Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Body: D700 - D7000 - D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Body: D700 - D7000 - D300S

    Ik heb reeds een D80 met 2 goede lenzen (nikon 24-70 2.8 en 70-200 2.8). Heb een paar jaartje kunnen spelen en zou nu willen overstappen op een nieuwe body, maar de keuze is niet makkelijk.

    Hebben jullie raad? Ikzelf ben valkenier, waardoor ik dus een passie hebt voor vogels (liefst in volle vlucht)

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

    De D700 verschilt zeer veel t.o.v de D7000 en D300s!
    Dus het lijkt me vreemd dat je twijfelt tussen twee crop-camera's en een full frame camera...
    Je moet weten dat de D80 die je nu hebt ook een crop-camera is.
    Moest je kiezen om voor de D700 te gaan zal het lijken alsof je minder zoombereik hebt omdat je sensor groter is.
    Voor de D7000 of D300s veranderd er niets aan de grote van de sensor, die zijn even groot als je D80

    Aangezien je graag foto's neemt van vogels zal je waarschijnlijk zeker moeten investeren in tele-lenzen, hou daar ook rekening mee in je beslissing.
    De D700 is duurder dan de twee andere = minder geld voor meer tele (om meer bereik te krijgen dan je 70-200 zal je denk ik toch wat geld moeten uitgeven).

    Ik denk dat je ook zal moeten kijken naar de fps (D700 : 5-8 fps, d7000: 6, d300s: 7)
    En dan ook nog eens naar je buffer kijken, ik weet van ervaring dat de d7000 10 foto's kan nemen (in Raw) en dan zit zijn buffer vol.
    Ik weet niet hoe dit zit bij een D300s of D700

    Als je niet kan kiezen tussen de D7000 of D300s: gebruik de zoekfunctie! er zijn genoeg threads over dit onderwerp!
    Merci en groetjes :)
    Insta | Flickr | Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

      Met die twee lenzen heb je duidelijk gekozen voor de top. Dan zou ik los voor de D 700 gaan (of zijn opvolger ). Die zijn voor mekaar gemaakt. Achteraf dan nog een 'dikke' tele erbij en ge zijt vertrokken.
      Succes met je keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

        D700 dan heb je eindelijk het goede bereik voor je lnzen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

          Inderdaad, gelet op de - reeds in je bezit zijnde - objectieven. de D700. Voor de 70-200 evt. later de TC2.0 III.
          Succes met je keuze.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

            Ga dat hier volgen. Ik heb een D700 (wreed content van) en ook de 70-200, en zou ook een beetje meer tele willen. Twijfel tussen D7000 of de TC2.0III... (Heb ook nog de 70-300)
            Ik vraag me dus af, wat geeft het mooiste eindresultaat. D700+70-200+TC2.0III (400mm) of D7000 met 70-300 (gedraagt zich als 450mm) of met 70-200 (300mm) en iets croppen...
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

              Ik zou toch efkes wachten nu om te kiezen, volgens mij zijn de opvolgers van de D300s en D700 echt wel dichtbij.
              En ik wil zeker de D700 niet afbreken maar in digitale termen is die toch al oud en ik vermoed dat zijn opvolger weer een flinke stap voorwaarts gaat zijn.
              Allee ik hoop dat toch ik wacht nl al even op de opvolger van de D700 (gelukkig heb ik al een D300 om fotokes te trekken.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Ik zou toch efkes wachten nu om te kiezen, volgens mij zijn de opvolgers van de D300s en D700 echt wel dichtbij.
                En ik wil zeker de D700 niet afbreken maar in digitale termen is die toch al oud en ik vermoed dat zijn opvolger weer een flinke stap voorwaarts gaat zijn.
                Allee ik hoop dat toch ik wacht nl al even op de opvolger van de D700 (gelukkig heb ik al een D300 om fotokes te trekken.
                Je hebt misschien gelijk, maar wat gaat die D400 in 't begin dan kosten tov de D7000?
                Misschien kan je dan wel makkelijker een tweedehands vinden aan een redelijke prijs...
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                  Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                  Ga dat hier volgen. Ik heb een D700 (wreed content van) en ook de 70-200, en zou ook een beetje meer tele willen. Twijfel tussen D7000 of de TC2.0III... (Heb ook nog de 70-300)
                  Ik vraag me dus af, wat geeft het mooiste eindresultaat. D700+70-200+TC2.0III (400mm) of D7000 met 70-300 (gedraagt zich als 450mm) of met 70-200 (300mm) en iets croppen...
                  Ik vermoed dat de D700+70-200 + TC2.0III (veel) beter zal presteren als een d7000 + 70-300. En dit hangt niet af van de body maar van de lens
                  En moest je het niet weten die 70-300 werkt ook op FF...
                  Merci en groetjes :)
                  Insta | Flickr | Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat de D700+70-200 + TC2.0III (veel) beter zal presteren als een d7000 + 70-300. En dit hangt niet af van de body maar van de lens
                    En moest je het niet weten die 70-300 werkt ook op FF...
                    Ja, weet ik ondertussen al... 70-300VR speciaal voor de D700 gekocht (had de 55-200) en werkt er zelfs goed op klik
                    Maar de 70-200+TC2.0III werken misschien ook goed op de D7000? Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben, iets minder goed dan op een FF?
                    Ik heb het al door... zal beiden moeten kopen
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                      Ik zou zeggen zeer goed! Is deze verscherpt?
                      Zelf nog nooit zo'n goed resultaat gehad met mijn 70-300 op mijn D7000... Maar ik ga dan ook altijd over de 200 mm, misschien moet ik daar eens beginnen op letten?
                      Ik heb al horen zeggen dat de 70-300 aan kwaliteit verliest voorbij de 200

                      Ik kan niet echt concreet antwoorden op jouw vraag maar wat ik wel weet is dat de d7000 sneller lensfouten zal tonen als andere camera's, (bv d90).
                      Dus misschien ook sneller fouten die de Tc-2.0III geeft?
                      Ik vermoed dat de 70-200 niet echt snel fouten zal tonen aangezien het zo een top lens is .
                      Merci en groetjes :)
                      Insta | Flickr | Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                        Ik zou zeggen zeer goed! Is deze verscherpt?
                        Zelf nog nooit zo'n goed resultaat gehad met mijn 70-300 op mijn D7000... Maar ik ga dan ook altijd over de 200 mm, misschien moet ik daar eens beginnen op letten?
                        Ik heb al horen zeggen dat de 70-300 aan kwaliteit verliest voorbij de 200

                        Ik kan niet echt concreet antwoorden op jouw vraag maar wat ik wel weet is dat de d7000 sneller lensfouten zal tonen als andere camera's, (bv d90).
                        Dus misschien ook sneller fouten die de Tc-2.0III geeft?
                        Ik vermoed dat de 70-200 niet echt snel fouten zal tonen aangezien het zo een top lens is .
                        Na het verkleinen verscherp ik mijn foto's altijd... Deze is op 200mm. Inderdaad op 300mm klik (1/400sec 300mm iso200 f/5.6) beetje softer maar nog aanvaardbaar. Ik volg nu een cursus natuur en ivm zoom en macro is een crop camera denk ik interessanter. Onze leraar bvb werkt met een D7000, zondag pas de tweede les, hoop hem eens te mogen testen met mijn lenzen...
                        En wat de ts betreft denk ik ook dat een crop voor vogels beter zal zijn (of toch in elk geval goedkoper) Wat ik ondertussen als nadeel van de D7000 vond in de reviews is de burst in raw van ±10 foto's...
                        Nog een nadeel van de D7000 met de echte "vogel" lenzen klik maar niet met de 70-200...
                        20 April 2011 Update: In late March and early April I had the opportunity to test the autofocus system of the D7000 using Nikon's 400mm f2.8 VR, 500mm f4 VR, and the 600mm f4 VR (both "natively" and with the TC-14EII and the TC-20EIII). The D7000 "powered" the AF when using these large lenses just fine, provided the camera was in Single-Area AF mode (including with both static and moving subjects). I had the perception that the AF of the D7000 was slightly slower than on my D3s (when using these large lenses), but had no objective way to test this. HOWEVER, with all 3 of these super-telephoto lenses (even when shot without the TC's) the AF was close to non-functional in Dynamic-Area (39-point) mode. Specifically, the AF would bring the subject into focus if it was only reasonably "in-focus" in the first place. If the subject was quite out-of-focus (i.e., appeared blurry to the eye through the viewfinder), the AF system would audibly tick but not shift the focus of the lens at all. So...my copy of the D7000 had very limited use for photographing erratically moving subjects with the aforementioned super-telephoto lenses. So...forget birds in flight, running mammals (or humans), etc. Once I discovered this "problem" in AF performance when using Dynamic-Area AF mode I checked the situation using all my lenses - here's what I found:

                        • "Shorter" focal range zooms (16-35mm f4 VR; 24-70mm f2.8; 70-200mm f2.8 VRII): problem never occurred
                        • 105mm f2.8 VR Macro: Problem occurred sporadically (but who would use Dynamic Area AF with this lens??)
                        • 200mm f2 VR: Problem never occurred.
                        • 200-400mm f4 VR: Problem occurred sporadically (less than 50% of the time).
                        • "Big" Super-telephotos (400mm, 500mm, 600mm): Problem occurred close to 100% of the time.
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                          Jap, dat over die echte vogellenzen heb ik ook al gelezen, ik vind het raar dat nikon een camera zou uitbrengen met interne motor die niet alle lenzen ondersteunt...

                          De foto op 300mm is ietsjes softer maar toch niet zo heel veel! die foto's zijn retescherp, als je ze vergelijkt met mijn foto's op 300mm (ik zal morgen een paar voorbeeldjes pb'en)
                          Ofwel heb ik een slechter exemplaar of ik kan niet werken met tele
                          Nuja ik zal morgen eens mijn 70-300 heel uitgebreid testen.

                          Over het feit of dat een crop beter is voor tele werk tja dat is een discussie punt hé,
                          sommige zeggen dat het beter is omdat je dan "meer bereik" hebt, andere zeggen dan weer dat dit flauwekul is omdat je het zelfde kan bereiken door je foto van je FF camera te croppen op het formaat van de DX...
                          Bij macro heeft het verschil van DX of FF meer invloed, zeker qua DOF.
                          Merci en groetjes :)
                          Insta | Flickr | Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht

                            De foto op 300mm is ietsjes softer maar toch niet zo heel veel! die foto's zijn retescherp, als je ze vergelijkt met mijn foto's op 300mm (ik zal morgen een paar voorbeeldjes pb'en)
                            Ofwel heb ik een slechter exemplaar of ik kan niet werken met tele
                            Nuja ik zal morgen eens mijn 70-300 heel uitgebreid testen.
                            Ik denk dat het niets met de lens of 't manneke te zien heeft, maar gewoon dat de D700 vergevensgezinder is tov de D7000 die beter glas nodig heeft...
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Body: D700 - D7000 - D300S

                              Niet weer die opmerking.... Een d700 is helemaal niet vergevingsgezinder. Je moet ook een beetje geluk hebben met je lens-exemplaar.
                              http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                              Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                              Comment

                              Working...
                              X