Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andaloesie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andaloesie

    Ik vertrek volgende week naar Andaloesië, en twijfel of ik mijn nieuwe Nikon D7000 met reislens Nikon 18-200 VR II zal meenemen, of gemakshalve toch maar mijn "oude" bridge camera.
    Twijfelpunten zijn : gewicht enerzijds, en risico op verlies/diefstal anderzijds pleiten in het voordeel van de bridgecamera.
    Hoe zit het met nodige lichtsterkte in de culturele trekpleisters in Sevilla, Cordoba, Granada, ... ? Hiervoor zou ik dan weer bij voorkeur de D7000 meenemen.
    Iemand tips ?
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

  • #2
    Re: Andaloesie : welke camera meenemen ?

    Twee jaar terug heb ik 6 weken in Spanje (Andalucia) getoert.`Had 16 kg fotomateriaal bij (met de auto) en heb nergens last van gehad. Overal dien je op te letten, wellicht meer in Brussel dan in Sevilla...

    Buiten heb je licht genoeg. Als je binnen in gebouwen wil fotograferen is dit een heel andere koek.
    Daar hebben mijn f2.8 lenzen en hoge ISO gezorgd dat er nog behoorlijke opnames konden gemaakt worden. Tip. werk zeker in RAW en maak dagelijks een backup van je opnames...

    Veel plezier met de reis, het is meer dan de moeite waard.
    Wil je al wat in stemming komen : http://marcphotosmvl.wordpress.com/
    "You don't take a photograph, you create it"
    5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

    Comment

    Working...
    X