Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compacten

    Het is maar een compactje zeggen veel spiegelreflexfotografen, maar er gebeurt daar ook het één en ander , die gaan er ook op vooruit en ze zijn intresant voor tweede camera , neem nu b.v de Olympus XZ-1 is zo te zien een camera die naast een reflex ook zijn werk doet .Er is een lichtsterke lens, met gerespecteerd 'Zuiko' benaming. de helderste zoomlens van alle huidige compact en toch met een echt nuttige bereik,de i.Zuiko lens is F1.8 /28mm equivalent aan het uiteinde en een nog steeds zeer indrukwekkend F2.5 bij de 112mm-instelling. men kan niet meer zeggen dat een compact minder lichtgevoelig is dan een spiegelreflex, zelf meer als je een zoomkitje bij je dslr koopt . De XZ-1 is gebouwd rondom een ​​hoge gevoeligheid 1/1.63 "CCD,een van de grotere sensoren in een compacte camera

    Olympus XZ-1-specificatie hoogtepunten:
    • Hoge gevoeligheid 10MP CCD-sensor
    • 28-112mm equivalent lens
    • F1.8-2.5 maximaal diafragma
    • CCD-shift beeldstabilisatie
    • Twin controle wijzerplaten, waaronder een rond de lens
    • ISO 100-6400
    • Nieuwe TruPic V-processor (zoals gebruikt in PEN van het bedrijf serie)
    • Groot 3,0 "621k (VGA equivalent) OLED-scherm
    • 720p movie-modus (30 fps in Motion JPEG-formaat)
    • Micro-HDMI-connector
    • 6 Art Filters (Zoals aangegeven in de PEN-serie)
    • In de camera RAW-conversie
    • Ingebouwde flitser, flitsschoen en afstandsbediening-flitssturing
    • Ingebouwde ND-filter
    Toch een compact om eens over na te denken denk ik.

  • #2
    Re: Compacten

    Is juist wat je schrijft. Nu kan ik ook met Lumix LX5 in aanmerking nemen. Ook een mooi,
    Leica lensje, lichtgevoelig, fijne specs en een goed toestelletje. Zou het niet meer willen
    missen, ook al heb ik het aan mijn vrouw verkocht.
    Maar als puntje bij paaltje komt ga ik toch voor mijn reflex: op ieder gebied, behalve wat
    het meenemen betreft.

    Comment


    • #3
      Re: Compacten

      Ja ze kunnen nog niet aan een dslr, maar ze zijn goed om eens mee te nemen , voor de afwisseling en ze worden ook als maar beter , is toch nodig dat we die mooie dingetjes nu en dan eens in het oog houden,om te zien wat er allemaal op de markt komt voor nieuweheden, om bij te blijven, anders blijven we zitten met onze vooroordelen , en wat ook een belangrijk voordeel is die camera's kosten maar een fractie van onze dslr.
      Last edited by koen1950; 7 september 2011, 09:51.

      Comment


      • #4
        Re: Compacten

        Heb onlangs ook een LX5 gekocht en moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
        Als je een "consumer" dslr wil kopen met een degelijke lens ben je al gauw pakken meer kwijt.
        Nu heb ik voor € 389 (pixmania) een handige camera die ik in mijn jaszak kan steken, volledige controle over instellingen zoals een degelijke dslr en een kwaliteitslens (Leica f/2.0-3.3 24mm-90mm).
        Voor mij een logische keuze om echt te leren fotograferen vooraleer over te stappen naar een full frame dslr (hopelijk binnen een paar jaar).
        Na een paar uur oefenen ga je al snel door de menu's en het gebrek aan viewfinder stoort mij niet echt.
        Prachtig toestel om te leren, handig om mee te nemen, ligt lekker in de hand en heeft de zalige retro look van de oude rangefinders.

        Minpunt vind ik wel de prijs van sommige accessoires zoals € 69 voor de lederen cover.

        Comment


        • #5
          Re: Compacten

          Maar t'is een publiek geheim dat er veel pro's ze ook als tweede camera gebruiken en daarom moeten ze goed zijn en aan die specificaties voldoen

          Comment

          Working...
          X