Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitleg foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitleg foto

    Sommigen willen weten hoe de foto tot stand is gekomen. Het is eigenlijk heel simpel.

    Ik heb twee blokken van verschillende grote genomen.

    Links is de hoogste blok: Hier heb ik met tape 1 wiel aan vastgemaakt

    Rechts is de laagste blok: Hier heb ik met tape 1 wiel aan vastgemaakt. Dit wiel stond boven op de hoek van het blok zodat deze hoger uitkwam dan het eerste wiel.

    De blokken op voldoende afstand van elkaar zodat het kleine wiel past in de twee wielen. Dit hebben we met twee personen moeten doen om de juiste compo te krijgen.

    De twee flitsers stonden in een hoek van 45° achter de wielen zodat, wanneer je flitst, het licht door de wielen gaat en een zwart/wit foto krijgt.

    Ik heb deze foto bewust in dit formaat genomen omdat een vierkant formaat veel te zwaar uitkwam naar mijn gevoel (dit had waarschijnlijk de score toch niet veranderd)

    De foto die ik heb gemaakt komt zo uit de camera. Dus de twee blokken had ik er niet bij gefotografeert.


    Ik heb bewust voor dit formaat gekozen omdat een vierkant formaat veel te zwaar was naar mijn gevoel (dit had waarschijnlijk de score ook niet veranderd)
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Uitleg foto

    Heel knap uitgevoerd, origineel, creatief...een beeld waar je langer naar kijkt.
    Was dan ook verbaast deze niet helemaal bovenaan te zien.
    lucv.be - instagram - facebook

    Comment

    Working...
    X