Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens met extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens met extender

    Hallo

    Ik heb vandaag een Canon Extender 2.0x III gekocht.
    Ik vroeg mij af of dit ook werkt op een Canon EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM macrolens die ik bezit.
    En heeft dit dan voordelen of alleen maar nadelen?
    Groeten
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Macrolens met extender

    Als je het hebt zou ik zeggen: waarom vraag je het????
    Testen maar!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens met extender

      Alleen zien dat er geen lenselementen elkaar kunnen raken.
      Voor de rest misschien wat verlies aan lichtsterkte (kleine DOF) en scherpte,
      maar dat mag nog geen probleem vormen bij die combi.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens met extender

        Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
        Hallo

        Ik heb vandaag een Canon Extender 2.0x III gekocht.
        Ik vroeg mij af of dit ook werkt op een Canon EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM macrolens die ik bezit.
        En heeft dit dan voordelen of alleen maar nadelen?
        Groeten
        Niet doen !!! Het achterste lenselement van deze macro lens kan de voorkant van de extender raken ! Als je dit per sé wil doen moet je er tussenring tussen monteren (de dunste van 12mm is voldoende).
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens met extender

          aangezien het hier over een macrolens met TC gaat , ga ik men vraag hier eens stellen .

          weet er iemand welke volgorde het best is ?
          ik heb namelijk een nikon 60mm macro lens en een nikon TC 1.4 en een nikon TC 2.0 III + een set tussenringen .
          heb bijde TC ' s aangepast , zodat ik ze kan gebruiken op men macrolens in combinatie met de tussenringen . zonder tussenringen lukt het niet , daar de lens en TC glas elkaar raken .

          begin dus met de macrolens , dan een tussenring dan de twee TC's aan elkaar en dan terug tussenringen tot op de body .

          zou het beter zijn : eerst de lens , dan al de tussenringen en zo op de body ?
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #6
            Re: Macrolens met extender

            OK merci voor de reacties.
            Ga toch eens voor een tussenring zien.
            Heb deze extender vandaag gekocht om te werken met een 70-200mm 2.8 lens.
            Dacht dus, misschien gaat dat dus ook op mijn macro lens;

            Kunt u soms een vb geven van een tussenring?
            Of een link naar een foto van deze.

            Groeten
            Last edited by frokkel; 9 september 2011, 21:49.
            http://www.wimbosch.be

            Comment


            • #7
              Re: Macrolens met extender

              Volgens Canon is de 100mm f2,8 L Macro niet compatibel met teleconverters, proberen is dus op eigen risico...
              Als er toch lenselementen elkaar raken, dan kan dat veel geld kosten.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Macrolens met extender

                Ik heb dit in het verleden geprobeerd met de 100L2.8IS ism de 1.4 extender van kenko. Het vreemde was dat het enkele foto's goed werkte en daarna niet meer (diafragma gaf 0 aan) heeft waarschijnlijk met communicatie tss beide te maken. AF werkte wel, maar kon niet scherpstellen en deed niet anders dan hunten. Manueel scherpstellen lukte wel.
                Al bij al geen aanrader. Ik meen wel te herinneren dat met gebruik van tssringen het wel lukte maar dat het geheel dan wat wobbelig aanvoelde. Maw. door het stacken van de ringen en de extender krijg je wat speling met je body, en macro is sowieso een precisie-kwestie.
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                Comment


                • #9
                  Re: Macrolens met extender

                  Hopelijk post je je ervaringen eens met de Extender 2.0x III op de 70-200... Zit er ook aan te denken om die te kopen, maar dan de nikon variant.
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macrolens met extender

                    Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                    Hopelijk post je je ervaringen eens met de Extender 2.0x III op de 70-200... Zit er ook aan te denken om die te kopen, maar dan de nikon variant.
                    De Canon 2x teleconverter versie III werkt heel goed in combinatie met de Canon 70-200 f2,8 L IS II, maar dat wil daarom helemaal niet zeggen dat dat voor elke lens en elke teleconverter geldt.
                    Ik heb ooit een Sigma 70-200 f2,8 getest in combinatie met een Sigma 2x teleconverter, en dat was echt niet te doen. De beelden werden heel erg soft, en de autofocus verschrikkelijk traag (er moest al heel veel licht zijn vooralleer die wou werken).

                    Dat de ene 70-200 f2,8 goed werkt met een 2x teleconverter is dus geen garantie dat een soortgelijke combinatie van ander merk dat ook zal doen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macrolens met extender

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De Canon 2x teleconverter versie III werkt heel goed in combinatie met de Canon 70-200 f2,8 L IS II, maar dat wil daarom helemaal niet zeggen dat dat voor elke lens en elke teleconverter geldt.
                      Ik heb ooit een Sigma 70-200 f2,8 getest in combinatie met een Sigma 2x teleconverter, en dat was echt niet te doen. De beelden werden heel erg soft, en de autofocus verschrikkelijk traag (er moest al heel veel licht zijn vooralleer die wou werken).

                      Dat de ene 70-200 f2,8 goed werkt met een 2x teleconverter is dus geen garantie dat een soortgelijke combinatie van ander merk dat ook zal doen.
                      Idd, misschien niet te slimme vraag (eufemisme voor dom)
                      Volgens deze site zou het goed werken op de nikon variant klik
                      1. 70-200mm f2.8 VRII: The addition of the TC-20EIII teleconverter turns this lens into a 140-400 f5.6 zoom lens. I was extremely (but pleasantly) surprised how well this combination performed. enz...
                      Maar vind het verdorie toch niet goedkoop (...voor duur)
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macrolens met extender

                        Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
                        OK merci voor de reacties.
                        Ga toch eens voor een tussenring zien.
                        Heb deze extender vandaag gekocht om te werken met een 70-200mm 2.8 lens.
                        Dacht dus, misschien gaat dat dus ook op mijn macro lens;

                        Kunt u soms een vb geven van een tussenring?
                        Of een link naar een foto van deze.

                        Groeten
                        Als je een tussenring zou kopen, koop dan meteen een setje. Ik heb de "Kenko Extension Tube Set DG 12 + 20 + 36 mm" set, en die is goed, heeft electrische contacten en past ook op EF-S lenzen. Je kunt die dan op je 100mm macro lens gebruiken om naar een hogere afbeeldingsmaatstaf dan 1:1 te gaan.
                        Voor meer info : linkje
                        Master the craft, and the art will follow.
                        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macrolens met extender

                          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          Volgens deze site zou het goed werken op de nikon variant
                          Nikon 105 mm AF-S micro nikkor f2.8 VR werkt alvast formidabel met Nikon TC teleconverters, zelfs diafragma wordt mee berekend, vergrotingsmaatstaf X 1,4 - 1,7 of 2 maal, volgens converter, werkafstand blijft dezelfde als eigen aan het objectief.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macrolens met extender

                            hier werken mijn twee nikon TC's ( 1.4 en 2.0 III ) probleemloos op de 60mm nikon lens ,mits wat aanpassingen . vergroting van ongeveer 3+ op 1 .
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macrolens met extender

                              Dus met deze Kenko Extension Tube Set DG 12 + 20 + 36 mm" set kan ik mijn extender op mijn macrolens gebruiken?
                              Of ben ik verkeerd?

                              Groeten
                              http://www.wimbosch.be

                              Comment

                              Working...
                              X