Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D5100

    Hallo iedereen,
    Heb net de d5100 gekocht met de 18-105 lens bij art en craft.
    Als leek kan ik beginnen te experimenteren.
    Heb ineens ook een sony laptop bijgekocht, bij de d5100 is het programma viewnx2 bij, mijn vraag is of het interessant is dit te installeren of uit te kijken naar een ander programma zoals photshop elements9 ? of binnenkort de 10 versie
    Alle tips zijn welkom.
    Met vriendelijke groeten
    Olivier
    canon of een sony

  • #2
    Re: D5100

    Ik zou het toch eens installeren het programmatje Nikon Transfer doet degelijk zijn werk om je beelden van je toestel te halen.
    Zelf gebruikte ik vroeger VieuwNX voor een eerste selectie te maken in de foto's. (Tot ik ontdekte dat het veel handiger is om direct te importeren in Lightroom ) De verdere verwerking gebeurt dan in Lightroom en Photoshop.

    Of je moet investeren in een programma als Photoshop of Lightroom hangt een beetje af van wat je allemaal wilt doen. Als je enkel je foto'tjes wil bekijken lijkt mij dit geen goede investering. Want deze programma's zijn niet echt goedkoop.
    Je kan meschien eens een programma als Gimp downloaden. Ken het niet zo goed maar lijkt mij wel degelijk, en lekker gratis
    Grt, Amaat
    The fun begins where the road ends
    BD Lidnummer : BD2057BE

    Comment


    • #3
      Re: D5100

      Oorspronkelijk geplaatst door Amaat Bekijk bericht
      Je kan meschien eens een programma als Gimp downloaden. Ken het niet zo goed maar lijkt mij wel degelijk, en lekker gratis
      Gimp is zeer degelijk en gratis. Als iedereen photoshop pas zou kopen als ze op de beperkingen van Gimp zouden stuiten waren ze bij Adobe al lang failliet.

      www.gimp.org en doorklikken naar de versie die bij jouw OS past. Er is een windows-installer voor wie zelf compileren onhandig vindt.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: D5100

        Voor gratis RAW-bewerking, kan je ook Rawtherapee uitproberen. http://rawtherapee.com/
        Nikon D7000 - Nikkor 16-85mm

        Comment


        • #5
          Re: D5100

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
          Voor gratis RAW-bewerking, kan je ook Rawtherapee uitproberen. http://rawtherapee.com/
          of Darkroom of UFRaw. RAWStudio was vroeger heel goed, maar ik denk dat die niet meer onderhouden wordt. Laatste versie crasht bij openen van een foto.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: D5100

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            of Darkroom of UFRaw.
            RAWStudio was vroeger heel goed, maar ik denk dat die niet meer onderhouden wordt. Laatste versie crasht bij openen van een foto.
            Rawstudio wordt zeker nog onderhouden: de laatste versie kwam uit in april en volgens de commit mailinglijst waren er recent nog aanpassingen in de ontwikkelversie (http://rawstudio.org/pipermail/rawstudio-commit/). Maar werkt Rawstudio wel onder Windows? Ik veronderstel toch dat de OP Windows gebruikt. Rawtherapee bestaat in ieder geval wel voor Windows, van die andere weet ik het niet meteen.
            Nikon D7000 - Nikkor 16-85mm

            Comment


            • #7
              Re: D5100

              ViewNX is ook handig om je scherpstelpunt naar voren te toveren als je denkt dat er iets mis is.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: D5100

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                ViewNX is ook handig om je scherpstelpunt naar voren te toveren als je denkt dat er iets mis is.
                Kan dat
                Volgende vraag is natuurlijk: hoe dan?
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: D5100

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                  Kan dat
                  Volgende vraag is natuurlijk: hoe dan?
                  Door die optie aan te klikken in het programma en in de camera.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D5100

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Door die optie aan te klikken in het programma en in de camera.
                    Dank je, zometeen nog even mijn camera goed instellen
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment

                    Working...
                    X