Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera onderweg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera onderweg

    Hoi,
    Misschien niet de beste forum-plaats voor mijn vraag, maar wist niet direct waar anders deze te stellen.
    Ik zou graag mijn camera in de auto leggen omdat ik onderweg vaak mooie beelden zie die enkel op dat moment vast te leggen zijn (met de zon, of een dier dat net goed staat )
    Maar ik vraag me af of dit kwaad kan aan mijn body of lens? die ligt dan elke keer in een schokkende auto (oude auto, versleten schokdempers )
    is dit slecht voor de onderdelen?
    Op mijn werk parkeer ik ondergronds, dus geen vochtige, hete of koude toestanden en als ik thuis kom, neem ik hem eruit.
    Of heeft iemand nog andere tips?
    Bedankt!
    You only live once...

  • #2
    Re: camera onderweg

    Oorspronkelijk geplaatst door wickedsid Bekijk bericht
    Hoi,
    Misschien niet de beste forum-plaats voor mijn vraag, maar wist niet direct waar anders deze te stellen.
    Ik zou graag mijn camera in de auto leggen omdat ik onderweg vaak mooie beelden zie die enkel op dat moment vast te leggen zijn (met de zon, of een dier dat net goed staat )
    Maar ik vraag me af of dit kwaad kan aan mijn body of lens? die ligt dan elke keer in een schokkende auto (oude auto, versleten schokdempers )
    is dit slecht voor de onderdelen?
    Op mijn werk parkeer ik ondergronds, dus geen vochtige, hete of koude toestanden en als ik thuis kom, neem ik hem eruit.
    Of heeft iemand nog andere tips?
    Bedankt!
    Tenzij je camera gewoon los op de achterbank ligt kan het weinig kwaad hoor. Gewoon je camera en objectieven opbergen in je fototas en deze eventueel klemmen tussen zetel en de achterbank.
    Een camera kan heus wel tegen een stootje hoor. Ik neem die van mij geregeld mee ondergronds in groeves en mijnen, waar hij het veel zwaarder te verduren krijgt dan tijdens een gewoon ritje in de auto.
    http://www.bertbeckers.be
    http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

    Comment


    • #3
      Re: camera onderweg

      ah ok, thanks!
      ik dacht dat dat gevoelig zou zijn aan hevige of continue schokken (met een scheve lens tot gevolg ofzo)

      merci!
      You only live once...

      Comment


      • #4
        Re: camera onderweg

        Als hij zichtbaar van buitenuit ligt, zou ik er toch bv een pull slordig over gooien, zodat je iemand met slechte bedoelingen niet op ideeën brengt.
        Nikon Df

        Comment


        • #5
          Re: camera onderweg

          Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
          Als hij zichtbaar van buitenuit ligt, zou ik er toch bv een pull slordig over gooien, zodat je iemand met slechte bedoelingen niet op ideeën brengt.
          uiteraard! ligt zelfs in de koffer hoor! lekker vastgegespt!
          dan pas ben je ook verzekerd tegen diefstal, niet als hij op de achterbank zou liggen denk'k...
          You only live once...

          Comment

          Working...
          X