Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

    Op de news site van Phottix wordt er afgeteld voor de release van de nieuwe Odin trigger. Ik heb van een Nederlandse dealer al prijzen door gekregen en de Odin gaat minder dan helft kosten dan een Pocketwizard TT1 en TT5 setje. Ook extra triggers bij de set kosten minder dan de helft.
    Kan niet wachten totdat ik deze trigger mag testen.

  • #2
    Re: Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan



    371 USD voor sender + receiver.

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

      Phottix verkoopt zelf niet via e-bay. Heb zelf geen ervaring met e-bay. Iemand ooit iets bij deze club gekocht? Bij Phottix is hij ook nog niet op de online shop verkrijgbaar.

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

        enige functionaliteit die ik deels mis in de huidige triggers is de HSS dus dit zou voor mij de enige toegevoegde waarde zijn

        ik heb liever de controle over mijn licht en uiteindelijk als je ttl wilt gaan werken, is de enige winst met deze triggers een iets lagere prijs dan de PW's want uiteindelijk moet je toch terug TTL-flitsen gaan aanschaffen om alles correct te gebruiken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

          Zeker een betrouwbare shop hoor. Ooit softbox gekocht daar, binnen 2-3 werkdagen geleverd.
          Als je HSS wilt, is ETTL de enige oplossing hoor. In manuele mode werkt HSS niet en bij geen enkel merk....

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            enige functionaliteit die ik deels mis in de huidige triggers is de HSS dus dit zou voor mij de enige toegevoegde waarde zijn

            ik heb liever de controle over mijn licht en uiteindelijk als je ttl wilt gaan werken, is de enige winst met deze triggers een iets lagere prijs dan de PW's want uiteindelijk moet je toch terug TTL-flitsen gaan aanschaffen om alles correct te gebruiken
            Hoe veel controle over je licht wil je hebben met TTL. Je kunt zelf altijd flash exposure compensation toepassen. Als ik e-TTL flits met mijn Yongnuo ST-E2 dan heb ik niet het gevoel dat ik geen controle heb over mijn flitslicht (ja oke het maakt je wat meer lui )
            De Phottix ondersteund de Nissin DI866KII (en waarschijnlijk ook de Metz flitsers) en misschien ook wel de nieuwe YN565EX (testen zullen wel laten zien welke flitsers geschikt zijn). Deze flitsers zijn zeer betaalbaar (onder de €200,-) maar ik begrijp, als je al een volledige manual strobist set hebt, je deze niet zomaar aan de kant doet.

            Comment


            • #7
              Re: Phottix Odin e-TTL trigger komt er aan

              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
              Hoe veel controle over je licht wil je hebben met TTL. Je kunt zelf altijd flash exposure compensation toepassen. Als ik e-TTL flits met mijn Yongnuo ST-E2 dan heb ik niet het gevoel dat ik geen controle heb over mijn flitslicht (ja oke het maakt je wat meer lui )
              De Phottix ondersteund de Nissin DI866KII (en waarschijnlijk ook de Metz flitsers) en misschien ook wel de nieuwe YN565EX (testen zullen wel laten zien welke flitsers geschikt zijn). Deze flitsers zijn zeer betaalbaar (onder de €200,-) maar ik begrijp, als je al een volledige manual strobist set hebt, je deze niet zomaar aan de kant doet.
              idd

              en vooral dat ik nog niet zolang ben overgeschakeld deels van de PT-04 naar de RF-602 triggers dus

              die 1ste gebruik ik nu nog wel in studio
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment

              Working...
              X