Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

    Ik kocht een hele tijd geleden een xtra setje AA's in grootwarenhuis X (met ecocheques.
    Ik stak ze na heel even in mijn triggers en ze deden het goed, een tijdje en dan waren ze plat.
    Ik wou ze opladen en geen een van de 4 maakte dat de batterijlader in gang schoot.

    Ik had het ticketje nog, 4 stuks omgeruild en na even ze terug in de triggers gestoken en weer deden ze het primatot ze plat waren.

    Terug in de lader gestoken en.. NIKS, GEEN REACTIE!

    AA's met hetzelfde vermogen van een ander merk laden WEL dus aan de lader kan het niet liggen.

    Nog iemand ervaring mee?
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

    Toch zeker dat het herlaadbare batterijen zijn ???????

    1000 mAh lijkt mij wel zeer weinig vermogen, tegenwoordig zijn alle herlaadbare AA batterijen (sinds een paar jaar) 2.000 mAh en méér, tenzij ze je wat van een paar jaar oud in handen hebben gestopt.

    Zijn het NI-MH of NI-CAD batterijen ?

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Toch zeker dat het herlaadbare batterijen zijn ???????

      1000 mAh lijkt mij wel zeer weinig vermogen, tegenwoordig zijn alle herlaadbare AA batterijen (sinds een paar jaar) 2.000 mAh en méér, tenzij ze je wat van een paar jaar oud in handen hebben gestopt.

      Zijn het NI-MH of NI-CAD batterijen ?

      Ja sorry, het zijn AAA's
      De AA's zijn 2700 en ik heb geen idee.
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

        Sommige laders herkennen de accu's niet als ze te ver ontladen zijn, over welke lader gaat het?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Sommige laders herkennen de accu's niet als ze te ver ontladen zijn, over welke lader gaat het?
          Over DEZE Bart.
          Zou toch een intelligente moeten zijn en andere GP van zelfde type herkent hij wel.
          Ik heb ze vandaag op aanraden van een collega met een multimeter "kortgesloten" maar geen verandering.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

            Hier op het werk hebben we eventjes oplaadbare batterijen van GP gehad, echter hun levensduur bleek niet lang te zijn....
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

              Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
              Hier op het werk hebben we eventjes oplaadbare batterijen van GP gehad, echter hun levensduur bleek niet lang te zijn....
              Ja maar de lading die er opzat en dan "dood" is wel heel kort, eigenlijk nie echt oplaadbaar te noemen hé?
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

                Een intelligente lader zal de accu niet beginnen te laden als die helemaal leeg is, een "domme" lader zal altijd beginnen te laden.

                Als er in de Maha MH-C9000 geen accu zit, dan begint die niet te laden.
                Als je daar een accu insteekt waar helemaal geen spanning meer op zit, dan weet de lader ook niet dat je er een accu hebt ingestoken, en dan zal die ook niet beginnen te laden...
                In de gebruiksaanwijzing van de Maha staat dat je dan die accu in de lader moet steken, samen met eentje waar nog wel voldoende spanning op zit om het laadproces te kunnen starten. Als je dan met een draadje een verbinding maakt tussen de + van de helemaal lege accu en de + van de andere, dan kan de lader het laadproces van de compleet lege accu toch starten.
                Maar eigenlijk is het niet gooed voor een Nimh-accu dat je ze diep ontlaadt, onder de 0,9V is schadelijk voor de accu.

                Als je nog ergens een oude "domme" lader hebt, dan kan je de accu's daar even insteken om de spanning wat hoger te krijgen. Daarna steek je ze in de intelligente lader.


                "Kortsluiten met een multimeter", wat bedoel je daarmee?

                Heb je de spanning van de accu's al gemeten?

                Er kan ook nog een ander probleem zijn.
                Bij de meeste apparaten en laders is de batterijhouder zo gemaakt dat die beveiligd is voor het geval dat je er per ongeluk een accu omgekeerd insteekt.
                De + van de batterijhouder zit daarom meestal iets verzonken waardoor de uitstekende + van de batterij of accu contact kan maken, maar de platte kant van de - maakt geen contact.
                Bij sommige accu's steekt de + niet ver genoeg uit om contact te verzekeren in elk toestel. Ze werken dan bijvoorbaald wel in het ene toestel, maar niet in een ander.
                Ik heb ook zo'n AAA's die in een bepaald toestel geen contact geven, en ik heb ook een setje AA's die niet willen werken in een hoofdlamp (de batterijhouder daarvan zal ik binnenkort aanpassen door er een beetje plastiek uit te frezen met een klein boormachientje).

                Probeer eens of de lader wel werkt als je een stukje draad tussen de + van de accu en de + van de lader steekt, dan weet je het zo of het daaraan zou kunnen liggen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met GP AA batterijen 1000 mAh

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Een intelligente lader zal de accu niet beginnen te laden als die helemaal leeg is, een "domme" lader zal altijd beginnen te laden.

                  Als er in de Maha MH-C9000 geen accu zit, dan begint die niet te laden.
                  Als je daar een accu insteekt waar helemaal geen spanning meer op zit, dan weet de lader ook niet dat je er een accu hebt ingestoken, en dan zal die ook niet beginnen te laden...
                  In de gebruiksaanwijzing van de Maha staat dat je dan die accu in de lader moet steken, samen met eentje waar nog wel voldoende spanning op zit om het laadproces te kunnen starten. Als je dan met een draadje een verbinding maakt tussen de + van de helemaal lege accu en de + van de andere, dan kan de lader het laadproces van de compleet lege accu toch starten.
                  Maar eigenlijk is het niet gooed voor een Nimh-accu dat je ze diep ontlaadt, onder de 0,9V is schadelijk voor de accu.

                  Als je nog ergens een oude "domme" lader hebt, dan kan je de accu's daar even insteken om de spanning wat hoger te krijgen. Daarna steek je ze in de intelligente lader.
                  De meter er als amperemeter tussen zetten zodat deze eens soort verbruiker is maar met heel weinig weerstand...


                  "Kortsluiten met een multimeter", wat bedoel je daarmee?

                  Heb je de spanning van de accu's al gemeten?

                  Er kan ook nog een ander probleem zijn.
                  Bij de meeste apparaten en laders is de batterijhouder zo gemaakt dat die beveiligd is voor het geval dat je er per ongeluk een accu omgekeerd insteekt.
                  De + van de batterijhouder zit daarom meestal iets verzonken waardoor de uitstekende + van de batterij of accu contact kan maken, maar de platte kant van de - maakt geen contact.
                  Bij sommige accu's steekt de + niet ver genoeg uit om contact te verzekeren in elk toestel. Ze werken dan bijvoorbaald wel in het ene toestel, maar niet in een ander.
                  Ik heb ook zo'n AAA's die in een bepaald toestel geen contact geven, en ik heb ook een setje AA's die niet willen werken in een hoofdlamp (de batterijhouder daarvan zal ik binnenkort aanpassen door er een beetje plastiek uit te frezen met een klein boormachientje).

                  Probeer eens of de lader wel werkt als je een stukje draad tussen de + van de accu en de + van de lader steekt, dan weet je het zo of het daaraan zou kunnen liggen.

                  Goede ideeen en die lengte van die kop had ik ook gedacht maar dezelfde batterij uit een andere set doet et wel. Ik hou u op de hoogte!
                  Last edited by loloboy; 15 september 2011, 00:03.
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment

                  Working...
                  X