Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief geeft parameters niet goed door

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief geeft parameters niet goed door

    Sinds kort geeft mijn Sigma 17-70/F2.8-4.5 de parameters niet goed door.
    Op de uiterste wide stand geeft hij 33mm/F3.5 weer (dit moet 17mm/F2.8 zijn)
    Op de uiterste tele stand geeft hij 36mm/F4.0 weer (dit moet 70mm/F4.5 zijn)

    De contacten zijn proper en met andere objectieven (op mijn Canon 500D) heb ik dat probleem niet.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

  • #2
    Re: Objectief geeft parameters niet goed door

    Waar zie je dat ?

    In de exif, de externe flits ?

    Comment


    • #3
      Re: Objectief geeft parameters niet goed door

      In de exif en op het scherm van de camera.
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Objectief geeft parameters niet goed door

        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
        Sinds kort geeft mijn Sigma 17-70/F2.8-4.5 de parameters niet goed door.
        Op de uiterste wide stand geeft hij 33mm/F3.5 weer (dit moet 17mm/F2.8 zijn)
        Op de uiterste tele stand geeft hij 36mm/F4.0 weer (dit moet 70mm/F4.5 zijn)

        De contacten zijn proper en met andere objectieven (op mijn Canon 500D) heb ik dat probleem niet.
        Sinds kort zeg je, dan is er waarschijnlijk iets mis met de interne chip van je objectief, sommige Sigma objectieven moeten binnen om te optimaliseren op bepaalde camera's, maar daar het bij jou niet steeds zo geweest is, zal het wel aan je objectief zelf liggen, slechte contactering zal normaal geen verkeerde waarde doorgeven, maar gewoon niets, hoe die brandpuntstanden worden gemeten in een objectief, geen idee, is dat via een variabele weerstand (soort potmeter) of via een soort encoder (zoals bij een digitale schuifmaat) .........

        Eerst eens je objectief op een ander toestel zetten zal je vertellen waaraan het ligt, maar hoogstwaarschijnlijk zal dat het objectief zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Objectief geeft parameters niet goed door

          Ik heb de lens volledig ingezoomd en dan wat met mijn vinger binnenin zitten prutsen.
          Nu werkt het opeens weer. De parameters worden weer goed doorgegeven dus misschien was het iets dat los was gekomen of juist vastzat.
          Ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt (alhoewel, nu heb ik geen excuus om een nieuwe lens te kopen ).
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Objectief geeft parameters niet goed door

            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
            De parameters worden weer goed doorgegeven dus misschien was het iets dat los was gekomen of juist vastzat.
            Ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt (alhoewel, nu heb ik geen excuus om een nieuwe lens te kopen ).
            Waarom zou je daar een lens voor vervangen? Doet de caamera er iets mee?.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Objectief geeft parameters niet goed door

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarom zou je daar een lens voor vervangen? Doet de camera er iets mee?.
              De camera niet denk ik, maar deze parameter wordt bij Nikon alvast meegenomen,
              om het flitssysteem aan te sturen, alsook de spiegelstand van een externe flits, maar dat weet jij wel hjanssen

              Of dat bij Canon ook zo is weet ik niet, maar ik denk van wel.

              Comment

              Working...
              X