Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

    Bij het omwisselen van geheugenkaarten bij mijn Canon 40D ging het inschuiven stroef en veerde de kaart er niet spontaan uit. Verder liet zich geen enkele kaart nog formatteren. Heeft iemand ervaring met dit defect, en een oplossing?

  • #2
    Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

    Pinnetjes verbogen ?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

      als de kaart zich in een gewone kaartlezer laat formateren moet je het probleem inderdaad in de camera gaan zoeken.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

        Van omgebogen pinnetjes is hier nog al melding gemaakt.formatteren doe ik niet meer ik wis gewoon alle beelden , ik weet niet wat er van beiden het beste is , ik vermoed wissen maar schiet mij niet af als het andersom blijkt te zijn .Dan zal ik het wel weer andersom doen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

          Pinnetjes inderdaad verbogen. Wat nu?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

            Als het mijn toestel moest zijn zou ik trachten met een hele kleine schroevendraaier de verbogen pinnen op de juiste positie te krijgen en dan proberer het kartje er terug in te plaatsen .Je kan het ook laten herstellen maar weet niet of dit toestel het nog waard is , ken de prijs van de herstelling niet en of de huidige waarde van een 40D. Het is wel balen als je zoiets voor hebt.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              ..........formatteren doe ik niet meer ik wis gewoon alle beelden......
              Me to.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Van omgebogen pinnetjes is hier nog al melding gemaakt.formatteren doe ik niet meer ik wis gewoon alle beelden , ik weet niet wat er van beiden het beste is , ik vermoed wissen maar schiet mij niet af als het andersom blijkt te zijn .Dan zal ik het wel weer andersom doen.
                formatteren is meestal beter in het toestel

                als je wist, loop je het risico dat er nog kleine deeltjes info achterblijven

                indertijd maakte ik kaarten bvb vnl leeg door de foto's te knippen en te plakken en mettertijd kon ik minder foto's maken en opslaan

                na een format van de kaart was alles terug ok
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Als het mijn toestel moest zijn zou ik trachten met een hele kleine schroevendraaier de verbogen pinnen op de juiste positie te krijgen en dan proberer het kartje er terug in te plaatsen .Je kan het ook laten herstellen maar weet niet of dit toestel het nog waard is , ken de prijs van de herstelling niet en of de huidige waarde van een 40D. Het is wel balen als je zoiets voor hebt.
                  de prijs van de 40D 2dehands draait momenteel gemiddeld (deels afhankelijk van staat en aantal clicks) tss de 300 & 350 euro

                  dit is om je een idee te geven wat je dus eventueel kan spenderen of wat je er dan aan wilt geven

                  de 50d draait dacht ik als je hem al vindt, tss de 450 & 600 euro
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door guyc Bekijk bericht
                    Pinnetjes inderdaad verbogen. Wat nu?
                    Proberen te rechten, als het pinnetje volledig plat ligt zal het niet gemakkelijk zijn, eerst proberen het wat overeind te zetten, en dan best proberen te rechten met een injectienaald, deze kan je over het pinnetje schuiven en zo voorzichtig proberen recht te zetten, dat is de meest handige methode met het minst kans om andere pinnetjes te raken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Proberen te rechten, als het pinnetje volledig plat ligt zal het niet gemakkelijk zijn, eerst proberen het wat overeind te zetten, en dan best proberen te rechten met een injectienaald, deze kan je over het pinnetje schuiven en zo voorzichtig proberen recht te zetten, dat is de meest handige methode met het minst kans om andere pinnetjes te raken.
                      Weeral iets bijgeleerd .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D geheugenkaart niet formatteerbaar

                        maar misschien wel even de batterij uit de camera halen wanneer je begint te peuteren. Ik weet niet of het kan maar je wil toch liever geen kortsluitingskens in de kaarthouder.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment

                        Working...
                        X