Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera aankoop beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera aankoop beginner

    hallo,
    ik ben ook eens aan het rondkijken voor een camera en ben zwaar aan het twijfelen over een reflex of een systeem
    heb eens rond gekeken op de site van vandenborre en naar deze ging mijn voorkeur uit
    iemand ervaring of een mening wat ik best zou nemen

    ikzelf ken niets van foto's maar ik zou het graag mezelf aanleren aan de hand van boeken of een cursus of ..dus ik ben nog een beginner die graag wat meer er van zou kunnen om echt vette foto's te maken
    die systeem camera's lijken mij handig omdatje deze wss meer meeneemt naar een feestje of op reis niet heel tijd rond je nek hoeft te dragen
    een reflex zal dan denk ik meer opties hebben om de camera instellen
    dus graag even jullie mening ,het budget is 500-600


    systeem camera's

    sony nex 5


    sony nex c3


    reflex camera's

    canon eos 1100d


    nikon d3100



    Alvast bedankt, Maxim

  • #2
    Re: camera aankoop beginner

    Het zwakke punt van die systeemcamera's is de autofocus. Ze gebruiken een contrast detectie AF via de beeldsensor itt fasedetectie AF bij een dslr. Dus voor actie/sport minder geschikt. Voor al de rest zijn die prima en dezelfde beeldkwaliteit als een dslr. De Nex-5N presteert uizonderlijk goed op hoge ISO en beeldkwaliteit zelfs beter dan een dslr ( ik snap het ook niet goed maar het is zo klik)
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: camera aankoop beginner

      En nog een raad, koop je toestel in een speciaalzaak. Daar krijg je gedegen uitleg. Persoonlijk vind ik van den borre niet slecht maar voor mijn fotomateriaal ga ik liever naar een speciaalzaak. Als ik weet uit welke regio je bent kan ik je waarschijnlijk wel een speciaalzaak melden.