Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de body D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de body D90

    Hallo
    Ik heb hier al een Nikon D90 maar nu ben ik aan het twijfelen om mij nog één te kopen als 2de body, is dat wel verstandig of misschien toch naar de D7000.
    Waaron ik nu zo twijfel is ,omdat een D90 een ingebouwde motor geeft, zijn ernog crop camera's die dat hebben, bv de D7000? enz...

    Grts S.

  • #2
    Re: 2de body D90

    Die heeft een ingebouwde scherpstelmotor.
    Groeten Hervé.

    Comment


    • #3
      Re: 2de body D90

      Als ik me niet vergis heeft alles boven de D90 een AF motor.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: 2de body D90

        De D60-D40-D5000-D3000-D5100-D3100 hebben het NIET
        Al de rest(beetje recent) dus wel
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: 2de body D90

          Prachtig toestel, die D90. Maar moest ik het mij kunnen veroorloven en nu aan het kijken
          zijn voor een tweede body, dan zou ik toch de d7000 nemen. Kwestie van gevoel, dus niet
          ergens op gebaseerd.

          Comment


          • #6
            Re: 2de body D90

            Heb zelf voor dezelfde keuze gestaan en ik heb nog een tweedehands D80 erbij genomen. Kosten vrij weinig 2e hands en heeft ook ingebouwde scherpstelmotor Erg tevreden over.
            Iet kleiner scherm etc. maar dat is te overzien.
            Nikon D80 + Nikon D90 + Grips + AF 50mm 1.8 + AF-S 18-105 VR + AF-S 70-300 VR + SB-700 + Giotto VT-809

            Comment


            • #7
              Re: 2de body D90

              Het is de moment om een D90 te kopen. Prijskaartje is nog nooit zo laag geweest en langer wachten zou kunnen betekenen dat er geen meer is.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: 2de body D90

                Het voordeel van twee dezelfde bodies is alvast dat je in geen enkel geval naar een knop, wieltje of menu-item moet zoeken bij het wisselen van body .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: 2de body D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Het voordeel van twee dezelfde bodies is alvast dat je in geen enkel geval naar een knop, wieltje of menu-item moet zoeken bij het wisselen van body .
                  ik denk dat je daar wel snel mee weg bent. Ik heb nog rondgelopen met camera's van totaal verschillende merken en types (SLR en rangefinder). Nooit een probleem mee gehad.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2de body D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Het voordeel van twee dezelfde bodies is alvast dat je in geen enkel geval naar een knop, wieltje of menu-item moet zoeken bij het wisselen van body .
                    De D7000 en D90 verschillen nu ook nie ZO veel qua bediening.
                    Het is wel weer even wennen qua instellingen, want de D7000 heeft een andere lichtmeter en reageert soms anders.
                    Het dynamisch bereik is ook groter en hij kan beter overweg met ruis.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2de body D90

                      Ik geloof best dat de D7000 beter presteert, en ik weet ook wel dat werken met verschillende bodies zeker kan.

                      Maar ook al waren a700 en a100, of a700 en a550, of a700 en 7D niet zo heel verschillende toestellen (uiteindelijk allemaal gelijkaardige menu's, iets meer of minder knoppen, maar veelal gelijkaardig geplaatst), toch vind het persoonlijk heel wat leuker met twee a700's op pad te zijn.
                      En zoals je zelf ook al aangeeft: niet elk toestel reageert hetzelfde op elke situatie. Bij verschillende toestellen verlies je hoe dan ook een stukje automatisme. Soms geen probleem, soms wel, vooral als het snel moet gaan.
                      Last edited by K-2; 8 september 2011, 14:25. Reden: typo
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2de body D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Ik geloof best dat de D7000 een beter presteert, en ik weet ook wel dat werken met verschillende bodies zeker kan.

                        Maar ook al waren a700 en a100, of a700 en a550, of a700 en 7D niet zo heel verschillende toestellen (uiteindelijk allemaal gelijkaardige menu's, iets meer of minder knoppen, maar veelal gelijkaardig geplaatst), toch vind het persoonlijk heel wat leuker met twee a700's op pad te zijn.
                        En zoals je zelf ook al aangeeft: niet elk toestel reageert hetzelfde op elke situatie. Bij verschillende toestellen verlies je hoe dan ook een stukje automatisme. Soms geen probleem, soms wel, vooral als het snel moet gaan.
                        Daar heb je wel een punt en aan de huidige prijzen weet ik ook niet als een D7000 ZO veel meer gaat opleveren als een D90
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2de body D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          ik denk dat je daar wel snel mee weg bent. Ik heb nog rondgelopen met camera's van totaal verschillende merken en types (SLR en rangefinder). Nooit een probleem mee gehad.
                          Totaal verschillend is veel makkelijker als bijna geen verschilmdan denk je namelijk niet ik: ik heb de DSLR vast als je met de rangefinder werkt, maar met camera's met dezelfde look & feel.

                          Voorbeeld de plaats van de vertikale AF-on knop op de D2h en D700 + grip->D700 zit die op dedezelfde plaats als de horizontalen en bij de D2h niet.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X