Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

    Ik heb nu een nikon D7000 dankzij dit forum , en ben hier zeer blij mee!
    Ik heb nu de 18-105 nikon lens, maar merk dat ik regelmatig veel zoom te kort kom!
    Nu zou ik mij graag iets zwaarder kopen 200-300-400, ik wil er nog foto's mee kunnen nemen uit de vrije hand, en het mag niet te zwaar zijn, ook wil ik redelijk goede kwaliteit!
    ik had al 2 nikons en enkele tamron, en andere gevonden! Wat is het grootte verschil tussen die 2 nikon 70-300 buiten de prijs? en welke lens komt het best in aanmerking voor mij?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

    Een 18-105 heeft meer zoom dan een 70-300.

    Grootte moed sein: grote

    Comment


    • #3
      Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

      heu? ik bedoel voor een hogere vergrotingsfactor! dat ik een foto kan nemen van een vogel,persoon,voorwerp dat verder staat! sorie voor de schrijffout, en bedankt om het te zeggen
      alvast bedankt

      Comment


      • #4
        Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

        telelenzen zijn meestal al geen top notch lenzen, of je moet zwaar in de portemonnee gaan voor een prime bv. Nu ik vermoed dat je een zoom-tele wil, en eerlijk gezegd mocht ik zelf een nieuwe tele zoom kopen zou het een van deze twee zijn:

        Nikkor AF-S 70-300 4.5-5.6
        of Sigma 70-300 4-5.6 macro

        die zijn nog betaalbaar en degelijk. Maar nogmaals, wil je echt top dan moet je wat dieper in de geldbuidel tasten
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

          Gaat de kwaliteit ongeveer even goed zijn als mijn les die ik al heb?
          ik zou ook liever met allemaal vaste objectieven werken maar dit kan mijn geldbuidel niet trekken
          ik wil nu eerst een 300 ofzo , maar later ga ik misschien een vaste 50mm kopen voor portretfotografie (is de 1.8 goed genoeg of tast ik beter wat dieper in de buidel voor de 1.4?)
          welke is het beste de nikon of de sigma van die lenzen?

          alvast bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

            De genoemde 70-300 mm objectieven tekenen wat zacht in de uiterste telestand. Helaas juist waarjij hem voor wilt aanschaffen.

            Een alternatief is de Nikon 300 mm/4.0. Deze heb je in 2 uitvoeringen, met en zonder ingebouwde moter. Beide zijn niet voorzien van VR maar zijn wel zeer scherp tekenend!

            Overigens, ik zou niet gouw een 50 mm lens gaan kopen met als doel portretten. Zodra je een wat gekaderd portret met een 50 mm maakt kun je een soort van vertekening krijgen waarbij de neus uitvergroot wordt.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

              Als de bodem van de geldbuidel al ernstig in zicht gaat komen, is een Nikkor 70-300 mm (VR versie) een prima optie om mee te starten. Niet te groot, niet te zwaar en beeldstablisatie, zodat je nog goed uit de hand kan werken.
              Later kun je je dan altijd nog eens gaan afvragen of het zinnig is om veel te investeren in een super kwalitatieve telelens.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                yep 70-300 VR is een zeer fijne lens met vele mogelijkheden!
                zeker een aanrader!
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                  Wilde ook een 70-300.
                  Na heel veel lezen op diverse fora heb ik uiteindelijk gekozen voor de Tamron 70-300 F4-5.6. Wat je overal leest is dat de tamron in uiterste telestand iets scherper aftekend.
                  Ook in testrevieuws komt de tamron net iets beter uit de verf. Kijk maar eens op photzone.de.
                  Wat ik wel vind is dat de 70-300 van nikon iets degelijker aanvoelt. Gewicht is hetzelfde, maar de nikon zoomring voelt wat fijner aan.
                  Al met al ben ik zeer tevreden met mijn tamron. ( heeft ook nogeens 5 jaar garantie )

                  Kijk ook eens op http://www.pixel-peeper.com
                  Hier staan veel foto`s op van beide lenzen. Helaas alleen niet met de D7000, maar dat maakt niet uit.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                    Toplens de 70-300VR

                    Hier enkele vb-foto's





                    gebruik ze meestal voor de wielerwedstrijden van een maat van mij zijn zoon.

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                      Ok al enorm bedankt allemaal!
                      zou ik dan de nikon nemen of de tamron?
                      heb je veel last van de uitlijning?
                      en is deze nog licht genoeg om foto's uit de vrije hand te nemen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                        Nikon heeft maar één grote zoom.........200-400...de rest is klein.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                          ok maar ik moet een 70-300 ofzo hebben voor op men nikon!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                            Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                            Ok al enorm bedankt allemaal!
                            zou ik dan de nikon nemen of de tamron?
                            heb je veel last van de uitlijning?
                            en is deze nog licht genoeg om foto's uit de vrije hand te nemen?
                            Bij de tamron heb ik geen af-fine tuning toe hoeven te passen. Heb test gedaan met de 3 batterijen achter elkaar.
                            Ik vind hem heel lekker uit de hand fotograferen, is natuurlijk een pak zwaarder dan je 18-105. Lens past kwa gewicht goed bij de body van je D7000.
                            De nikon is trouwens even zwaar als de tamron.
                            De beeldstabilisatie vind ik trouwens ook goed werken.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke grote zoom lens voor D7000 (70-300)

                              Het zou interessant zijn mocht je in je profiel plaatsen van waar je ongeveer bent, dan kunnen mensen die in je buurt wonen je eventueel eens een lens laten testen. Heb hier zo toch al vrienden gemaakt...
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X