Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simpele studiotechnieken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Simpele studiotechnieken

    .....voor productfotografie en voor al diegenen die graag binnenshuis wat experimenteren( vooral met het weer van de laatste dagen) . Hier een een interessante website. De gebruikte technieken en resultaten kan je meestal al bereiken met een zeer simpele opstelling en betaalbare accesoires. Veel kijkplezier.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 9 september 2011, 14:19.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Simpele studiotechnieken

    Bedankt voor deze link .

    Comment


    • #3
      Re: Simpele studiotechnieken

      super! Idd heel eenvoudig gehouden maar toch creatief. Bedankt voor de link
      Canon 500D/Canon 30D - EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS - EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Speedlite 580EXII

      Comment


      • #4
        Re: Simpele studiotechnieken

        Merciekes !
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Simpele studiotechnieken

          Leuke link !
          Maar wat ik wel niet zo goed begrijp ( als beginner ).
          Die foto blijt telkens goed qua belichting, als hij van een grotere f en kortere sluitertijd gebruikt zou deze toch donkerder moeten worden ?
          Of stelt hij dan gewoon bij dat die halogeenlamp straffer schijnt ?
          Voorlopig zonder en op zoek !

          Comment


          • #6
            Re: Simpele studiotechnieken

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Boudeweel Bekijk bericht
            Leuke link !
            Maar wat ik wel niet zo goed begrijp ( als beginner ).
            Die foto blijt telkens goed qua belichting, als hij van een grotere f en kortere sluitertijd gebruikt zou deze toch donkerder moeten worden ?
            Of stelt hij dan gewoon bij dat die halogeenlamp straffer schijnt ?
            Bij de eerste poging zit hij op iso 100 , f 5.0 , 1/100sec......bij de tweede poging is de foto reeds wat donkerder op iso 100, f6.3 en 1/200 sec. Deze foto is 1stop 2/3 donkerder omdat hij van 1/100sec naar 1/200sec ( 1stop) gaat en het diafragma van f5.0 naar f6.3 plaatst wat nog 2/3 stop extra lichtverlies geeft. 1stop 2/3 totaal. De derde poging is de sluitertijd van 1/200 sec naar 1/1000sec gebracht en de isowaarde opgekrikt van 100 naar 400 . Van 1/200sec naar 1/1000 = 2 en 1/3 stop verloren . Van iso 100 naar 400 = 2 stops terug gewonnen. Van f6.3 naar f 7 = 1/3 stop verlies. In de laatste opname verliest hij dus nog een totaal van 2/3 stop tov de tweede opname. Deze laatste opname lijkt inderdaad niet donkerder dan de tweede....maar zichbaar veel donkerder dan de allereerste shot.

            aanpassing ; het derde shot lijkt niet echt donkerder dan het tweede....hier heb je zeker een punt Bart. Tja misschien is er al enige vorm van nabewerking op losgelaten hé. De plaatsing van de achtergrondverlichting is bij elke foto precies ook wat veranderd.....misschien dat dit ook nog verschil gaf bij de belichtingsmeting....en het resultaat.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 10 september 2011, 22:19.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Simpele studiotechnieken

              Bedankt voor de info !
              Voorlopig zonder en op zoek !

              Comment


              • #8
                Re: Simpele studiotechnieken

                Het is eens leuk om doen, en je kan met beperkte middelen een mooi resultaat halen !




                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Simpele studiotechnieken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Het is eens leuk om doen, en je kan met beperkte middelen een mooi resultaat halen !




                  MVG, Jeff C.
                  Lap....een knap resultaat.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Simpele studiotechnieken

                    Zeker een mooi resultaat!
                    Ik heb eens de Water Droplet without flash geprobeerd. 't Is helaas niet gelukt, ik heb maar 2 i.p.v. 6 halogeenlampen van 120 watt, een groot verschil...
                    Misschien morgen ook eens het glas proberen
                    Facebook
                    Flickr
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Simpele studiotechnieken

                      Bedankt voor de link
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                      Comment

                      Working...
                      X