Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera kiezen voor beginner.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera kiezen voor beginner.

    Enkele maanden geleden hebben jullie me geholpen met het uitzoeken van een camera om foto's van mijn munten te maken. Ik ben toen door jullie erg goed geholpen en ik hoop dat jullie dat nu weer kunnen!

    Na die maanden vind ik het tóch wel heel leuk om foto's te maken en wil daar dan ook graag wat verder in gaan en ben nu opzoek naar een passende camera.

    Ik snap dat een DSLR je niet meteen een goede fotograaf maakt, maar heeft meer voordelen aan wat ik wil.

    Mijn budget is niet groot, en eerlijk gezegd zou ik voor nu niet meer uit willen geven dan 300 euro. Aan de andere kant vind ik het zeker niet erg om voor een wat ouder en tweedehands model te gaan. Als een camera een paar jaar geleden mooie foto's kon maken, kan die dat nu ook vast nog wel.

    Ik snap ook dat lenzen duur zijn en dat ik die in verloop van tijd bij zou moeten kopen.
    Waar ik de camera het meest voor zou gebruiken zijn gebouwen en niet snel bewegende mensen/dieren.

    Een camera van enkele jaren vind ík persoonlijk niet erg, maar kunnen jullie, los van de verkoper vertrouwen etc etc, nadelen bedenken die hier aan vastzitten?

    Ik vind het ook niet belangrijk dat een camera onijndig veel mp heeft, of een enorm scherm. Zonder scherm is ook, denk ik, te leven.

    Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

  • #2
    Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

    Ik noem een paar kandidaten waarmee je vast wel kan doen wat je wil en die niet veel meer kosten:
    Canon 20D , 30D of 450D
    Nikon D50, D60, D80
    Pentax K10D, K200D

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

      Zoiets als een Canon 350D. Ik heb hem destijds voor een habbekrats laten gaan. Toch was
      dit best een goed toestel. Niet alleen heb ik er goede herinneringen aan (technisch nooit
      problemen mee) maar ook tal van voor mij waardevolle foto's, die niet echt veel hoeven
      onder te doen voor mijn huidige 50D.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

        Ik heb ooit de Canon EOS 30D gehad, en 'm verkocht. Nu heb ik er spijt van.
        Als je die voor een deftig prijsje kan vinden, zou ik 'm zeker niet laten liggen.

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

          Bedankt voor de antwoorden!

          De 350d, 20d en 30d had ik ook al gevonden en heb ik ook naar gekeken. Lijken mij prima toestellen, maar de grootste verschillen tussen ze zijn mij nog niet echt duidelijk.

          Ik ga weer even verder zoeken en misschien hebben meer mensen hier ook nog andere tips

          groetjes,

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

            Wat ik me overigens afvraag: Kan ik beter een camera met de kitlens erbij kopen of alleen een -wat goedkopere- body met een betere lens?

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

              Ik heb toen ik begon een Nikon D80 + 18-105mm VR gekocht voor een 400 eurookes, ook een extra batterij erbij gekregen.
              Ik heb dit objectief gekocht omdat het me een goede "all round objectief" leek , waar ik nu nog altijd mee fotografeer.

              Bij Nikon toestellen kan je aan de hand van een programma ( opanda) zien hoeveel clicks het toestel heeft. Je moet dan een foto loaden en dan krijg je de exif gegevens van die foto maar bij nikon staat er ook "number of shots with camera" bij.
              Ik weet niet of je dit bij andere merken ook kan, maar mij is indertijd toen gezegd van niet.
              Het is wel handig als je een tweedehandscamera overweegd.

              Voor de rest, als je een camera gaat bezichtigen, controleer dan op uitwendige schade, zoals krassen, .... Maak foto's binnen en buiten, met en zonder flits enz...
              Ook hoe je camera in de hand ligt is belangrijk.

              Veel succes met je zoektocht en hopelijk vindt je er 1

              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                Mocht je het geld hebben, de canon 40D heeft 2 voordelen t.o.v. de 30D. namelijk een groter scherm en ruisverwijdering.

                Een verschil tussen de XXD en XXXD serie is de grootte en het gewicht van de camera. Ikzelf, maar dat is persoonlijk, vind de XXXD te klein (in mijn overigens niet grote handen). Ook is de bediening van een XXXD camera door de afwezigheid van 2e wiel net wat minder handig.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                  Na een hoop gezoek denk ik dat het op dit moment gaat tussen de 350d en 20d.

                  Nu nog verder bedenken hoe of wat..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                    Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan1995 Bekijk bericht
                    Wat ik me overigens afvraag: Kan ik beter een camera met de kitlens erbij kopen of alleen een -wat goedkopere- body met een betere lens?
                    Ik heb in een ander topic (klik) een dito vraag gesteld. Mijn eigen mening daarover is dat je hedentendage (in de crop camera range) beter investeert in een goede body dan wel in super dure lenzen.
                    facebook

                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                      Cytochrome,

                      Jij mag mij uitleggen waarom je beter in goede camera dan in goed / duur glas zou moeten inversteren.

                      Ik durf te stellen als ik naar jouw apparatuur kijk dat de objectieven de zwakke schakel zijn. De sensor van een D7000 verdient, in mijn optiek, juist heel goed glas!
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        Cytochrome,

                        Jij mag mij uitleggen waarom je beter in goede camera dan in goed / duur glas zou moeten inversteren.

                        Ik durf te stellen als ik naar jouw apparatuur kijk dat de objectieven de zwakke schakel zijn. De sensor van een D7000 verdient, in mijn optiek, juist heel goed glas!
                        @ annoh: je hebt mijn topic (zie link hierboven) gelezen dus je zou mijn mening al moeten kennen

                        toch nog even de weg wijzen

                        klik
                        facebook

                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                          Maar met een canon eos 350d zou je dus een leuke beginners dslr hebben voor weinig geld? Ze kosten nu niet meer dan 200 euro incl. kitlens. Of is er een grote kans op een telleurstelling?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera kiezen voor beginner.

                            Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan1995 Bekijk bericht
                            Maar met een canon eos 350d zou je dus een leuke beginners dslr hebben voor weinig geld? Ze kosten nu niet meer dan 200 euro incl. kitlens. Of is er een grote kans op een telleurstelling?
                            Indien het toestel niet te veel clicks heeft, heb je voor weinig geld een fijn toestel. Al heb
                            ik die van mij voor niet veel meer dan voor 100 euro verkocht en dat is al een jaar of drie
                            geleden. Met een goede lens op kun je er nog veel plezier aan beleven.

                            Comment

                            Working...
                            X