Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervang materieel Bij herstelling.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervang materieel Bij herstelling.

    Beste,

    Ik heb een Nikon D90 en zit in mijn tweede garantiejaar. Maar ik moet hem binnen doen van wegen een kortsluiting. Nu is het zo normaal gezien zijn ze wettelijk verplicht mij een vervang toestel mee te geven. -Wat ook echt nodig is omwille van mijn studies. Die Fotografie zijn. Vrij esentëel dus.- Nu is De vraag heeft er iemand ervaring mee of dit in werkelijkheid ook gebeurd?

  • #2
    Re: Vervang materieel Bij herstelling.

    Waar haal je dat vandaan? Ik denk niet dat men wettelijk verplicht is een vervangtoestel te geven.

    Comment


    • #3
      Re: Vervang materieel Bij herstelling.

      Daar ben ik zeker van dat is ofwel belgiësche maar ik denk zelfs europeese wetgeving. en bij testaankoop staat dat onderandere ook.

      Comment


      • #4
        Re: Vervang materieel Bij herstelling.

        Die wet wil ik zien !

        Een vervangtoestel voor een D90, die momenteel 550 Euro kost ? Ik denk het niet, ik ben CPS lid, en als ik mijn 1dIV (4000 Euro) binnen moet doen krijg ik een vervangtoestel, maar voor de consumer modellen is dit niet van toepassing hoor.

        Ik ben enorm benieuwd welke winkel je hier een vervangtoestel zal geven tijdens de herstelling ... lol
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Vervang materieel Bij herstelling.

          je kan best in de politiek gaan en dan een wetsvoorstel doen en als dat dan aangenomen wordt zijn er een hele bende BD-ers gelukkig en moeten ze geen maanden meer wachten op hun voor herstelling binnengebracht toestel.
          Voor zover ik weet is van deze wet geen sprake, niet in België en ook niet in Europa en zal die er ook nooit komen....
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Vervang materieel Bij herstelling.

            Als je camera echt onmisbaar is voor je, dan moet je zelf je voorzorgen nemen en twee body's in huis halen ! Van de winkel gaat er geen body komen in leen, misschien kan je der weel een huren, maar das redelijk duur, dus kan je beter een toestel tweedehands zoeken.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Vervang materieel Bij herstelling.

              vroeger gebeurde dat wel. Ik ben opgegroeid in een fotozaak in de jaren '80 en zag regelmatig dat amateurs die al jaren klant waren met hun filmkes en vragen wel eens een reservecamera meekregen. en dan ging het Kruidvat en den Hema filmkes ontwikkelen en t was voorbij.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Die wet wil ik zien !

                Een vervangtoestel voor een D90, die momenteel 550 Euro kost ? Ik denk het niet, ik ben CPS lid, en als ik mijn 1dIV (4000 Euro) binnen moet doen krijg ik een vervangtoestel, maar voor de consumer modellen is dit niet van toepassing hoor.

                Ik ben enorm benieuwd welke winkel je hier een vervangtoestel zal geven tijdens de herstelling ... lol
                Om (Canon) CPS te worden moet je sowieso al 2 toestellen hebben.
                Het is zelfs met een redelijk budget mogelijk om in het onderste schuifje te komen maar het enige voordeel is dan een snellere herstelling.

                Zou alvast nooit langs de fotohandel passeren.

                In de laatste Shoot was te lezen dat je bij de Nikon hersteldienst in Brussel ook als particulier terecht kan.

                Comment


                • #9
                  Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  In de laatste Shoot was te lezen dat je bij de Nikon hersteldienst in Brussel ook als particulier terecht kan.
                  iemand heeft daarover pas een ervaring gepost. Schijnt echt heel goed te werken.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                    Regelmatig kopen bij de lokale fotohandelaar heeft zo zijn voordelen:

                    - ik krijg een mooie korting zodat zijn prijzen op het niveau van Konijnenberg komen
                    - hij laat me nooit in de steek. Destijds bij herstelling D70 (BGLOD) een D50 als vervangingstoestel bekomen.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      In de laatste Shoot was te lezen dat je bij de Nikon hersteldienst in Brussel ook als particulier terecht kan.
                      Bij procirep, natuurlijk dat, ik ben er een paar maand geleden nog geweest, gewoon voor een focustestje, zeer vriendelijke mensen, maar of ze vervangtoestellen hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                        als je je toestel wegens een kortsluiting binnen dient te brengen kan je het momenteel ook niet gebruiken.
                        Een vervangtoestel is niet verplicht maar een nee heb je en een ja kun je krijgen als je vriendelijk een vraag stelt.
                        Krijg je altijd een vervangauto als je je wagen naar de garage brengt? Indien ja zullen zijn prijzen wel navenant zijn :-)
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          Krijg je altijd een vervangauto als je je wagen naar de garage brengt? Indien ja zullen zijn prijzen wel navenant zijn :-)
                          Dat klopt, ik krijg mijn vervangauto gratis en de prijzen zijn lager als bij de dealer, waar je voor de vervanger moet betalen. Waar zit het verschil? Bij de dealer krijg ik een vrij nieuwe huurauto en bij mijn garage een oude ingeruilde auto waar weinig belangstelling voor is.

                          Ik heb ook wel eens een leencamera gehad, als er toevallig mijn merk in de tweede handskast stond en niet goed verkoopbaar was. Soms staan er wel camera, maar niet van het goede merk.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Als je camera echt onmisbaar is voor je, dan moet je zelf je voorzorgen nemen en twee body's in huis halen !
                            Alstublieft ... het beste antwoord dat je maar kan krijgen.

                            Als je camera echt zo onmisbaar is moet je net zoals wij gewoon twee bodies hebben, zo simpel is het, iedereen die professioneel foto's maakt of in opdracht werkt moet gewoon zelf een backup hebben ... anders gaat Murphy wel eens om de hoek komen hoor, en net bij die uiterst belangrijke, once in a lifetime opdracht !

                            En meestel hebben we nog wel een extra, maar ouder model op overschot omdat die toch geen deftige prijs 2e hands meer opbrengt, mijn eerste dslr, de Canon Eos 350D steekt ook meestal nog in de fotokoffer ... just in case
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervang materieel Bij herstelling.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Alstublieft ... het beste antwoord dat je maar kan krijgen.

                              Als je camera echt zo onmisbaar is moet je net zoals wij gewoon twee bodies hebben, zo simpel is het, iedereen die professioneel foto's maakt of in opdracht werkt moet gewoon zelf een backup hebben ... anders gaat Murphy wel eens om de hoek komen hoor, en net bij die uiterst belangrijke, once in a lifetime opdracht !

                              En meestel hebben we nog wel een extra, maar ouder model op overschot omdat die toch geen deftige prijs 2e hands meer opbrengt, mijn eerste dslr, de Canon Eos 350D steekt ook meestal nog in de fotokoffer ... just in case
                              Mijn 350D zit ook nog steeds bijna weg te kwijnen in de tas tussen de 7D en de 5DII.

                              Comment

                              Working...
                              X