Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zachtjes in slaap strelend....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zachtjes in slaap strelend....

    ..zo lijkt het er wel bijna op..De Zee die zachtjes zijn golfjes tegen de golfbreker streelt..
    Geen HDR..1 Simpele opname en daarom ook weinig detail in de golfbreker wat ik persoonlijk niet storend vind...


    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Zachtjes in slaap strelend....

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    .........
    Geen HDR..1 Simpele opname en daarom ook weinig detail in de golfbreker wat ik persoonlijk niet storend vind...
    heel mooi, daarom gaat alle aandacht nu naar de compo en het water.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zachtjes in slaap strelend....

      Goh, kweetnie Pascal.

      Ik vind dit niet zo'n heel geslaagde... (Je weet, ik wind er geen doekjes om he ).

      Ik vind de zwarte golfbreker net wel storen, zo dwars diagonaal door het beeld.
      Anderzijds heb ik moeite met al die details in het wateroppervlak. Dat is persoonlijk natuurlijk, en ook de reden waarom ik van lange sluitertijden hou. Idem voor watervallen en stromend water. De omgeving is soms al zo druk en detailrijk, dat een silky effect wat rust in het beeld brengt.

      Ik heb hier het zelfde gevoel...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Zachtjes in slaap strelend....

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        ........ en ook de reden waarom ik van lange sluitertijden hou. Idem voor watervallen en stromend water....
        en ik juist niet.
        maar heb respect voor je mening.
        maar vind dat water er uit moet zien als water.
        en dat is bij deze opname zeker het geval.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zachtjes in slaap strelend....

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          Goh, kweetnie Pascal.

          Ik vind dit niet zo'n heel geslaagde... (Je weet, ik wind er geen doekjes om he ).

          Ik vind de zwarte golfbreker net wel storen, zo dwars diagonaal door het beeld.
          Anderzijds heb ik moeite met al die details in het wateroppervlak. Dat is persoonlijk natuurlijk, en ook de reden waarom ik van lange sluitertijden hou. Idem voor watervallen en stromend water. De omgeving is soms al zo druk en detailrijk, dat een silky effect wat rust in het beeld brengt.

          Ik heb hier het zelfde gevoel...
          't Hangt er een beetje van af wat je persoonlijke smaak is vind ik. Ik vind beide benaderingen mooi, al helt mijn voorkeur lichtjes over naar de korte sluitertijd.
          Foto's zijn voor mij op zijn mooist als je kan zeggen, "Mocht ik er gestaan hebben, ik had net hetzelfde gezien".
          Dat heb je niet met een lange sluitertijd want dat is niet wat het menselijk oog ziet, wat niet wil zeggen dat ik dat minder mooi vind... het is gewoon anders.

          Ik vind deze knap zoals hij is met die natuurlijke kleuren en structuren. Persoonlijk zou ik de golfbreker ook wat lichter gemaakt hebben (evt. met een tweede belichting) maar da's de keuze van de fotograaf natuurlijk.
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Zachtjes in slaap strelend....

            Mensen bedankt..

            Het melkeffect vind ik ook mooi maar dan had ik mijn titel moeten aanpassen.
            Het was me vooral te doen om de rimpels en de stille kalme zee...
            en met een tweede opname had ik moeten foefelen om dat gedeelte lichter te hebben en waar ik niet goed in ben..
            Dus bewust gekozen 1 opname van mij met voor mij de juiste balans...
            Dank voor de eerlijke meningen.
            Einde reeks.
            Nu effe iets anders......pauze...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Zachtjes in slaap strelend....

              Ik vind dit tocht ook wel een mooie foto. Maar ik kan bovenstaande meningen ook wel volgens. Heb intussen veel foto`s van je gezien, en ben toch wel fan van je werk, dan is dit een iets mindere in tegenstelling tot vele andere foto`s van je.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Zachtjes in slaap strelend....

                Iedereen bedankt om te reageren en te kijken.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Zachtjes in slaap strelend....

                  mooie rust, kleuren en compo...

                  Comment

                  Working...
                  X