Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20mm 4.5-6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 10-20mm 4.5-6

    Eerst en vooral,ik ben nieuw dus ecxuses als dit topic al eens is gemaakt of dat ik fout post !

    Ik ben vanplan voor een sigma 10-20mm lens aan te schaffen maar wou graag weten wat vinden jullie ervan,wat zijn jullie ervaringen?
    Natuurlijk ook de negatieve kanten hoor graag.

    Alvast bedankt
    Brecht

  • #2
    Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

    Superlens en ik heb er met spijt afscheid van genomen toen ik naar FX ging.

    of een paar aan elkaar
    Last edited by hjanssen; 14 september 2011, 12:58.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

      Ik heb ze ook en ik vind ze fantastisch op m'n 7D. Ik ga overstappen op primes en m'n zooms wegdoen maar deze hou ik bij.
      Enig nadeel zou zijn dat ze niet zo lichtsterk is. Maar dat vind ik bij een UWA niet zo belangrijk. Ofwel gebruik je dan een flits voor op feestjes ofwel gebruik je een statief voor landschappen.
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

        Ik heb die ook nog gehad op mijn A350 maar ik heb die spijtig genoeg moeten wegdoen toen ik mij de A55 gekocht heb.

        Een goed lensje die veel vlugger scherp was in de hoeken dan de Tamron 11-18mm(bij het dichtdraaien van het diafragma).

        Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

          Heb dit objectief in mijn bezit en zal nog heel lang bij mij blijven.
          Ik ben er heel erg tevreden over.
          Al gebruik ik ze niet héél veel toch zou ik ze niet willen missen.
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

            ook hier zeer tevreden, heel scherp en de 10mm is geweldig. Niet twijfelen!
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

              Je vraagt achter ervaringen. Wel, ik heb ook nog zo'n 10-20 gehad of iets van die strek-
              king. Maar ik kon er niet mee onder de voeten uit, al stonden die er af en toe ook op.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                Maar ik kon er niet mee onder de voeten uit, al stonden die er af en toe ook op.


                Ik volg je topic Brecht want ik zit met dezelfde vraag. De meeste mensen die ik ken zeggen dat ze er toch heel tevreden over zijn.

                Mvg John
                http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                  Hier ook een tevreden gebruiker!

                  Ik gebruik hem hoe langer hoe meer. Vooral bij citytrips vind ik hem onmisbaar. Ik neem dan enkel nog de Sigma 10-20 mee en de Nikkor 50/1.8. Voor de rest geen gesleur.

                  Het enige waar je voor moet opletten bij de Sigma (en wellicht bij elke breedhoeklens) is de vervorming bij 10mm. Soms is die echt storend, vooral als er mensen op staan. Vanf 12mm is dit geen thema meer. Bij landschappen en gebouwen is dit minder hinderlijk.

                  Hier een voorbeeldje van hetgeen ik bedoel. Foto is onbewerkt.

                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    ..........Vanf 12mm is dit geen thema meer. Bij landschappen en gebouwen is dit minder hinderlijk.

                    http://i472.photobucket.com/albums/r.../DSC_1766b.jpg
                    nou ik vind dit het geen gezicht hoor.
                    echt een nadeel van zo,n lens.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                      Die jongen links met zijn blauw t-shirt met rode letters heeft precies onder een pletwals gelegen :-). De vervorming van het gebouw vind ik ook wel storend.

                      Ik zoek nog een lichtsterke uwa te kopen voor concerten, maar ik heb al een 24-70.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Die jongen links met zijn blauw t-shirt met rode letters heeft precies onder een pletwals gelegen :-).
                        Dat heeft niks met de Sigma te maken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        De vervorming van het gebouw vind ik ook wel storend.
                        Dat is geen vervorming.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Die jongen links met zijn blauw t-shirt met rode letters heeft precies onder een pletwals gelegen :-).
                          Dat heeft niks met de Sigma te maken.
                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          De vervorming van het gebouw vind ik ook wel storend.
                          Dat is geen vervorming en heeft ook niks met de Sigma te maken. Beide dingen zijn eigenschappen van het brandpunt en de eerste ook nog van het scheef houden van de camera.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            nou ik vind dit het geen gezicht hoor.
                            echt een nadeel van zo,n lens.
                            grt,bouk.
                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man
                            Die jongen links met zijn blauw t-shirt met rode letters heeft precies onder een pletwals gelegen :-). De vervorming van het gebouw vind ik ook wel storend.
                            Voor alle duidelijkheid: ik toon deze foto omdat die de mogelijke effecten het best weergeeft. Brandpuntsafstand is 10mm. Je kan deze effecten makkelijk vermijden door een ander standpunt in te nemen of een andere brandpuntsafstand te kiezen.

                            De "vervorming" van het "gebouw" (de Sacré Coeur op de Montmartre in Parijs is niet zo maar een gebouw ) is normale perspectiefvervorming omdat mijn standpunt een stuk lager is.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 10-20mm 4.5-6

                              Ik heb dit objectief ook en best tevreden van. Ik gebruik hem misschien iets te weinig naar mijn goesting. Komt misschien ook omdat ik een 17-55 f2.8 heb. In vergelijking met dit laatste objectief moet de 10-20 wel wat onderdoen qua scherpte.

                              Bij landschappen is het een must om de horizon in het midden te nemen, kwestie van zo weinig mogelijk vervorming te hebben op 10mm.
                              Voor de rest is het een objectief die creatief heel inzetbaar is: architektuur, portret, close-up,...

                              Je krijgt waar voor je geld. Maar dan moet je hem ook wel regelmatig gebruiken. Zoals ik al zei: ik gebruik de mijne misschien toch ietwat te weinig.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X