Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron18-250 versus Sigma 18-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron18-250 versus Sigma 18-250

    Is er veel verschil ts een Tamron 18-250 en een Sigma 18-250, geeft de scherpstelmotor van de Sigma een beter resultaat, Tamron is soms wat traag .

  • #2
    Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

    Er zijn wat reviews te vinden van deze 2 lenzen. Algemeen komt de Tamron er toch beter uit hoor, vooral wat IQ betreft. Daarom heb ik ook voor deze gekozen. Ze is wel uit productie, dus ik vermoed dat je een tweedehands op het oog hebt?

    Comment


    • #3
      Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

      Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
      Is er veel verschil ts een Tamron 18-250 en een Sigma 18-250, geeft de scherpstelmotor van de Sigma een beter resultaat, Tamron is soms wat traag .
      Optisch bekeken kan je beide lenzen best een stop dichtdraaien, dat verbetert de beeldkwaliteit zichtbaar.
      De Sigma vind ik eerlijk gezegd ook degelijker gebouwd dan de Tamron.
      Maar het voornaamste voordeel van de Sigma is HSM (vrij snel, precies, en zo goed als geluidloos) én OS. Bij Tamron is men zo dom dat laatste achterwege te laten voor Sony en Pentax, terwijl het bijzonder leuk is om tussen beide te kunnen kiezen. Niet dat OS een noodzaak is, gezien de body gestabiliseerd is, maar bij 250mm is het gestabiliseerde zoekerbeeld echt aangenaam.
      Mijn Tamron en Sony 18-250's zijn ondertussen ingewisseld voor deze Sigma .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

        Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
        Is er veel verschil ts een Tamron 18-250 en een Sigma 18-250, geeft de scherpstelmotor van de Sigma een beter resultaat, Tamron is soms wat traag .
        Waarom niet de Tamron AF 18-270 mm/F3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) Macro?? Ik heb mij enkele weken geleden deze lens aangeschaft (laatste versie= minder volume) en vindt ze uitstekend! Zéér scherpe beelden (alle brandpuntafstanden), vlug en geruisloos AF, VC werkt perfekt (uit de hand gemakkelijk tot 4 stops minder ) en niet zwaar in gewicht. Ik had een CANON 18-200mm maar deze TAMRON 18-270mm is stukken beter!! Zeker een aanrader!! ook wat het verschil in prijs betreft tegenover lenzen zoals CANON, NIKON enz met ongeveer dezelfde brandpuntafstanden en capaciteiten. Daartegenover is de TAMRON 28-300mm, wat betreft kleur en beeldscherpte, minder goed te noemen!! Mijn dochter heeft er zo een en zal, na het zien van mijn TAMRON foto's, deze verkopen en zich een TAMRON 18-270mm aanschaffen. Deze is volgens mijn bescheiden mening en ondervinding en gezien zijn fatsoenlijke aankoopprijs de allround lens bij uitstek!!

        Comment


        • #5
          Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

          Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk bericht
          Waarom niet de Tamron AF 18-270 mm/F3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) Macro?? Ik heb mij enkele weken geleden deze lens aangeschaft (laatste versie= minder volume) en vindt ze uitstekend! Zéér scherpe beelden (alle brandpuntafstanden), vlug en geruisloos AF, VC werkt perfekt (uit de hand gemakkelijk tot 4 stops minder ) en niet zwaar in gewicht. Ik had een CANON 18-200mm maar deze TAMRON 18-270mm is stukken beter!! ........... Deze is volgens mijn bescheiden mening en ondervinding en gezien zijn fatsoenlijke aankoopprijs de allround lens bij uitstek!!
          typisch een comment van iemand die net een nieuwe (deze lens dus) heeft aangeschaft.
          en toch verwacht ik dat ie binnenkort weer te koop staat!
          zeker gezien het postgedrag?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

            Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk bericht
            Daartegenover is de TAMRON 28-300mm, wat betreft kleur en beeldscherpte, minder goed te noemen!!
            Is dit nu zo slecht als je doet voorkomen?

            D700 + Tamron 28-300 1/320 f10 iso200 210mm
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

              Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk bericht
              Deze is volgens mijn bescheiden mening en ondervinding en gezien zijn fatsoenlijke aankoopprijs de allround lens bij uitstek!!
              Zoals al gezegd... niet voor Pentax- of Sony-gebruikers wat mij betreft.
              Tamron moet maar eens beginnen met voor dezelfde prijs als voor andere vattingen ook hetzelfde te leveren.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                typisch een comment van iemand die net een nieuwe (deze lens dus) heeft aangeschaft.
                en toch verwacht ik dat ie binnenkort weer te koop staat!
                zeker gezien het postgedrag?
                grt,bouk.
                Wat is er mis aan mijn postgedrag?? als ik iets mis heb gedaan dan is het misschien eerlijker het mij te laten weten, dan kan ik mij aanpassen!! Het kunnen niet allemaal "Senior Members" zijn die doen of ze alles beter weten!!
                sans rancune!!
                2Lion

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

                  Het is met al die uitroeptekens en enthousiasme gewoon iets te mooi om waar te zijn, gezien het gaat om superzooms die gewoon niet optimaal zijn op alle brandpunten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

                    De Tamron 18-270 is er niet in Pentaxvatting...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      typisch een comment van iemand die net een nieuwe (deze lens dus) heeft aangeschaft.
                      en toch verwacht ik dat ie binnenkort weer te koop staat!
                      zeker gezien het postgedrag?
                      grt,bouk.
                      Ik kan begrijpen wat bouk hier zegt (ik heb het antwoord van TS gelezen).

                      Het duurt een tijdje voor je een nieuwe lens goed kent.
                      Best is ze uit te testen op alle standen en te vergelijken met andere lenzen die je evt hebt, en dat niet alleen met bankbiljetten en baksteen muren, maar in reële omstandigheden.

                      Zeer leerzaam, en dikwijls moet je toegeven dat duurder ook beter is.
                      (in dit geval is de superzoom het zwakke punt, niet het merk, ook bij Sigma, Tamron ed vind je scherpe lenzen).

                      Wat niet wil zeggen dat je met een democratische lens geen mooie fotos kan nemen als je rekening houdt met de beperkingen.

                      Comment

                      Working...
                      X