Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera aankoop beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera aankoop beginner

    hallo,
    ik ben ook eens aan het rondkijken voor een camera en ben zwaar aan het twijfelen over een reflex of een systeem
    heb eens rond gekeken op de site van vandenborre en naar deze ging mijn voorkeur uit
    iemand ervaring of een mening wat ik best zou nemen

    ikzelf ken niets van foto's maar ik zou het graag mezelf aanleren aan de hand van boeken of een cursus of ..dus ik ben nog een beginner die graag wat meer er van zou kunnen om echt vette foto's te maken
    die systeem camera's lijken mij handig omdatje deze wss meer meeneemt naar een feestje of op reis niet heel tijd rond je nek hoeft te dragen
    een reflex zal dan denk ik meer opties hebben om de camera instellen
    dus graag even jullie mening ,het budget is 500-600


    systeem camera's

    sony nex 5


    sony nex c3


    reflex camera's

    canon eos 1100d


    nikon d3100



    Alvast bedankt, Maxim

  • #2
    Re: camera aankoop beginner

    Het zwakke punt van die systeemcamera's is de autofocus. Ze gebruiken een contrast detectie AF via de beeldsensor itt fasedetectie AF bij een dslr. Dus voor actie/sport minder geschikt. Voor al de rest zijn die prima en dezelfde beeldkwaliteit als een dslr. De Nex-5N presteert uizonderlijk goed op hoge ISO en beeldkwaliteit zelfs beter dan een dslr ( ik snap het ook niet goed maar het is zo klik)
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: camera aankoop beginner

      En nog een raad, koop je toestel in een speciaalzaak. Daar krijg je gedegen uitleg. Persoonlijk vind ik van den borre niet slecht maar voor mijn fotomateriaal ga ik liever naar een speciaalzaak. Als ik weet uit welke regio je bent kan ik je waarschijnlijk wel een speciaalzaak melden.

      Groetjes
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
      https://500px.com/marnix_photography

      Comment


      • #4
        Re: camera aankoop beginner

        ik ben van de regio brugge , er is hier een top camera in de buurt maar deze is al vlug 30-40€ duurder , dan steek ik dat geld liever in een goeie zak/geheugenkaart

        Comment


        • #5
          Re: camera aankoop beginner

          Ik ben ook van Brugge, maar het loont toch de moeite om je iets te verplaatsen, bv. naar Art & Craft in Mariakerke (bij Gent). De prijzen zijn er heel concurrentieel, service is ok, en je kan op voorhand de website overlopen.
          Jammer voor de winkels in onze regio, maar ze moeten ook maar hun prijzen aanpassen.
          Nikon Df

          Comment


          • #6
            Re: camera aankoop beginner

            Toestellen zullen wel allemaal goed zijn. Zelf zou ik kiezen voor een DSLR, gewoon voor het
            aantal beschikbare lenzen, nieuw en tweedehands.
            Als Bruggeling ga ik wel eens voor een lens naar Konijnenburg, maar mijn toestel heb ik in
            de Fnac gekocht. Indien je lid bent krijg je bij je aankoop punten, en met die punten kun
            je meteen een geheugenkaartje kopen, of een cameratas.

            Comment


            • #7
              Re: camera aankoop beginner

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Toestellen zullen wel allemaal goed zijn. Zelf zou ik kiezen voor een DSLR, gewoon voor het
              aantal beschikbare lenzen, nieuw en tweedehands.
              Als Bruggeling ga ik wel eens voor een lens naar Konijnenburg, maar mijn toestel heb ik in
              de Fnac gekocht. Indien je lid bent krijg je bij je aankoop punten, en met die punten kun
              je meteen een geheugenkaartje kopen, of een cameratas.
              ook al aan zitten denken ,want in de fnac zijn er af en toe acties dat je 10% korting krijgt met je lidkaart dus op 600€ is dit toch al eens de moeite

              niemand die een voorkeur heeft voor een bepaald toestel?

              Comment


              • #8
                Re: camera aankoop beginner

                Oorspronkelijk geplaatst door lost soul Bekijk bericht
                niemand die een voorkeur heeft voor een bepaald toestel?
                Over de service bij Fnac hoef je je ook niet echt zorgen te maken. Heb ze ooit een keer
                nodig gehad voor mijn Lumix LX5 en die mensen hebben dit zeer netjes en vlug voor me
                in orde gebracht.

                Zelf zou ik de Canon nemen. Ik heb er geen rationeel argument voor en geloof niet dat
                die 2 merken in dit segment elkaar veel ontlopen.
                Maar de lenzen waar ik in geïnteresseerd ben, zijn bij Canon iets goedkoper, of niet te
                vinden bij Nikon (17-55 2.8, 85 1.8 en 70-200 4).
                Dergelijke zaken moet je misschien mee in overweging nemen.

                Die Nexen en zo vind ik allemaal heel leuk maar als puntje bij paaltje komt dan heb ik
                toch liever een pot met oren aan.

                Comment

                Working...
                X