Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel koop ik best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel koop ik best?

    Hoi Iedereen,

    Ik heb me net ingeschreven voor een cursus voor digitale fotografie.
    Maar ik ben opzoek naar een toestel waar ik hiermee kan starten.
    Heel veel van mijn groep hebben een canon 1100D.
    Maar als ik in de winkel informatie ga vragen, stond de Sony A33 me wel aan.

    Ik weet niet goed welk toestel ik best koop... is de sony A33 echt een goed toestel om digitale fotografie mee te beginnen en kan je hier ver mee komen of is het enkel 1 jaar en dan moet je een ander toestel aanschaffen omdat de mogelijkheden beperkt zijn.

    Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie mij wat raad kan geven

    grtjs Tiegerke

  • #2
    Re: welk toestel koop ik best?

    Dit is een interessante site, waar je zeker veel info vindt.



    Ik deel niet altijd zijn mening, maar de D5100 van Nikon vind ik ook een zeer aantrekkelijk toestel.

    Veel succes!

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel koop ik best?

      In ieder geval een NIKON of canon, gewoon omdat daar het grootste aanbod is in 2e hands lenzen.
      En heel veel mensen (beginners) die met pentax sony of weet ik wat beginnen gaan later toch over op NIKON of canon, en dan kost het allemaal veel meer geld
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel koop ik best?

        Oorspronkelijk geplaatst door nabuc Bekijk bericht
        Ik deel niet altijd zijn mening, maar de D5100 van Nikon vind ik ook een zeer aantrekkelijk toestel.

        Veel succes!
        De D5100 is zeker te overwegen. Je hebt dan een toestel waar je jaren mee verder kan.
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel koop ik best?

          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          In ieder geval een NIKON of canon, gewoon omdat daar het grootste aanbod is in 2e hands lenzen.
          En heel veel mensen (beginners) die met pentax sony of weet ik wat beginnen gaan later toch over op NIKON of canon, en dan kost het allemaal veel meer geld
          en waarom da? wie zegt dat hij ooit 2de hands wilt kopen?
          laat de persoon nu is zelf zijn keuze maken
          als hij zelf zich 'aangetrokken' voelt tot de A33 en deze voldoet voor hetgeen hij wenst te doen, is dit zeker en vast een even goed toestel als de tegenhanger van canon/nikon
          het is weer eens de strijd der 'sexen' precies

          dus On Topic:

          Elk toestel is een degelijk toestel met elk zijn specificaties.
          Bekijk deze in combinatie met je budget dat je wenst te spenderen.
          Daarnaast als je de mogelijkheden hebt bekeken in de verschillende merken, ga naar een fotozaak die al deze toestellen heeft. Liefst ook een speciaalzaak om eventueel meer info te bekomen.
          Neem daar alle toestellen eens in je hand en test ze even uit, m.n. handligging / bedieningsknoppen / menu's etc.
          En kies voor diegene die je het beste bevalt!

          2de hands materiaal is altijd wel te vinden, als je het nodige geduld ervoor hebt, natuurlijk makkelijker voor bepaalde merken maar dan nog want het kwaliteitsglas dat je op lange termijn wilt, zal je ook moeilijker vinden in canon en nikon bvb aangezien mensen dit amper aanbieden omdat ze het zelf gebruiken.
          Mss ook een extra tip, kijk de vattingsspecificaties na van de A33 (SLT-toestel), de kans dat deze een grote resem minolta lenzen ondersteunt, is vrij reëel waardoor het 2dehands aanbod groter wordt
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel koop ik best?

            Ik denk dat je met de sony a33 zeker niet verkeerd kiest! echt verkeerd kiezen kan je toch bijna niet doen, alle instappers hebben een meer dan deftig niveau om te beginnen met fotografie en de mogelijkheden gaan zeker niet te beperkt zijn

            Mischien een groot verschilpunt tussen die a33 en nikon/canon instappers is de electronic viewfinder in plaats van de optical viewfinder. Dus probeer zeker eens uit of je een voorkeur hebt tussen beiden!! (heb je mischien al wel gedaan)

            Ik heb zo'n half jaartje geleden gekozen voor een nikon d90, dat 2e schermpje er bovenop vind ik wel handig om direct de instellingen te kunnen aflezen en ook het 2e instelwieltje heeft z'n nut wel. Deze worden soms 2ehands verkocht terwijl ze nog spiksplinternieuw zijn. mischien ook wel wat om te overwegen?
            'k hoop dat 'k je wat verder heb kunnen helpen, goed informeren, en dan de stap in het duistere zetten en de knoop doorhakken en dan kan je beginnen fotograferen en er plezier aan beleven!!

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel koop ik best?

              De A33 heeft al een opvolger, de A35 die een betere 16MP sensor meekrijgt. Zeker een goede camera en in veel opzichten beter als de instappers van Nikon (d3100) en Canon (1100D). klik DxOMark :de A35 krijgt een hogere score.
              Af is sneller en kan meer fps schieten, Nikon en Canon zijn echte slakken met 3fps ...
              De primes van Sony zijn in veel gevallen net iets beter dan Nikon/Canon. Sony heeft Carl Zeiss toplenzen voor als je verder wilt gaan in fotografie.
              Als het budget je toelaat zou ik toch de A65 overwegen, heeft een grotere body en heel wat nieuwe zaken meegekregen, viewfinder verbeterd, 10fps enz..
              Last edited by alex606; 10 september 2011, 22:25.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel koop ik best?

                tjongejonge Userke, ook KvP heeft recht op zijn mening, of niet?

                Ik vind dat het toch mag gezegd worden dat het aanbod 2de hands lenzen (ook kwaliteitslenzen) van Canon of Nikon vele keren groter is dan het aanbod lenzen voor Sony of Pentax of welk merk dan ook. Er zijn maar weinig mensen die ik ken, die meteen de voor hen geschikte set gekocht hebben. Zeker als beginner vind ik het goed te horen dat je meer 2dehandsexemplaren kan vinden van de 2 marktleiders.

                Ik denk dat alle merken vandaag de dag goed zijn. Binnen eenzelfde merk zijn er uiteraard verschillende toestellen en lenzen die overeenkomen met bepaalde eisen (en budget). Die eisen en budget zijn vaak variabel in de tijd.

                Overigens, ik hoorde enkele dagen geleden dat de laatste toestellen van Pentax zijn Raw's in DNG-formaat opslaat. Op zich zou dit voor een aantal mensen ook al een argument kunnen zijn.

                Mijn advies, informeer je goed, maar weet dat je je body wellicht om de 5 à 10 jaar zult vervangen. Echter, eenmaal je je een lenzenarsenaal hebt aangelegd, zit je gezien de investering behoorlijk vast aan een bepaald merk.

                En nu hoop ik dat ik niemand op de tenen heb getrapt...

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel koop ik best?

                  Maakt allemaal niets uit. Met al die dingen kun je naar school gaan en fotograferen dat het
                  een lieve lust is. Gaat je voorkeur naar de Sony uit, koop dan de Sony. Daarbij is het goed
                  dat mensen je er op wijzen dat er tweedehands meer Canon en Nikon lenzen te vinden zijn
                  mocht je dat interesseren.
                  Zo vind ik het ook goed dat er daar wat tegenwind tegen komt. Ben je niet van plan om
                  tweedehands te kopen, dan valt dat argument natuurlijk weg.
                  Zelf heb ik nu een Canon, daar ben ik tevreden van. Zeer tevreden zelfs. Zo tevreden dat
                  moest ik er nu eentje kopen het een Nikon zou zijn. En ik zou nog altijd dezelfde prentjes
                  trekken waar ik af en toe tevreden van ben, en heel vaak niet.
                  Fotografie is per slot van rekening een passie en geen geloof. Gelukkig maar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel koop ik best?

                    Het is raadzaam te kijken ook naar het aanbod van nieuwe lenzen.

                    Het aanbod van Canon en Nikon is groter dan van Sony. Toch valt op dat Canon en Nikon niet een volledig programma hebben. Voorbeeld daarvan is de heel goede Canon 70-200 mm/4.0 L IS. Voor veel mensen een reden om voor Canon te kiezen.

                    Het Canon cameramenu is breed en ondiep, van Nikon smal en diep. Je zal zelf eens moeten kijken wat jou bevalt.

                    Wat ik hier en daar lees over effectiviteit beeldstabilisatie is dat je beeldstabilisatie beter in het objectief kan bouwen. De effectiviteit zou groter zijn dan dat zaakje in de camera bouwen.

                    Canon, Nikon en Sony hebben camera's zowel met een APS-C sensor als met een full frame sensor. Het is al weer een tijdje geleden dat Sony met een full frame camera op de markt kwam. Ik vraag mij af of Sony zich terug gaat trekken uit dat segment. Ik praat je zeker geen ff camera aan. Maar mocht je later toch over willen stappen dan is het jammer dat daarom je van merk moet veranderen.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk toestel koop ik best?

                      ik zou vooral kijken als beginner naar een eenvoudig te bedienen toestel,
                      ikzelf begon met de D3000 van nikon.
                      hij was niet zo duur en hij doet nu dienst als backup als mijn D90 het eens zou begeven,
                      ik zou je de raad geven kijk als beginner naar het bedieningsgemak en de eenvoud van
                      de instellingen. het is niet de eerste die te hoog grijpt en dan na enkele maanden zijn
                      toestel weer op het net gooit op de verkoop omdat hij er niet mee overweg kan.

                      groeten,

                      hopelijk heb je er wat aan
                      https://www.facebook.com/SimplyMyPhotography
                      nikon D7100&D90 / 18-105mm nikkor / 50mm f1.8 nikkor /
                      70-200mm f2.8 sigma / 40mm nikkor macro / flits etc....

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk toestel koop ik best?

                        Oorspronkelijk geplaatst door tiegerke Bekijk bericht
                        .........
                        Maar als ik in de winkel informatie ga vragen, stond de Sony A33 me wel aan.

                        ........ is de sony A33 echt een goed toestel om digitale fotografie mee te beginnen.........

                        Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie mij wat raad kan geven
                        tja...zo maak je het ons wel moeilijk hè.
                        maar ga er maar vanuit, dat er geen echt slechte camera,s meer worden gemaakt.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk toestel koop ik best?

                          Ga voor een camera die U aanstaat, niet wat onze keuze zou zijn.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk toestel koop ik best?

                            Ik zou toch ook maar kiezen tussen Nikon of Canon hoor, en ik ga der gelijk bijzeggen dat ik niks tegen Sony heb, want buiten mijn drie professionele Canon body's werk ik ook met een Sony Nex 5. Maar met een DSLR werk je, of bouw je aan een systeem, en dat vraagt jaren aan investering, daarom is het de optiek die je bij een merk houdt.

                            MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk toestel koop ik best?

                              Ik stel voor dat, al wie zegt dat ze geen sony moeten kopen omdat ze geen 2 de hands spullen gaan vinden .Dat dat verwijderd wordt. Even dit er zijn lenzen van minolta genoeg te koop ook in de betere lenze bv de 300 2.8 een van de betere lenzen ooit . dit alles even tussen door . ik heb ooit een canon een nikon gat een weggedaan .Sinds dien sony een ik vind mijn 2de hans lenzen snel . Maar een goede lens doe je niet snel weg hee dat geld voor alle merken.
                              sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                              Comment

                              Working...
                              X