Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A55 Panoramafoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SONY A55 Panoramafoto's

    Als ik panoramafoto's maak met mijn sony A55 zijn deze steeds overbelicht tegenover de gewone foto's. Zeker als het een zonnige dag is.
    Ik fotografeer op " auto " en toch overbelicht.
    Hoe kan ik dit verhelpen ? Ik ben nog maar een leek op dit gebied.
    Graag wat uitleg met dank op voorhand.

  • #2
    Re: SONY A55 Panoramafoto's

    Hallo,een mogelijkheid zou kunnen zijn,bij het maken van een panorama maakt de camera een 10-tal foto's direct na elkaar.Wanneer je nu de eerste foto maakt,wordt het licht gemeten,indien dit nu gemeten word op een donkere plek(bv.bomen of struiken)en daarna verplaats je de camera bij het maken van de pano naar een lichtere plek,dan word vermoedelijk de lichtmeting van de eerste foto vastgehouden.Een oplossing zou kunnen zijn om eerst het licht te meten op een neutraal belichte plaats en deze meting vast te houden,en vervolgens de pano te maken.

    Comment


    • #3
      Re: SONY A55 Panoramafoto's

      Jozef13, Bedankt voor de ractie. Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben.
      Ik ga het eens uitproberen of er enkel licht gemeten wordt bij het begin van de Pano, dat vind ik dan wel een nadeel voor het toestel.

      Comment


      • #4
        Re: SONY A55 Panoramafoto's

        Met mijn Nex heb ik daarmee nog nooit een probleem gehad hoor.

        Wel logisch dat lichtmeting meteen voor de hele pano-opname gebeurt en niet bij elke opname e.e.a. wijzigt. Hoe ga je anders de verschillende foto's nog aan elkaar kleven ? Waar een foto aan een zijde iets lichter eindigde, begint de volgende dan weer donkerder...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: SONY A55 Panoramafoto's

          Je was me net te snel af...Ik wou net hetzelfde zeggen .