of mindere mate een upgrade als je van a380 komt.

    Je zou zelf eens kunnen zien naar a450-500-550-700 tweedehands, die elk op zich ook upgrades zijn, zij het op verschillende vlakken.

    Wil je blijven bij min of meer traditionele dslr's, kijk dan naar a450, a5xx of a700. Wil je naast foto's ook het beste op het vlak van filmen, dan is het a33-55-65-77.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???

      dank u K-2 voor je uitvoerige uitleg.
      Hier ben ik al aardig mee bezig om dit uit te vlooien

      Groetjes,
      Vital

      Comment


      • #4
        Re: Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???

        Graag gedaan .

        Belangrijkste is om voor jezelf eens goed te bekijken wat je extra verwacht bovenop wat je huidige toestel je biedt.
        Zonder meer het duurste toestel kopen is een mogelijke oplossing, en dan zal je waarschijnlijk wel volledig aan je trekken komen.
        Maar mogelijk geef je op die manier een paar honderd euro meer uit dan nodig was en kan je met een veel goedkopere oplossing even goed je ei kwijt .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???

          Als je FF wilt, Sony komt waarschijnlijk begin 2012 met een A99 of zoiets, FF dus en met doorzichtige spiegel, zou 36MP krijgen. ISO prestaties zal ongetwijfeld beter zijn dan een APS-C sensor zoals de A77/A65.
          Ik heb geen ervaring met FF, dus weet niet in hoeverre de beeldkwaliteit ook beter is. Denk ook aan de lenzen die FF compatibel moeten zijn.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment

          Working...
          X