Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

    Zoals jullie waarschijnlijk al weten ben ik erg geïnteresseerd in de aankoop van een spiegelreflex (hobby: stormchasen + bliksemfotografie). Mijn keuze viel op D3100, D5100 en D90. Nu is mijn vraag of de prijs van deze toestellen significant gaat dalen naar aanloop van de feestdagen (Kerstmis)?

    Graag jullie professionele mening.

    Nicolas
    Onweer of noodweer in de Benelux? http://www.weatherservice.be

  • #2
    Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

    Als het slecht blijft gaan op de beurzen, dan zouden de prijzen wel eens kunnen stijgen.

    Voor zover ik weet zijn de prijzen van fotomateriaal nooit spectaculair lager geweest tegen de feestdagen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

      Van de toestellen die je opnoemt zou ik zonder aarzelen gaan voor de D90. Maar het is zeer
      de vraag of je die nog gaat vinden met de feestdagen. En nog lager van prijs, daar geloof
      ik al helemaal niet in.
      Knoop doorhakken, dan kan je tijdens de feestdagen al mooie foto's trekken, in plaats van
      je hoofd te breken of je dit dan wel dat wilt.

      Comment


      • #4
        Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

        Waarom raden jullie hier massaal de D90 aan? Zijn videofunctie is nochtans slechter dan de D3100.... Qua prijs scheelt het 100 euro, dus ik wil wel de serieuze voordelen weten tegenover D3100. Uit wat ik heb gezien is de body niet echt belangrijk t.o.v. de lens?
        Onweer of noodweer in de Benelux? http://www.weatherservice.be

        Comment


        • #5
          Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

          Oorspronkelijk geplaatst door WeatherService Bekijk bericht
          Waarom raden jullie hier massaal de D90 aan? Zijn videofunctie is nochtans slechter dan de D3100.... ..
          denk omdat het hier gaat om de kwaliteit als fototoestel en niet zo zeer om de video prestaties.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

            @ Bouk. Dank. Goh, ben opnieuw aan het twijfelen... Is de kwaliteit tussen beiden (D3100 - D90) van een significant verschil? Waarschijnlijk wel, omdat ik zo'n positieve reviews over de D90 heb gelezen. Kan de amateur zorgen voor een klein verschil tijdens het fotograferen van in dit geval natuur?

            Nicolas
            Onweer of noodweer in de Benelux? http://www.weatherservice.be

            Comment


            • #7
              Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

              Oorspronkelijk geplaatst door WeatherService Bekijk bericht
              ....... Kan de amateur zorgen voor een klein verschil tijdens het fotograferen van in dit geval natuur?
              nee...dat heeft nl niet zo zeer met het toestel maar met de kennis van de fotograaf te maken.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                Oorspronkelijk geplaatst door WeatherService Bekijk bericht
                Waarom raden jullie hier massaal de D90 aan?
                D90 heeft 2 grote voordelen:
                - Meer knoppekes, dus alles in te stellen zonder naar menu te gaan
                - Ingebouwde motor, dus ook goedkopere AF-D objectieven te gebruiken

                Nadelen:
                - Videomodus kan zich niet meer meten met modernere toestellen
                - Is iets zwaarder

                Kwa beeldsensor is de D5100 het beste wat er te krijgen is, maar op een normale afdruk zie je daar absoluut geen verschil tussen, en dan zwijgen we al helemaal over de Flickr resolutie Beeldsensor is tegenwoordig dus niet meer het belangrijkste punt om je op te baseren.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                  Hihi, ik herken mijzelf in u een paar maand terug
                  Ik heb voor de D90 gekozen, omdat de mensen op dit forum mij dit toestel aan geraden hebben + omdat ik toevallig iemand tegenkwam die hem ook had, en ik er even de foto's die ze er mee gemaakt had mocht bekijken, en dus het toestel ook even in de hand mocht nemen en er wat mee prutsen...

                  Dit beviel mij dusdanig dat ik deze dus gekocht heb... Kijk vooral ook eens hoe de beide toestellen u in de hand liggen, de D90 is echt groter en robuster, en ik vind dit persoonlijk beter...

                  De D90 bevalt mij echt super... men vertelde mij dat je de 2 extra instelwieltjes als voordeel kan zien, maar dat het ook wel lukt om dit via de menu's te doen, maar ik ervaar deze wieltjes nu al als een luxe... ze zijn echt handig... en ik kan mij inbeelden dat jij wss wel redelijk snel zal moeten handelen als je bliksem enzo wil vastleggen...

                  D90 lijkt mij voor u dus ook geen slechte keuze!

                  Kijk even op fotobooms.nl daar vond ik 'm 't goedkoopst... met de 18-105... Zoals ik eerder zei kan je via deze website ook uw toestel verzekeren tegen vanalles aan een zacht prijsje...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door WeatherService Bekijk bericht
                    Mijn keuze viel op D3100, D5100 en D90. Nu is mijn vraag of de prijs van deze toestellen significant gaat dalen naar aanloop van de feestdagen (Kerstmis)?

                    Graag jullie professionele mening.

                    Nicolas
                    Of de prijzen zullen dalen, dat weet je natuurlijk nooit, maar dat is alvast geen algemene gewoonte, sommige winkeliers doen soms een nieuwjaarsreclame, maar dat zijn dan over het algemeen de reeds oorspronkelijk duurdere winkels.

                    Ik zou er alvast niet op rekenen.

                    Beste keuze vanwege de mogelijkheden en bedieningsgemak/mogelijkheden D90 of als het wat meer mag zijn, natuurlijk de D7000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                      Mocht je kiezen voor de Nikon D90 (of een andere camera) kijk dan ook eens bij cameranu.nl. Zij bieden een goede service en erg scherpe prijzen.
                      Mijn zoon heeft er onlangs de D90 met 18/105 lens gekocht. Zelf heb ik een D700 maar ik heb ook al eens wat gespeeld met de D90. Toch wel een mooi toestel voor zijn prijs.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                        Dan laat ik de HD functie maar schieten. Zal het nog even laten bezinken.
                        Onweer of noodweer in de Benelux? http://www.weatherservice.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                          voor wat goedkopere en goede video functie kun je voor canon gaan ( 550d kun je vrij goedkoop 2dehands vinden) Maar als je wat familie/ vakantie filmpjes wilt maken zou ik een goedkope camcorder kopen. is klein en makkelijk. filmen met een dslr is ellendig lastig. De dslr's die auto focus hebben doen dat niet goed.
                          d90 is een hele goeie en voor rond 400 euro en soms wel minder 2dehands te vinden. d90 heeft ook een video functie en als jij de verschil tussen full HD en niet HD kunt zien geef ik je een mooie cadeau

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                            Imho,filmen doe je met een videocamera,foto's nemen met een fototoestel...das wat ik ervan denk.
                            Ikzelf heb sinds een tijdje ook de d90 met 18-105VR,70-300 VR en een 35mm 1.8 prime.....en nog geen moment beklaagd....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsdalingen bij het naderen van de feestdagen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                              Imho,filmen doe je met een videocamera,foto's nemen met een fototoestel...das wat ik ervan denk.
                              daar ben ik het helemaal mee eens ... maar gisteren op de IAA in Frankfurt had ik mijn statief mee en natuurlijk de 5dII ... toch eens op filmen gezet en een volledige 'draai' van de nieuwe Lambo opgenomen, en dat ziet er toch goed uit hoor, ook al is er geen AF.

                              Maar met een degelijke HD videocamera zal het waarschijnlijk nog beter gaan, maar om zo af en toe eens een filmpje te maken vind ik het toch handig meegenomen.
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X