Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-300 apo dg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 70-300 apo dg

    Hallo,

    Ik heb nogeens een snel vraagje...
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een sigma 70-300 apo dg lens (sony)...
    Dit lijkt mij, prijs-kwaliteit gewijs... Wel een interessante aankoop.
    Alternatief zou de sony 75-30 zijn, de sigma heeft over het algemeen betere reviews, maar zou niet zo stevig zijn

    Wat denken jullie ?

    Alvast bedankt!
    R0b!n

    De oplettende forumbezoeker heeft gezien dat ik dit reeds heb vermeld in een ander topic, die was echter veel algemener... Dit gaat specifiek over DEZE lens.
    Last edited by R0b!n; 8 september 2011, 17:33.
    R0b!n
    PORTFOLIO

  • #2
    Re: sigma 70-300 apo dg

    Ik heb deze lens (sigma 70 - 300 dg APO) als eerste lens (na kitlens) aangekocht en ben er altijd tevreden over geweest voor wat ik ervoor betaald heb (komt van fotokonijnenberg). De foto's zijn natuurlijk niet vergelijken op gebied van scherpte met de duurdere varianten of primes, maar mogen er best wel zijn. Ik heb deze lens vooral gebruikt als close up lens (geen echte macro lens) om vlinders en dergelijke te trekken. (deze is hier bv mee genomen: http://forum.belgiumdigital.com/f74/...je-308208.html). Hopelijk heb je hier wat aan

    Comment


    • #3
      Re: sigma 70-300 apo dg

      Oorspronkelijk geplaatst door Pabl0°D Bekijk bericht
      Ik heb deze lens (sigma 70 - 300 dg APO) als eerste lens (na kitlens) aangekocht en ben er altijd tevreden over geweest voor wat ik ervoor betaald heb (komt van fotokonijnenberg). De foto's zijn natuurlijk niet vergelijken op gebied van scherpte met de duurdere varianten of primes, maar mogen er best wel zijn. Ik heb deze lens vooral gebruikt als close up lens (geen echte macro lens) om vlinders en dergelijke te trekken. (deze is hier bv mee genomen: http://forum.belgiumdigital.com/f74/...je-308208.html). Hopelijk heb je hier wat aan
      Ik reageer misschien wat laat op deze topic, maar ik ben ook van plan om deze lens te kopen... Ik heb onlangs een Canon 1000D aangeschaft en ze hadden mij in de winkel aangeraden deze lens bv te kopen... Ik ben een jongen van 14 jaar en moet dus naar het budget kijken, als ik jou foto zag was ik direct overtuigd,heel mooie foto trouwens maar idd jammer van de uitsnede...
      Nu heb ik een vraag, deze lens heeft geen stabilisatie en een niet al te groot diafragma (f/4-5,6 dacht ik). Is deze lens nog bruikbaar bij bv grijzer weer, bewolkt?


      Groetjes Charles.
      CPPlusPhotography Flickr
      CPPlusPhotography Facebook
      CPPlusPhotography on 500 px

      Comment


      • #4
        Re: sigma 70-300 apo dg

        Op photozone wordt deze lens niet goed beoordeeld, ik zou het niet doen.

        Geef iets meer uit en koop de Tamron 70-300 VC USD, is zelfs iets beter dan de Nikon en sommige Canon varianten.
        De Sony 70-300g is ietsje beter, maar het scheelt niet veel.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment

        Working...
        X