Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke breedhoeklens kopen voor 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke breedhoeklens kopen voor 350D

    Hallo,

    Ben al paar jaar in het bezit van een Canon 350D (met 2 lenzen 55-200 en 18-55)
    Nu zou ik graag een lens kopen,waarmee ik binnen mooie foto's kan maken.
    Meestal gebruik ik mijn 18-55 lens,maar kan niet genoeg inzoemen om binnen kamers alles op de foto te krijgen.
    Ben al eens gaan kijken op internet,maar eerlijk is voor mij beetje chinees daarom vraag ik beetje hulp hier.
    Ben echt een beginner heb misschien 500 kiekjes getrokken tot nu toe met mijne 350D.
    Heb ook al ondervonden dat de orginele flitser soms niet sterk genoeg is,beter een straffere kopen ??? en wat raden jullie zoal aan

    Mvg Serge

  • #2
    Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

    Ik heb zelf goede ervaring opgedaan met de Tokina 12-24 mm/4.0. Betaalbaar, compact en weinig vervorming. Wel wat gevoelig voor tegenlicht.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Ik heb zelf goede ervaring opgedaan met de Tokina 12-24 mm/4.0. Betaalbaar, compact en weinig vervorming. Wel wat gevoelig voor tegenlicht.
      Heb ze ook, bied waar voor z'n geld.
      En dat tegenlicht: is dat niet normaal bij dergelijke lenzen?
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

        Ja watte hier zitte snelle jongens
        Bedankt voor de snelle respons,en wat kost zo een lensje ongeveer??

        mvg serge

        Comment


        • #5
          Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

          inzoomen?

          nu snap ik de reacties van mijn voorgangers niet onmiddellijk dus daarom ga ik jouw vraag met een vraag beantwoorden?

          bedoel je dat je te weinig op je foto krijgt naar je wensen binnenshuis of dat je niet dichtbij genoeg geraakt op je onderwerp?
          pas dan is het voor mij duidelijk wat je 'probleem' exact is om je zo een degelijk advies te kunnen geven

          een ingebouwde flits is idd niet zo krachtig, hiervoor heb je een aantal mogelijkheden om extra licht te verkrijgen:
          1. een lichtsterke lens aanschaffen
          2. je iso opdrijven
          3. een externe flits aanschaffen die je op je toestel aanstuurt of a la strobist
          4. meer verlichting in de ruimte aansteken
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

            Ben van gisteren terug van verlof,en ben daar paar kastelen en kloosters gaan bezoeken.Nu ik kreeg nooit alles in beeld (ofwel de vloer,maar dan zag ik het plafond niet).Ofwel had ik de rechter muur in beeld maar zag ik de linker muur niet.
            Ik kon nooit het ganse interieur in beeld krijgen.
            En ik dacht dat je daarvoor een breedhoeklens moest gebruiken.
            Moet dringend eens avondschool volgen,maar over 14d was de cursus fotografie al volzet

            mvg serge

            Comment


            • #7
              Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

              dan heb je inderdaad een bredere lens nodig, zoals je zegt

              een breedhoeklens of groothoeklens

              nu moet je nog gaan kijken, is het enkel de groothoek die je nodig hebt of moet hier ook lichtsterkte bijkomen

              ik vermoed dit laatste ook want je zal zelfs nooit met een externe flits op je toestel voldoende licht genereren

              dus dien je te gaan kijken naar 2.8-lenzen en ik kan je verzekeren dat deze een aardige duid gaan kosten
              zeker in het UWA gamma, als je ze al vindt

              ook raad ik je aan om mss eens te kijken voor een degelijk statief, zo kan je gaan werken met langere sluiters om voldoende licht binnen te krijgen zonder bewegingsonscherpte
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                Weeral iets waar ik nog nooit van gehoord heb
                UWA gamma? maar ben nooit te oud om te leren ben nieuwsgierig.
                En zijn die Tokina Lenzen die hierboven beschreven staan daarvoor geschikt.
                En stellen die lenzen ook automatisch scherp?
                Hoe kan ik zien dat de lenzen passen op mijn toesel? en hoe weet ik dat die autom scherp stellen?
                Alle begin is moeilijk,en ik begin het te geloven

                mvg serge

                Comment


                • #9
                  Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                  UWA = Ultra Wide Angle
                  dit is dan bvb zoals de 12-24 die ze hier aanhalen.
                  F4 is al vrij lichtsterk maar F2.8 is een stop meer licht dat binnengelaten wordt.

                  Voor een 350d kan je alle canon-varianten gebruiken, m.n. de EF & EF-s lenzen alsook de third-party lenzen met de canon-vatting

                  ik denk dat aangezien je binnen wil gaan fotograferen en brede hoek wenst, je eigenlijk naar volgende lens best kan gaan: Tokina 11-16mm F2.8 AT-X Pro DX Canon, prijskaartje ligt rond de 600 euro
                  ik kan je niet zeggen hoe deze lens presteert want ik heb ze zelf niet

                  daarnaast ga je ook manueel moeten leren werken zodat je op die F2.8 kan gaan werken en verder sluitertijd gaan aanpassen om meer licht te laten binnenkomen, iso opdrijven (dit resulteert wel in ruis)

                  ook het statief zal een noodzaak worden zoals ik je al zei, want je lens is niet gestabiliseerd dus heb je snel bewegingsonscherpte bij lange sluiters
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                    Oorspronkelijk geplaatst door boup Bekijk bericht
                    Weeral iets waar ik nog nooit van gehoord heb
                    UWA gamma? maar ben nooit te oud om te leren ben nieuwsgierig.
                    En zijn die Tokina Lenzen die hierboven beschreven staan daarvoor geschikt.
                    En stellen die lenzen ook automatisch scherp?
                    Hoe kan ik zien dat de lenzen passen op mijn toesel? en hoe weet ik dat die autom scherp stellen?
                    Alle begin is moeilijk,en ik begin het te geloven

                    mvg serge
                    UWA is de afkorting voor Ultra Wide Angle (ofte Ultrabreedhoek).
                    Tokina is een populaire keuze voor ultragroothoeken. De 12-24 f4 was al populair en sinds enkele jaren hebben ze ook de 11-16 f2.8 die wat lichtsterker is.
                    Persoonlijk heb ik de Sigma 10-20 waarvan ik best tevreden ben.
                    Al deze lenzen stellen automatisch scherp, daar hoef je geen schrik voor te hebben.
                    Als je op internet lenzen opzoekt van third party bedrijven zoals sigma, tokina dan staat er altijd canon, nikon, sony,... achter de lensnaam. Zo kan je zien of de lens op jouw toestel past.
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                      Zelf heb ik ook de Sigma 10-20 mm en ben daar zó tevreden over dat ze waarschijnlijk nooit de deur uitgaat zolang ik een crop-toestel bezit.
                      Dergelijke lenzen worden nogal eens tweedehands aangeboden waarbij je ze voor veel minder geld dan een nieuwe kan aankopen.
                      Zelf betaalde ik voor een perfecte lens slechts 285 €.
                      Succes met uw keuze en zoektocht.
                      Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        dus dien je te gaan kijken naar 2.8-lenzen en ik kan je verzekeren dat deze een aardige duid gaan kosten
                        zeker in het UWA gamma, als je ze al vindt
                        er is een relatief betaalbare 11-16 f/2.8 van Tokina. Aan de andere kant is het ook wel zo dat grote groothoeken veel toleranter zijn tov bewegingsonscherpte. Met 12mm is een sluitertijd van 1/20 vaak al voldoende om een scherpe foto te krijgen.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          er is een relatief betaalbare 11-16 f/2.8 van Tokina. Aan de andere kant is het ook wel zo dat grote groothoeken veel toleranter zijn tov bewegingsonscherpte. Met 12mm is een sluitertijd van 1/20 vaak al voldoende om een scherpe foto te krijgen.
                          die had ik hem al vermeld

                          en je sluitertijd info klopt ook idd rekening houdend met de brandpunten maar in vele gebouwen zal vermoed ik de 1/20ste nog niet voldoende zijn
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                            Sigma 8-16 dan krijg je alles erop. Lichtsterkte is niet zo van belang, want je gebruikt voor binnen toch een redelijk klein diafragma en da ga je op statief.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

                              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X