Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief huren voor disneyland?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief huren voor disneyland?

    Hallo,

    Vandaag is mijn canon 17-85mm stuk gegaan. (Geeft steeds foutmelding 01: geen communicatie tussen de camera en objectief. Reinig de contactpunten)

    Aangezien we woensdag naar Disneyland vertrekken ben ik van plan om dinsdag een objectief te huren bij konijnenberg (of als er iemand iets weet in Limburg?)
    Ik twijfel tussen de 16-35 of de 24-70.

    De 24-70 heeft een groter bereik maar ik denk dat ik dan groothoek te kort kom.

    Ik fotografeer met een 7d (crop) en mijn andere lenzen zijn een 50mm en een 70-200
    IK denk dat de 16-35 het handigste is aangezien ik de andere 2 nog heb.

    Of heb je dat verschil tussen 16 en 24mm niet echt nodig in disneyland?

    Groeten,

    Manuel
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

  • #2
    Re: welk objectief huren voor disneyland?

    Is het niet beter de lens te huren die je gewoon bent? De 17-85mm dus, als dat mogelijk is.

    Een lens huren die je niet kent, zeker voor moeilijke omstandigheden zoals disneyland, waar je waarschijnlijk ook 's avonds foto's zal willen nemen, is mi om problemen vragen omdat je de beperkingen van die lens niet kent.

    Als je een nieuwe lens wilt bijkopen ben je, mi, beter af die te huren en testen in omstandigheden die je gewoon bent.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief huren voor disneyland?

      Mijn inziens zal een 17-85 meer beperkingen hebben op gebied van kwaliteit en 'laat-avond-fotograferen' dan een 16-35 (f2.8 L USM)

      Nu ja, ik gebruik geen canon hoor, weet er dus ook niet zoveel vanaf
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief huren voor disneyland?

        Wij weten neit wat jij gaat fotograferen in dat pretpark!

        Als je graag mensen wilt fotograferen van heel dichtbij en ze moeten er geheel op dan is 24 mm te weinig. Wanneer je je beperkt tot portretten dan ligt dat weer geheel anders.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: welk objectief huren voor disneyland?

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Wij weten neit wat jij gaat fotograferen in dat pretpark!

          Als je graag mensen wilt fotograferen van heel dichtbij en ze moeten er geheel op dan is 24 mm te weinig. Wanneer je je beperkt tot portretten dan ligt dat weer geheel anders.
          neem dan direct een fisheye, dan ben je 100% zeker dat ze er onnatuurlijk opstaan...

          Ik weet niet wat de TS van zin is met zijn foto's, maar ik heb een vermoeden dat het "gewoon" vakantiefoto's worden en geen architectuurfotografie.
          Met die 17-85 zal het ook wel lukken.


          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: welk objectief huren voor disneyland?

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            neem dan direct een fisheye, dan ben je 100% zeker dat ze er onnatuurlijk opstaan...

            Ik weet niet wat de TS van zin is met zijn foto's, maar ik heb een vermoeden dat het "gewoon" vakantiefoto's worden en geen architectuurfotografie.
            Met die 17-85 zal het ook wel lukken.


            G
            Maar het is toch net die dat buiten strijd is?
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: welk objectief huren voor disneyland?

              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Maar het is toch net die dat buiten strijd is?
              excuus, ik was in de war door je eerdere reactie.


              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: welk objectief huren voor disneyland?

                Voor een 7D heb je wel de "minimis minimorum" aan lenzen

                Voor wat je nu gaat betalen om een lens te huren (om over het tijdverlies te zwijgen) had je al lang een alternatieve lens gekocht die ook als backup kon dienen.

                Comment


                • #9
                  Re: welk objectief huren voor disneyland?

                  @ CIB: de 17-85 is niet te huur, maar de 16-35 en de 24-70 zijn beide lichtsterker en beter dan mijn 17-85. aanpassen zal wel lukken .

                  De bedoeling is om de gebouwen en de beelden daar te fotograferen.
                  Ik ben een paar jaar geleden al eens in disneyland geweest maar ik weet niet meer in hoeverre je afstand kan nemen van de gebouwen. (dus hoe zeer je de groothoek nodig hebt)
                  voor de familiefoto's kan ik de 50mm wel gebruiken.

                  Het liefst van al zou ik de 17-55 2.8 huren maar die is niet te huur bij konijnenberg
                  Deze objectieven zijn te huur: 17-40 F4, 16-35 F2.8, 24-70 F2.8 en de 24-105F4 IS

                  Ik denk dat het de 16-35 wordt omdat ik dan minder problemen ga hebben met de gebouwen, en het interieur.
                  Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk objectief huren voor disneyland?

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Voor een 7D heb je wel de "minimis minimorum" aan lenzen

                    Voor wat je nu gaat betalen om een lens te huren (om over het tijdverlies te zwijgen) had je al lang een alternatieve lens gekocht die ook als backup kon dienen.
                    Sorry maar wat is dat nu voor een reactie?
                    Dus als je een 7d hebt moet je een heel arsenaal lenzen hebben?
                    Ik heb 4 lenzen waaronder 1 150mm macro.

                    Het huren van een 16-35 voor 4 dagen kost 50€ en bij mij weten heb je voor 50€ geen waardig alternatief.
                    Ik rij liever 2x een uur om een lens te huren dan mij drie dagen te ergeren aan een goedkope backup lens die ik eenmalig ga gebruiken.
                    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk objectief huren voor disneyland?

                      Waarom zou je geld uitgeven aan een zware pro lens om in het pretpark te zeulen, je kunt toch gewoon een vervangend objectief kopen ?
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk objectief huren voor disneyland?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
                        Sorry maar wat is dat nu voor een reactie?
                        Dus als je een 7d hebt moet je een heel arsenaal lenzen hebben?
                        Ik heb 4 lenzen waaronder 1 150mm macro.

                        Het huren van een 16-35 voor 4 dagen kost 50€ en bij mij weten heb je voor 50€ geen waardig alternatief.
                        Ik rij liever 2x een uur om een lens te huren dan mij drie dagen te ergeren aan een goedkope backup lens die ik eenmalig ga gebruiken.
                        Sorry, niet iedereen heeft dezelfde visie.

                        Ik weet exact wat mijn "goedkope backup lens" kan en niet kan, wat jij niet weet van je dure huurlens.

                        Veel plezier in Disneyland, case closed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk objectief huren voor disneyland?

                          Eigenlijk is het toch heel simpel zeker : ga je op vakantie of ga je op fotoshoot ?

                          Als je op vakantie gaat zou ik gewoon een EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS kopen van 370 Euro, super handig bereik, niet te zwaar en je moet geen lenzen omwisselen met kans op stof, uit je handen laten glippen ... diefstal van een gehuurde lens (krijg het maar voor hé)

                          Nu als je op shoot vertrekt dan heb je zo'n super deluxe L lens nodig en kan ik je de 16-35 2.8 absoluut aanraden ... maar ik zou ze nooit meenemen op vakantie eerlijk gezegd.

                          Ik zou naar Disney Land vertrekken met een all-round lens ... kwaliteit is misschien iets minder, maar het bereik is formidabel en je bent op vakantie hé, geniet van de vakantie en maak snapshots om achteraf van te genieten ... mijn gedacht

                          Heb het ook gedaan hoor, 1dIV met 100-400 naar de Zoo in Antwerpen ... hele dag sleuren, héél mooie foto's hoor, maar ik kan niet zeggen dat ik veel 'vakantie gevoel' had ... volgende keer neem ik een Ixus mee
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk objectief huren voor disneyland?

                            Ik kan zo'n 17-85 maken, contacteer me voor meer info.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk objectief huren voor disneyland?

                              Op crop sowieso de 16-35.

                              Let wel dat het niet altijd even aangenaam is zo'n camera. Ik ben al vaak naar Disneyland geweest en de ene keer dat ik m'n grote DSLR (met 2,8 zoom-lenzen) bijhad had ik er serieus spijt van. De beelden zijn mooi maar het is een pain in the ass in een pretpark in al de attracties.

                              Geld wegsmijten door een 18-200 ofzo te kopen zou ik nooit doen. Die superzooms zijn echt niet goed en mijn ogen zelfs ook niet "goed genoeg". En plus zijn ze absoluut niet lichtsterk.

                              Dus ofwel koop je een nieuwe serieuze lens ofwel huur je die 16-35 (of 24-70) ofwel neem je een compactje mee. Voor de meeste vakanties zou ik voor optie 1 of 2 gaan maar voor disneyland eerder naar de derde optie neigen.

                              Ideaal is natuurlijk een goede compact zoals een LX5, G12 of naar micro 4/3 gaan.
                              mijn website

                              Comment

                              Working...
                              X