Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsset

    Ik zou graag experimenteren met een flitsset.Meer voor m'n zwangere vrouw,en ook voor de kids.Omdat ik niet weet of ik dit wel veel zal gebruiken wil ik wel op m'n budget letten.Het zou wel moeten samenwerken met m'n nikon D3000.Iemand voorstellen?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: flitsset

    wordt lid van een fotoclub waar ze studio flitsers hebben... da's veruit de goedkoopste optie...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: flitsset

      wat meer info zou welkom zijn

      wat is je ruimte?
      hoe groot is je ruimte?
      wat is je budget?
      wil je het enkel binnen gebruiken of ook buiten?
      op welke achtergrond ga je werken?
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: flitsset

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        wat meer info zou welkom zijn

        wat is je ruimte?
        hoe groot is je ruimte?
        wat is je budget?
        wil je het enkel binnen gebruiken of ook buiten?
        op welke achtergrond ga je werken?
        Kamer van 3 op 6,met enkele ruit en enkel binnen te gebruiken.qua achtergrond weet ik nog niet ,beginnen met wit...En van budget had ik gedacht aan een paar hondert euro's.
        Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

        Comment


        • #5
          Re: flitsset

          Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
          Kamer van 3 op 6,met enkele ruit en enkel binnen te gebruiken.qua achtergrond weet ik nog niet ,beginnen met wit...En van budget had ik gedacht aan een paar hondert euro's.
          dan ga je al moeten beschikken over 2 flitsers, een voor je object en een voor je achtergrond als je hem wit wilt krijgen zoals het hoort

          voor de ruimte die je aanhaalt, is 300 watt meer dan genoeg, minder zal ook zelfs voldoen

          de keuze ligt dan bij jou qua merk; jinbei, elinchrom, falcon eyes, illustar, ...
          er zijn veel merken, elk met hun specs en voor/nadelen en hun prijsklasse

          en ga zeker maar naar 400-500 euro voor toch een beetje een degelijk starterssetje waar je 2 koppen in hebt, statieven, en dan nog plu's of softboxen en vergeet zeker niet het trigger-systeem

          wil je ook later mobiel werken, kan je a la strobist gaan werken met goedkope reportage-flitsen en gewone paraplutjes, minder makkelijk voor studio omdat je geen pilootlicht hebt maar met wat ervaring + trial&error kom je er ook wel

          of zoals d_oracle aanhaalde, je lid maken van een fotoclub of op zoek gaan int begin naar een studio om af te huren waar alles voorzien is om te leren en experimenteren
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment

          Working...
          X