Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beursaankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beursaankoop

    Hallo,

    Dit weekend is er een beurs, dit lijkt mij een mooie kans om een te gaan rondsnuffelen naar evt aanbiedingen en dergerlijke... Maar ik loop me al een tijdje af te vragen wat ik nodig heb om mijn arsenaal uit te breiden.

    Ik heb nu:
    - Een sony a200
    - Een kitlens 18-70mm
    - Minolta 100mm macrolens (gebruik ik ook voor portret)

    Ik dacht er eerst aan van eens rond te snuffelen naar een goed alternatief voor de kitlens... Langs de andere kant, ik heb de kitlens, waarom zou ik?
    Mijn tweede gedachte... was een breedhoek, waarna ik weer dacht... Ik heb die kitlens, 18mm is toch ook al ietwat breedhoek.

    Mijn meest logische uitkomst is dat ik misschien best eens rondkijk voor een tele of een lichte zoom (geen 18-... vakantiezoom)... Aangezien ik af en toe toch wel een paar mm's mis.

    Wat ik hier voor op het oog had (2dehands) is de minolta 100-300mm, aangezien die het best bij mijn budget past... ik ben me bewust van de nadelen
    (scherp tot 200mm ...)
    Dan heb ik een breed lensbereik waar ik mee verder kan, ik kan dan ervaring opbouwen en foto's maken met verschillende lenzen... zo kan ik voor mezelf gaan uitmaken waar ik eventueel in kan gaan uitbreiden, voor ik echt dure lenzen ga bijkopen.

    Nu is mijn vraag: Door het tamelijk LAGE BUDGET (200-250€) weet ik dat er niet veel opties zijn (oa die 100-300mm minolta)... En de kans dat ik die minolta vind is ook niet zo heel groot.
    Ik vroeg me af of er alternatieven zijn (al dan niet 2dehands) in diezelfde prijsklasse. (hetzij Sony, tamron, sigma,...)
    Het zou hier dan gaan om een soortgelijk bereik als de minolta... Dat hoeft dat niet perse een zoomlens te zijn, tele (met al dan niet meer mm's) kan ook.

    Tips voor de andere lenzen die ik besprak (breedhoek en kitlensalternatief) zijn natuurlijk ook welkom, al gaat het hoofdzakelijk over de tele/zoom.

    Alvast bedankt!

    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

  • #2
    Re: Beursaankoop

    Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
    Hallo,
    Maar ik loop me al een tijdje af te vragen wat ik nodig heb om mijn arsenaal uit te breiden.
    Niets dus.
    Heerlijk toch, als je alles al hebt wat voor jou nodig is?
    Soms heb ik het idee dat mensen zich gedwongen voelen geld uit te geven aan fotospullen maar gelukkig is dat niet zo.

    Comment


    • #3
      Re: Beursaankoop

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Niets dus.
      Heerlijk toch, als je alles al hebt wat voor jou nodig is?
      Soms heb ik het idee dat mensen zich gedwongen voelen geld uit te geven aan fotospullen maar gelukkig is dat niet zo.
      haha ik ken dat.
      Gelukkig ben ik van plan wat actiever naar opdrachten te gaan zoeken en heb ik eigenlijk een back up body nodig.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Beursaankoop

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        haha ik ken dat.
        Gelukkig ben ik van plan wat actiever naar opdrachten te gaan zoeken en heb ik eigenlijk een back up body nodig.

        Dat vind ik heel concreet en nuttig.

        Zelf heb ik een ander brein nodig, een brein met creativiteit en inspiratie.
        Mijn huidige brein is zo hopeloos ongeschikt en niet te trainen voor fotografie dat ik er wel eens moedeloos van wordt.
        Maar dit terzijde.

        Comment


        • #5
          Re: Beursaankoop

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Dat vind ik heel concreet en nuttig.

          Zelf heb ik een ander brein nodig, een brein met creativiteit en inspiratie.
          Mijn huidige brein is zo hopeloos ongeschikt en niet te trainen voor fotografie dat ik er wel eens moedeloos van wordt.
          Maar dit terzijde.
          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          haha ik ken dat.
          Gelukkig ben ik van plan wat actiever naar opdrachten te gaan zoeken en heb ik eigenlijk een back up body nodig.
          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Niets dus.
          Heerlijk toch, als je alles al hebt wat voor jou nodig is?
          Soms heb ik het idee dat mensen zich gedwongen voelen geld uit te geven aan fotospullen maar gelukkig is dat niet zo.
          Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, ik wil niet perse wat kopen, maar na verloop van tijd wou ik zowiezo gaan uitkijken naar wat meer mm's ... En die beurs lijkt me dus wel een geschikte moment om eens rond te neuzen Misschien vind ik een interessant aanbod
          R0b!n
          PORTFOLIO

          Comment


          • #6
            Re: Beursaankoop

            je kan op fotografiebeurzen onbesuisde koopjes doen waar je achteraf misschien anders over denkt. Wees dan blij dat je niet op een tattoobeurs zit
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Beursaankoop

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              je kan op fotografiebeurzen onbesuisde koopjes doen waar je achteraf misschien anders over denkt. Wees dan blij dat je niet op een tattoobeurs zit
              Vandaar dat ik me op voorhand wil inlichten, zodat ik (toch tenminste voor de lens, want daar ga ik voor) een idee heb van de prijzen en of ik er iets mee kan doen of niet
              R0b!n
              PORTFOLIO

              Comment


              • #8
                Re: Beursaankoop

                Robin, over welke beurs heb je het eigenlijk ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Beursaankoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Dat vind ik heel concreet en nuttig.

                  Zelf heb ik een ander brein nodig, een brein met creativiteit en inspiratie.
                  Mijn huidige brein is zo hopeloos ongeschikt en niet te trainen voor fotografie dat ik er wel eens moedeloos van wordt.
                  Maar dit terzijde.
                  Inspiratie zou leuk zijn, vooral bij slecht weer.
                  Mijn lenzen arsenaal is groot genoeg om er wat mee te doen,
                  maar aan creativiteit ontbreekt het me wat.

                  Meer ON TOPIC:
                  Al heb ik wel een telelens, ik gebruik meer groothoek.
                  Natuurlijk moet je dat wat afwegen tegenover je werkgebied.
                  Ik ken ook mensen die met een 18-55 verbluffende beelden maken.
                  Je hebt eigenlijk nooit meer dan 1 lens nodig, je kan je gewoon naar je lens aanpassen.
                  En koop ook geen 'rommel' om te kopen, spaar liever nog wat voor iets degelijks.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beursaankoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Robin, over welke beurs heb je het eigenlijk ?
                    In antwerp expo (dipro beurs).

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Inspiratie zou leuk zijn, vooral bij slecht weer.
                    Mijn lenzen arsenaal is groot genoeg om er wat mee te doen,
                    maar aan creativiteit ontbreekt het me wat.

                    Meer ON TOPIC:
                    Al heb ik wel een telelens, ik gebruik meer groothoek.
                    Natuurlijk moet je dat wat afwegen tegenover je werkgebied.
                    Ik ken ook mensen die met een 18-55 verbluffende beelden maken.
                    Je hebt eigenlijk nooit meer dan 1 lens nodig, je kan je gewoon naar je lens aanpassen.
                    En koop ook geen 'rommel' om te kopen, spaar liever nog wat voor iets degelijks.
                    Ik zal je raad in overweging nemen En ik apprecieer dat jullie me proberen behoeden voor een nutteloze of misschien wel minderwaardige aankoop, maar ik ben me er echt al wel een tijdje over aan het denken, en nu presenteert zich een mogelijk interessante aankoop... In ieder geval, Bedankt!

                    @ iedereen: Ik heb een aanbod gekregen voor een sigma 70-300 apo dg en een sony 75-300, ik heb eens wat reviews bekeken op dyxum, en wat betreft de sony zijn de meningen nogal uiteenlopend. Zijn er mensen die met deze lenzen persoonlijke ervaringen hebben?
                    Last edited by R0b!n; 8 september 2011, 16:18.
                    R0b!n
                    PORTFOLIO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beursaankoop

                      Persoonlijk niet, behalve dat ik 'm even op mijn camera heb gehad twee jaar geleden, terwijl een goede vriend mijn (toen nog werkende ) Cosina 100-400 op z'n A200 had .

                      De 75-300 is de big beercan, een lens die Minolta vroeger al had en waar nu Sony op staat. Op de kortere brandpuntsafstanden is ze vrij redelijk, maar er is véél CA. Er staan reviews op de site van Kurt Munger en SLRgear.com. Die op de site van Kurt Munger is makkelijk te vinden op z'n site .



                      P.S.: niet dat er geen mooie foto's mee gemaakt kunnen worden, maar persoonlijk zou ik m'n geld sparen voor een 70-300G SSM .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beursaankoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door R0b!n Bekijk bericht
                        Maar ik loop me al een tijdje af te vragen wat ik nodig heb om mijn arsenaal uit te breiden.
                        Als je niet weet wat je nodig hebt, heb je het meestal niet nodig.

                        Een lens met een korter of langer brandpunt aan de kant waar je het meest ergert aan het bereik van je huidige lens.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beursaankoop

                          Hoi Robin,

                          ik wens je veel succes op die beurs, ik ben er een keer of vijf naartoe geweest, ook op de vorige locatie's en telkens teleurgesteld.
                          Bij de tweedehandse dingen ofwel vreselijk duur of anders compleet versleten of verwaarloosde spullen.
                          En de paar "nieuw" handelaars vroegen hoge prijzen. Althans hoger dan bijv. Rubens of Bastiaens.

                          mvg Jozef
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beursaankoop

                            Door het internet kennen de meeste mensen de waarde van hun spullen wel.
                            Omdat er toch nog wat wordt afgedongen, vragen ze dan teveel.
                            Afdingen doen ze natuurlijk zelden, tenzij ze er vanaf moeten (kapot, ...)
                            Uiteindelijk kom je met lege handen of bedrogen thuis.
                            Veel van de mooie spullen worden ook het eerste kwartier verkocht ofwel een uur voor opening (wanneer de verkopers onderling koopjes doen en het daarna veel te duur weer aanbieden)

                            Maar ik denk altijd aan het ergste en neem niet graag risico's (al heb ik al wat koopjes kunnen doen via 2dehands of dergelijke), dus doe gewoon je ding, ga een kijkje nemen en misschien vind je wel wat.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beursaankoop

                              bestaat er soms een leuk 35mm f1.8 lensje van minolta? dat zou een mooie uitbreiding zijn...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X