Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trip zuidwest usa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trip zuidwest usa

    dinsdag vertrekken we 16dagen naar westust van amerika als huwelijksreis (jaja zaterdag is de grote dag )
    de reis draait nu ook niet helemaal rond fotograferen maar toch he vriendin moet ook nog content blijven.

    nu twijfel ik een beetje over het mee te nemen materiaal, we doen oa. grand canyon, death valley,monterey(whale whatching), las vegas zion national parc en nog enkele parken
    gaat zeker mee:
    D80
    tamron 17-50 2.8
    tamron 11-18
    statief

    twijfel:
    70-300 afs vr Mischien toch maar meenemen ivm whale watching?
    50 1.8 aangezien ik de tamron ok heb en lichtsterk is, lens weegt nu niet ook niet...
    SB900
    tips van mensen die er geweest zen
    heb al verschillende dingen gevonden op het forum

    jeff
    11-300mm
    jeff heylen

  • #2
    Re: trip zuidwest usa

    Hoi,

    alvast proficiat (voor zaterdag).

    Neem alleszins de tele mee als je dieren wil fotograferen. Met uitzondering van de eekhoorns en sommige beren, zijn de meeste dieren wat te ver voor een 50 mm.

    Tips? Hangt natuurlijk af van wat je tof vindt, maar laat je vooral niet opjagen en tracht niet alles te zien. De afstanden zijn namelijk toch redelijk groot - zelfs zonder omlegging wegens weggespoelde weg. Zie het eerder als een eerste kennismaking en beloof jezelf om terug te komen. Doen wij ook, sinds 20002006, 2009, 2010.

    Wat is je route?

    Prettige reis alvast,

    dentis
    Last edited by twdigit; 16 november 2014, 18:25. Reden: Wijziging van subdomein en site-structuur
    EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
    EOS 10 Glas 28-105 70-210

    Comment


    • #3
      Re: trip zuidwest usa

      Tussen Grand Canyon en Zion NP passeer je Page. Daar heb je het redelijk fotogenieke Lake Powel, de Horseshoe Bend en (het fotografen paradijs) Antelope Canyon.
      Een beetje googlen, of gewoon deze namen ingeven in de zoekfunctie van BD, en je weet waarom je deze plaatsen in je route moet opnemen.
      Indien je de tijd hebt, kan je vanaf Zion nog een stukje naar 't oosten om Bryce Canyon te bezoeken. Maar ook Yosemite NP vind ik een 'must see'.
      Langs de kust (ik weet niet hoe je route gaat) vind je ook zeeolifanten. Ik zag ze bvb (gratis) enkele km ten noorden van Hearst Castle. Ze liggen daar met honderden op een strand.

      Betreffende je materiaal:
      De flits zou ik normaal gezien thuis laten, maar in jullie geval is het wel interessant om foto's van jezelf te maken (beetje à la strobisme).
      Statief zeker niet vergeten hiervoor. Dat heb je trouwens sowieso nodig als je Antelope Canyon in je programma zou opnemen (wat ik je ten zeerste aanraad).
      Aangezien veel vogels in sommige parken redelijk aan de mensen gewoon zijn (andere dieren trouwens ook) zijn de extra mm van je zoom wel leuk. Ook bij die zeeolifanten.
      De 50 1.8 ? Zoals je zelf zegt; die weegt toch niets. Dat kan er dan ook nog wel bij zeker?
      En een gps is natuurlijk ook wel handig om je locaties te vinden.

      Comment


      • #4
        Re: trip zuidwest usa

        Ik zou de tele ook meenemen, niet alleen voor whale watching, maar bv ook al gewoon in de grand canyon, bv aan desert view point, was ik ook blijk m'n 100-400 bij te hebben.
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: trip zuidwest usa

          tip:

          laat de 50mm thuis, en prop er een nieuw lingeriesetje in voor je vriendin. Levert volgens mij interessantere foto's op en dan heb je al een voetje voor voor de rest van de reis.

          Ik heb een maand in San Diego verbleven, kan je mooi de zeehonden fotograferen die komen spelen in de baai van La Jolla. Ook colibrie'tjes komen er veelvuldig voor. Ik zou zeker ook de tele meenemen. (een alternatief is 4 setjes voor de vriendin, maar dat komt wat duurder)

          Gefeliciteerd!


          Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: trip zuidwest usa

            Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
            ...(jaja zaterdag is de grote dag )...

            jeff
            Geen idee wat je moet meenemen maar... een welgemeende innige deelneming
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

            Comment


            • #7
              Re: trip zuidwest usa

              Ga ieder jaar naar USA, ( Montana en Wyoming ). Dit jaar enkel mijn 17-50mm mee ( zo weinig mogelijk gewicht ) en heb heel zeker mijn 70-200mm gemist. Neem zeker je tele mee, je gaat het je niet beklagen want met 17-50 alleen kom je tekort. Gefeleciteerd met je huwelijk.

              Comment


              • #8
                Re: trip zuidwest usa

                Ik ben net paar uur terug uit Guatemala, Mexico en Belize en heb daar meeste van de tijd de 10-22 gebruikt. En ook vrij vaak de 70-200 en niet alleen voor portret, maar ook voor landschap. De 17-55 en 24-105 wel mee gehad, maar verrassend genoeg niet al te vaak gebruikt.

                Statief niet mee gehad en geen minut gemist. Wel een B+W pola filter mee gehad, maar die heb ik geen één keer gebruikt.

                zou dan ook de 11-18 en 17-50 en 70-300 meenemen. Wat je niet mee wilt slepen laat je achter in het hotel.

                Comment


                • #9
                  Re: trip zuidwest usa

                  Ik zou zeker de tele meenemen. Suggestie: vergeet Zion en ga naar Bryce, is een fantastisch park

                  Comment


                  • #10
                    Re: trip zuidwest usa

                    He Hallo misschien een beetje laat maar misshien heb je hier ng wat aa
                    Ben net 1 week terug van mijn vanakntie... ja je raad het al uit amerika.
                    Als je naar Death valley gaat probeer dan een 4x4 auto te huren en neem de Titus Canyon road het is een onverharde weg die 2 uur duurd maar verschrikkelijk mooi is. Rijd ook door naar bad water daar moet je zijn al de zon onder gaat. Een prachtige kleuren spel als de zon onder gaat.
                    Las Vegas is een grave stad aan het begin van de strip staat het beroemde boord met de tekst Welcom to Las Vegas Leuk om daar een foto te maken als je eronder staat.
                    Het park Valley of fire is een leuk klein park (1,5 uur rijden van vegas) maar wel erg mooi het park is niet druk kan je kan er met eigen auto door heen rijden.

                    ls je meer wil weten stuur gerust een pp dan zal ik meer hierover vertellen (anders word dit veraal te lang) hihih


                    Veel plezier
                    Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                    Comment

                    Working...
                    X