Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje telelenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje telelenzen

    Hey Iedereen,
    ben een beginneling, zowel op dit forum als in de fotografie...dus het meeste wat ik hier lees is tamelijk chinees voor mij...toch wil ik één en ander opsteken en mooie foto's maken.
    Ik heb mij recent een Canon 550D aangeschaft, met de EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS en de EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.
    Mijn vraag is, welke lens koop ik mij best bij om bijv. foto's te gaan maken van vliegtuigen of zaken waar men toch niet zo dicht bij kan...

    Alvast bedankt voor de reacties...
    Canon 1DX mk II - Canon 5D mk II Canon 7D Mk II - Canon L 24-70 f2.8 - Canon L 70-200 f2.8

  • #2
    Re: Vraagje telelenzen

    Je geeft geen budget aan, maar ik noem een paar veel gebruikte mogelijkheden.

    Canon 300 mm/4.0 L IS. Voorzien van beelstabilisatie. Is goed te gebruiken in combinatie met een 1.4 teleconverter. Ook in te zetten al macrolens in combinatie met voorzetlens.

    Canon 400 mm/5.6. Beschikt niet over een beeldstabilisatie.

    Canon 100-400 mm L IS. Beschikt over een beeldstabilisator en is wat gamakkelijker in gebruik omdat het een zoom is.

    Elk van deze lenzen kent veel enthousiaste gebruikers en iedereen heeft zijn voorkeuren. Je kan ze ook huren zodat je bewuster een keuze kan maken.

    Succes!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje telelenzen

      Vergeet ook de 70-300 IS USM niet, of de L-variant daarvan.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje telelenzen

        Het verschil in beeldhoek tussen 250 en 300 mm is niet groot.

        TS heeft al 250 mm.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje telelenzen

          Maar ze zou wel iets beter zijn dan de 55-250...En dan heb ik nog niet over de L.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje telelenzen

            Hallo,

            Ik heb "het" nog steeds voor mijn "Bigma", de Sigma 50-500mm.
            Die voldoet perfect op mijn fullframe 5D mark I, en met een cropfactor van 1,5 zit je dan al aan een serieuze 750mm.
            Voor mij is het het een ideale (en betaalbare) vliegtuigspotterslens, en ik zal onlangs nog heel wat exemplaren in Düsseldorf op de luchthaven ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje telelenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik heb "het" nog steeds voor mijn "Bigma", de Sigma 50-500mm.
              Die voldoet perfect op mijn fullframe 5D mark I, en met een cropfactor van 1,5 zit je dan al aan een serieuze 750mm.
              Voor mij is het het een ideale (en betaalbare) vliegtuigspotterslens, en ik zal onlangs nog heel wat exemplaren in Düsseldorf op de luchthaven ...

              Jaja
              Daar dacht ik ook al eerder aan. TS vermeldt geen budget, maar aangezien ik de woorden
              'beginneling' en 'recente aankoop' zie passeren denk ik dat het niet zoveel zal zijn.
              (niet denigrerend bedoelt, ik kocht in het begin ook geen dure lenzen)

              De Sigma 150-500 of 120-400 zijn misschien ook interessant, omdat deze voorzien zijn van beeldstabilisatie en nog iet of wat betaalbaar zijn. Van de 50-500 is er ook zo'n versie, maar die is + 1000 euro.
              De eerder vernoemde Canon 100-400 duikt echter weer steeds op in dit soort topics, waardoor het toch een goede lens moet zijn.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje telelenzen

                Ik maak af en toe wel fotos van zweefvliegtuigen en sportvliegtuigen in final en dat gaat prima met een 70-200 f:4 (scherp, snelle AF, en betaalbaar).
                En als ik op de baan langs de nieuwe toren van EBBR Brussel-Nationaal passeer denk ik dat je eerder een groothoek nodig hebt.

                PS: de 100-400 is nog altijd een zeer goede lens voor zijn geld, en 600g lichter dan de 50-500.
                Last edited by palombian; 11 september 2011, 20:27. Reden: 100-400

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje telelenzen

                  Voor sommige foto's wel, voor andere is een tele dan weer ideaal .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje telelenzen

                    100/400 is een fantastische lens , misschien komen er meer 2dehands als de 200/400 uitkomt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje telelenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dannieken Bekijk bericht
                      Hey Iedereen,
                      ben een beginneling, zowel op dit forum als in de fotografie...dus het meeste wat ik hier lees is tamelijk chinees voor mij...toch wil ik één en ander opsteken en mooie foto's maken.
                      Ik heb mij recent een Canon 550D aangeschaft, met de EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS en de EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.
                      Mijn vraag is, welke lens koop ik mij best bij om bijv. foto's te gaan maken van vliegtuigen of zaken waar men toch niet zo dicht bij kan....
                      Beginneling, tamelijk chinees enz...ga eerst eens met je huidige spullen leren werken zodat je die goed beheerst en dan naar een Bigma oid kijken, want als je dat nu doet zal dat bijna zeker voor teleurstelling zorgen(en heel wat vragen op dit forum misschien).
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje telelenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Beginneling, tamelijk chinees enz...ga eerst eens met je huidige spullen leren werken zodat je die goed beheerst en dan naar een Bigma oid kijken, want als je dat nu doet zal dat bijna zeker voor teleurstelling zorgen(en heel wat vragen op dit forum misschien).
                        Hmm, je wil natuurlijk wel ervaring opdoen in datgene waar je interesse in hebt.
                        Met een bigma kan je ook leren he. Het zal alleen wat langer duren.
                        Als je niet kan doen wat je graag wil doen, dan gaat het wel vervelen.
                        Steeds millimeters te kort, dan blijft er toch een wrang gevoel achter.

                        Maar vergis je niet, Het is niet zo simpel om mooie beelden te maken met een telelens hoor. Voor je veel geld gaat uitgeven, bedenk wel even als het echt je ding is.
                        Vogeltjes fotograferen kost ook wat meer (tijd en geld) dan een wandelingetje maken of even de tuin verkennen.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment

                        Working...
                        X