Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

    Ik heb samen met 3 klasgenoten een mini onderneming binnen de school. Aangezien ik toch bezig ben met fotografie was mijn idee om bijvoorbeeld kalenders te maken. Niet alleen kalenders, maar ik wil het nu alleen over die kalenders hebben.
    We weten niet goed op welk papier we best een kalender maken. We willen een kalender maken, met 1 maand per blad. En het moet mogelijk zijn om bvb; verjaardagen, afspraken op elke dag te kunnen schrijven. En zover ik weet, gaat dat niet, of toch niet makkelijk, op fotopapier.
    Alle tips welkom in verband met mijn mini-onderneming, maar vooral voor die kalenders.

    Alvast bedankt,
    Joren
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

  • #2
    Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

    103 keer bekeken en geen reactie, ik kan de tips anders wel gebruiken hoor
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

      Kalenders zijn meestal semi-gloss omdat je daar nog ietwat op kan schrijven.
      Als je wilt dat mensen je foto's kunnen bewaren zet dan het kalender gedeelte bovenaan, met een geperforeerd gedeelte voor de foto's onderaan.
      Nikon D5100 + 18-105mm VR
      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

      Comment


      • #4
        Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

        Aan hoeveel exemplaren denk je? Als het meer dan een paar 100 is, is het al interessanter om naar een drukker te stappen.

        Voor onze schoolkalender laten we in feite een boekje drukken, zodat er telkens boven een foto staat en onderaan de kalender van die maand. Als je dan nog een gaatje laat maken. kun je de kalender zo ophangen.

        Comment


        • #5
          Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

          Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
          Als je wilt dat mensen je foto's kunnen bewaren zet dan het kalender gedeelte bovenaan, met een geperforeerd gedeelte voor de foto's onderaan.
          Sorry, maar ik begrijp niet goed wat je ermee bedoeld

          Groetjes
          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

          Comment


          • #6
            Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

            Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
            Aan hoeveel exemplaren denk je? Als het meer dan een paar 100 is, is het al interessanter om naar een drukker te stappen.

            Voor onze schoolkalender laten we in feite een boekje drukken, zodat er telkens boven een foto staat en onderaan de kalender van die maand. Als je dan nog een gaatje laat maken. kun je de kalender zo ophangen.
            Zeker geen 100 ofzo, het is niet bandwerk. De bedoeling van deze mini-onderneming (dit valt in de lessen Economie) is om te weten hoe het in de praktijk is om een onderneming te hebben. Dus het is niet dat we bakken winst moeten hebben. Ik vond het een leuk idee en mijn 3 klasgenoten vonden dit zeker ok, dus waarom niet.
            Misschien voorbeeldje van zo een schoolkalender? Zou best handig zijn

            Alvast bedankt, groetjes.
            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

            Comment


            • #7
              Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

              Ik ben over laatst in een computerzaak binnengewandeld met de vraag welk papier ik best gebruik. Hij zei dat ik gewoon dikker gewoon papier moest gebruiken, en dat ik best een laser-printer gebruik hiervoor. Maar heb de zoekfunctie net eens gebruikt, en ik merk dat laser echt geen goede kwaliteit van foto's afdrukt als je ze vergelijkt met inkjet. In de winkel zei hij dat ik best een laser-printer gebruik om een 'toonbaar' resultaat te halen. Nu ik heb gelezen dat foto's niet mooi zijn met laser vind ik het een beetje raar..
              Ik heb hier thuis een All-in-one inkjet printer staan, HP psc 1315.
              Is het resultaat hiermee wel goed genoeg?
              En ben ik niet beter met een printer alleen, i.p.v. printer, scanner, kopieermachine in 1?

              Indien ik best inkjet gebruik met fotopapier, kan ik misschien bij die kalenders een dunne alcohol stift of zoiets bijgeven. Denk wel dat een alcohol stift daarop schrijft?

              Ik had graag jullie meningen gehad, want ik ben nog niet veel wijzer geworden.
              Voorbeeldjes van kalenders mogen jullie me altijd laten zien. Bijvoorbeeld zoals het idee van CIB dat de mensen de foto's achteraf nog kunnen bewaren, want ik snap niet goed hoe ik dat dan kan doen

              Aanraders van programma's om kalenders te maken mag natuurlijk ook altijd, alle hulp is welkom

              Groetjes!
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #8
                Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

                sorry, het ziet er allemaal nogal amateuristisch uit zoals je het beschrijft.
                waarom niet wat meer exemplaren voorzien en naar een drukker stappen zoals janvdbergh schrijft?

                Comment


                • #9
                  Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

                  Je zou beter een drukker zoeken die kleine oplages maakt voor een schappelijke prijs.
                  Alles zelf doen met eender welke inkjet is geen optie, de inktpatronen gaan je meer kosten dat je kalenders ooit gaan opbrengen.

                  Wat ik bedoelde kan elke drukker, foto bovenaan, kalender onderaan, tussen de twee is het papier geperforeerd zodat je foto foto makkelijk kan afscheuren om te bewaren.
                  Ik was je topic uit het oog verloren, daarom mijn late reactie
                  Nikon D5100 + 18-105mm VR
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                    Je zou beter een drukker zoeken die kleine oplages maakt voor een schappelijke prijs.
                    Alles zelf doen met eender welke inkjet is geen optie, de inktpatronen gaan je meer kosten dat je kalenders ooit gaan opbrengen.

                    Wat ik bedoelde kan elke drukker, foto bovenaan, kalender onderaan, tussen de twee is het papier geperforeerd zodat je foto foto makkelijk kan afscheuren om te bewaren.
                    Ik was je topic uit het oog verloren, daarom mijn late reactie
                    Oei, ja oke. Ik zal maar eens op zoek gaan naar zo een drukker in de buurt. Bedankt voor je (late) reactie
                    Spijtig dat ik best naar een drukker ga, want we wouden alles zelf doen.
                    Misschien wat programma's die jullie me aanraden ? Ik heb photoshop cs5 Engels maar vind PS nogal wat ingewikkeld

                    Groetjes
                    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

                      Software kan ik je niet mee helpen, ben er zelf nog niet uit.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.



                        Ontwerpje maken in PS of een ander programma en als JPG of PDF opladen.

                        Ik doe alle bulk drukwerk via printconcept en ben er erg tevreden van.
                        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

                          neem eens contact op met ons aller Vicky, die brengt ieder jaar een kalender uit.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mini-onderneming; Kalenders, foto's algemeen.

                            http://www.albelli.be/nl/producten/kalender

                            Comment

                            Working...
                            X