Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunrise in flanders' fields

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunrise in flanders' fields

    Het beloofde een mooie dag te worden vandaag, dus deze morgen nog eens vroeg uit de veren :-)

    Dit is een blend van 2 opnames, eentje voor de voorgrond, en een lange belichting van 180sec (ND106) om de beweging van de wolken weer te geven.




    UPDATE : wolkenlucht genomen met snellere sluitertijd

    Last edited by Dama; 11 september 2011, 17:51.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Sunrise in flanders' fields

    Zeker niet voor niets zo vroeg opgestaan!!
    Het is weer (zoals we gewend zijn van je) een prachtig sfeer plaatje,
    Chapeau Danny
    Grt Dennis.
    Groetjes Dennis.
    D90 met wat Nikon glas.

    Comment


    • #3
      Re: Sunrise in flanders' fields

      Prachtige plaat, knappe beweging in de wolken
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Sunrise in flanders' fields

        prachtig kleurenspel/foto.... en de compo, lijnen en beweging van de wolken zijn allemaal mooie elementen in de foto.. knap werk!


        Rob,

        Comment


        • #5
          Re: Sunrise in flanders' fields

          knappe plaat...
          mvg,
          Sandorfi.
          Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

          Comment


          • #6
            Re: Sunrise in flanders' fields

            In flanders fields the poppies blow...
            nu is er vooral maïs... veel maïs

            Een hele mooie foto met knappe kleuren
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Sunrise in flanders' fields

              Schitterende foto zeg. Zeer creatief.
              Was de lucht echt deze kleur. Heb ik nog nooit zo gezien.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Sunrise in flanders' fields

                Méér dan saturatie wat opgetrokken in LR heb ik er niet aan gedaan.

                De kleuren komen waarschijnlijk door de lange belichtingstijd (3min is lang, en de wolken gleden door de lucht), waar door het verplaatsen van de gekleurde wolken door de hemel met een andere kleur deze mix ontstaan is.
                Als ik de foto's met de kortere sluiterstijd zie, moet het een mix zijn van oranje (links achteraan), roze (rechts), blauw (midden boven) en donkergrijs (links).
                Het licht veranderde gedurende die 3min belichtingstijd.
                In tegenstelling tot de ND110, heb ik geen bijkomende kleurzweem met de ND106, dus daar komt het ook niet van

                Witbalans is Auto, en in LR blijven staan op "as shot".

                In Photoshop heb ik enkel de 2 opnames geblend, wat stof weggewerkt, en naverscherpt.

                Ik gebruik enkel "NIKs"-filters (voor alle duidelijkheid "NIKS", niet "NIK's")

                Ik denk dat het ondertussen geweten is dat ik aan mijn foto's zo weinig mogelijk verander na de opname. Soms lijkt het onnatuurlijk gefoefel, maar ik "weiger" om daar aan mee te doen. Het blijft voor mij een uitdaging om te fotograferen, niet om te photoshoppen, en ik heb er enorm veel plezier aan om dit soort foto's te maken.

                Ik heb er dan ook geen probleem mee om zulke vragen te beantwoorden
                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                ...Was de lucht echt deze kleur. Heb ik nog nooit zo gezien.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Sunrise in flanders' fields

                  ...leuk effect maar ik zag toch liever een gewone lucht hier..
                  Vind de voorgrond zeer goed van compositie maar dit effect past hier totaal niet vind ik.
                  Een half beeld zonder beweging doet het voor mij niet jammer genoeg.

                  Sorry Danny maar das mijn eerlijke mening..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sunrise in flanders' fields

                    "Beneden" was het zo goed als windstil. Tijdens die 180sec waren enkel de toppen van de bomen links wat onscherp, en een paar maisbladeren.
                    Om die plaatselijke onscherpte er uit te krijgen, heb ik de voorgrond korter belicht.

                    Bij een seascape ligt dit natuurlijk gans anders...
                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    ...leuk effect maar ik zag toch liever een gewone lucht hier..
                    Vind de voorgrond zeer goed van compositie maar dit effect past hier totaal niet vind ik.
                    Een half beeld zonder beweging doet het voor mij niet jammer genoeg.

                    Sorry Danny maar das mijn eerlijke mening..
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sunrise in flanders' fields

                      my like it
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sunrise in flanders' fields

                        Het is anders zo met die lucht maar daarom niet minder.
                        Ik zie het wel graag.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sunrise in flanders' fields

                          Vergeef mij, maar het is precies alsof de voorgrond en de hemel niet bij elkaar passen... Vreemd. Het licht op de voorgrond past niet bij de sfeer in de lucht.

                          Ik vermoed dat het lang belichten van de lucht toch iets doet met de toonzetting. Ik ga ervan uit de opname van de voorgrond niet zo lang heeft geduurd ?
                          Maar jeetje, wat 'n mooie lucht
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sunrise in flanders' fields

                            tof shot

                            't is precies alsof de lucht beweegt

                            schoontje
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sunrise in flanders' fields

                              Ik vergeef niks, er valt gewoon niks te vergeven

                              Nogal druk, maar toch even de tijd gemaakt op de kortere belichtingstijd te processen.

                              Dit is de link naar de foto, waar je de kleuren in de lucht kan zien.


                              De foto van de voorgrond heb ik niet afzonderlijk gepost (die is trouwens niet om aan te zien met de uitgebrande lucht), maar de kleuren zijn zoals in de blend. Ze komen koud over, omdat er bijna geen licht opvalt, laat staan warm licht zo vroeg in de ochtend. Er is zelfs geen zonlicht. De kleuren in de lucht komen gewoon van de wolken, en de mix door de beweging.

                              Ik kon een blend maken met de foto achter de link (alhoewel de tijd net iets te lang is en de wolken bewegingsonscherp zijn), maar het was mijn bewuste keuze om dit met een lange belichtingstijd te doen.

                              De verhouding "likes"-"dislikes" doet mij overtuigen dat dit zeker geen verkeerde keuze was :-)
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Vergeef mij, maar het is precies alsof de voorgrond en de hemel niet bij elkaar passen... Vreemd. Het licht op de voorgrond past niet bij de sfeer in de lucht.

                              Ik vermoed dat het lang belichten van de lucht toch iets doet met de toonzetting. Ik ga ervan uit de opname van de voorgrond niet zo lang heeft geduurd ?
                              Maar jeetje, wat 'n mooie lucht
                              Greetz, Kariboe
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X