Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginners camera

    Hallo,

    Net zoals zovele heb ik vragen over welke camera moet ik in aanschaffen.
    Ik ben nu een beetje voor mezelf aan het fotograferen met een sony a230 maar ik merk toch dat dit niet meer voldoende is.
    Aankomend jaar wil ik een opleiding fotografie doen en ik wil al binnenkomen met een relatief "goede" camera. De camera moet betaalbaar zijn rond euro of 700.

    Eerst wou ik gaan kijken voor een canon het liefst een 60d maar die wordt net iets te duur.
    Nu is mij bij dixons geadviseerd om weer een sony te nemen alleen een betere, er werd mij verteld dat sony enorm vooruit is gegaan sinds de 230 en dat je meer waar voor je geld krijgt. Dus nu ben ik aan het twijfelen overstappen naar een Canon of heeft die man toch gelijk?

    Heeft er iemand tips voor me?

    alvast bedankt
    www.kbaronfoto.nl

  • #2
    Re: Beginners camera

    ik ga je vraag met een vraag beantwoorden

    wat kom je tekort aan de camera die je nu gebruikt? Op welk gebied moet de opvolger beter zijn?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Beginners camera

      Oorspronkelijk geplaatst door kbaron Bekijk bericht
      Hallo,

      Net zoals zovele heb ik vragen over welke camera moet ik in aanschaffen.
      Ik ben nu een beetje voor mezelf aan het fotograferen met een sony a230 maar ik merk toch dat dit niet meer voldoende is.
      Aankomend jaar wil ik een opleiding fotografie doen en ik wil al binnenkomen met een relatief "goede" camera. De camera moet betaalbaar zijn rond euro of 700.

      Eerst wou ik gaan kijken voor een canon het liefst een 60d maar die wordt net iets te duur.
      Nu is mij bij dixons geadviseerd om weer een sony te nemen alleen een betere, er werd mij verteld dat sony enorm vooruit is gegaan sinds de 230 en dat je meer waar voor je geld krijgt. Dus nu ben ik aan het twijfelen overstappen naar een Canon of heeft die man toch gelijk?

      Heeft er iemand tips voor me?

      alvast bedankt
      Ik heb hier nog de a100 liggen en geloof me dat is een heeel toestel, en gebruik die nog vaak.

      Ik zou zeggen indien je wilt upgraden blijf bij Sony, je heb daar nu ervaring bij, en de nodige lenzen, zelf ben ik overgestapt naar Nikon en dat was geen slimme zet.
      Groeten Hervé.

      Comment


      • #4
        Re: Beginners camera

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        ik ga je vraag met een vraag beantwoorden

        wat kom je tekort aan de camera die je nu gebruikt? Op welk gebied moet de opvolger beter zijn?
        ik volg dit ook

        waar loop je nu tegenaan?
        als je zelf al aanhaalt dat je een cursus fotografie gaat gaan volgen, lijkt het vrij logisch dat je dus nog niet echt de maximum uit je toestel hebt gehaald

        voor de rest, qua merk en model en goed / slecht => dat is er niet meer, je moet eerder gaan kijken / vergelijken / betasten

        wat wordt veel in jouw omgeving gebruikt? mss praktisch om dingen uit te wisselen om te testen
        wat is je specifieke interesse? welke dingen moet het toestel bijgevolg kunnen? is je huidig toestel hiervoor niet toereikend? of is het eerder een kwestie van glas/lenzen?
        waar ligt je voorkeur qua merk? ben je bereid te leren werken met een ander merk? welk toestel ligt je het beste in de hand? canon / nikon / sony / pentax / ...? welke serie van dit merk?

        allemaal heel belangrijk om hier even over na te denken alvorens je geld gaat uitgeven dat mss niet nodig is
        ook is niet de body het belangrijkste om goeie foto's te maken, de lenzen maken het grootste verschil en nog belangrijker, dat manneke da da toestel behandelt en instelt en opt knopke drukt om ne foto te maken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Beginners camera

          Nou ik merk dat dit niet meer voldoet aan me eisen omdat ik beter wil worden, en met deze camera blijf ik een beetje hangen in hetzelfde niveau. Ik zie aan mijn foto's dat de kwaliteit stuk slechter is als bij andere fotografen dan bedoel ik bijv dat mijn foto's iets onscherp zijn. Ook kan ik mijn RAW bestanden niet openen met photoshop ( dat kan sony niet op ene van de andere manier) Bij een Canon kan dat bijvoorbeeld wel.
          De RAW converter van Sony zelf vind ik persoonlijk slechter/minder uitgebreid dan de converter van Adobe.

          Ik wil graag verbeteren maar weet niet zo goed op wat voor manier, ik denk dat ik daarom zit te denken aan een betere camera.

          Ben eeeenoorm in de war haha !
          www.kbaronfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: Beginners camera

            Download deze en installeer en je raw-bestanden zullen zich openen.


            Over welke lenzen beschikt je ?
            Groeten Hervé.

            Comment


            • #7
              Re: Beginners camera

              ik heb nu een standaart lens 18-55 maar zou wel fijn zijn om 18-200 te hebben, maar goed dat komt nog wel, lenzen zijn natuurlijk best prijzig
              www.kbaronfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: Beginners camera

                De 18-55 is een degelijke lens.
                Hopelijk ken je iemand die ook sony lenzen heeft daar kun je eens uitproberen wat de oorzaak is van je ontevredenheid over jou toestel.
                Groeten Hervé.

                Comment


                • #9
                  Re: Beginners camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
                  Ik heb hier nog de a100 liggen en geloof me dat is een heeel toestel, en gebruik die nog vaak.

                  Ik zou zeggen indien je wilt upgraden blijf bij Sony, je heb daar nu ervaring bij, en de nodige lenzen, zelf ben ik overgestapt naar Nikon en dat was geen slimme zet.
                  Waarom geen slimme zet ?
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginners camera

                    Als ik op de site van Adobe kijk naar de compatibele camer's voor de CameraRaw plugin, dan staat de a230 er bij.
                    Mogelijk dateert de Ptotoshop versie waarmee u werkt van voor het verschijnen van de a230 camera.
                    Adobe vernieuwt zijn Raw plugin enkel voor de lopende versie voor nieuwe toestellen, niet voor vorige versies.
                    Dit heeft als groot nadeel dat bij aankoop van een nieuwe camera ook Photoshop mogelijk moet vernieuwd worden.
                    In CS5 zit trouwens een geheel vernieuwde RAW-plugin waarin je heel veel kan doen (zelfs jpg's bewerken )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginners camera

                      Kijk zeker naar de A580, of de A35.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginners camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door kbaron Bekijk bericht
                        Nou ik merk dat dit niet meer voldoet aan me eisen omdat ik beter wil worden, en met deze camera blijf ik een beetje hangen in hetzelfde niveau. Ik zie aan mijn foto's dat de kwaliteit stuk slechter is als bij andere fotografen dan bedoel ik bijv dat mijn foto's iets onscherp zijn.
                        Na de cursus is dit probleem opgelost, als de camera en lens inorde zijn. Je niveau van fotograferen, gaat niet vgooruit als je andere camera koopt, behalve als je teghen de limieten van je camera aanzit.


                        Oorspronkelijk geplaatst door kbaron Bekijk bericht
                        Ook kan ik mijn RAW bestanden niet openen met photoshop ( dat kan sony niet op ene van de andere manier) Bij een Canon kan dat bijvoorbeeld wel.
                        Dat kan PS natuurlijk wel, maar niet als jouw versaie van PS ouder is als je camera of niet is geupdate. Als jouw PS geen A230 foto kan openen, zal dat dus zeker ook nietr gaan met RAW's van een nog nieuwer type camera.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X