Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overzicht van effecten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overzicht van effecten

    Hallo,

    Als ik naar foto's kijk komt het vaak voor dat ik een bepaalde stijl of een bepaald effect zie dat ik zou willen proberen nabootsen, maar geen idee heb hoe ik er aan moet beginnen.

    Bijvoorbeeld vandaag zat ik deze reeks te bekijken: http://www.conidietrich.com.ar/a-girl-named-luz/
    Deze foto's moeten genomen worden met de juiste licht inval, en in nabewerking moeten de kleuren vervagen en korreligheid toegevoegd worden, maar verder weet ik niet hoe dat aan te pakken.

    Het is ook niet gemakkelijk om zoiets in google te omschrijven, in de hoop er een tutorial over te vinden. Maar zo'n stijl moet toch een naam hebben?
    En is er ergens een overzicht van veel voorkomende stijlen en effecten?
    http://www.nicolasdecorte.be

  • #2
    Re: overzicht van effecten

    Hier heb je allemaal actions voor op photoshop, heel gemakkelijk en kan je een action zoeken die in de buurt komt van jouw voobeeldfoto's

    DeviantArt is where art and community thrive. Explore over 350 million pieces of art while connecting to fellow artists and art enthusiasts.
    www.kbaronfoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: overzicht van effecten

      hoe krijg je deze action in photoshop CS5?
      vind nergens een action map om de ATN file in te copieren

      Comment


      • #4
        Re: overzicht van effecten

        Ik denk dat het belangrijkste ingrediënt bij deze foto's tegenlicht is. Probeer eens, je zal zien dat je dan snel dat soort sfeer kan creëren
        Facebook
        Flickr
        500px

        Comment


        • #5
          Re: overzicht van effecten

          Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
          hoe krijg je deze action in photoshop CS5?
          vind nergens een action map om de ATN file in te copieren
          Mijn actions zitten in Applications/Adobe Photoshop CS5/Presets/Actions
          (Macintosh)

          Maar als ik het goed begrijp kun je actions bewaren waar je wil. Door te dubbelklikken, of vanuit Photoshop te kiezen voor Load Actions (in het Actions-palet, pulldown menu rechtsboven) en dan op zoek te gaan naar de locatie waar je ze hebt opgeslagen, zijn ze binnen PS beschikbaar.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: overzicht van effecten

            ..In die klik staan mooie beelden hoor...Ook een knap model...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: overzicht van effecten

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Mijn actions zitten in Applications/Adobe Photoshop CS5/Presets/Actions
              (Macintosh)

              Maar als ik het goed begrijp kun je actions bewaren waar je wil. Door te dubbelklikken, of vanuit Photoshop te kiezen voor Load Actions (in het Actions-palet, pulldown menu rechtsboven) en dan op zoek te gaan naar de locatie waar je ze hebt opgeslagen, zijn ze binnen PS beschikbaar.
              het is dit dat ik nergens kan vinden

              Comment


              • #8
                Re: overzicht van effecten

                Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
                het is dit dat ik nergens kan vinden
                Helpt dit?
                Last edited by LesC; 15 september 2011, 15:02.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: overzicht van effecten

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Helpt dit?
                  nee, vind dat kader met historie ook nergens

                  µheb enkel kaders
                  -kleur/stalen/stijlen
                  -aanpassingen/maskers
                  -lagen/kanalen/paden

                  grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: overzicht van effecten

                    CS5? Alleszins lijkt het alsof je een NL versie hebt (ik een E versie).
                    Onder het Venster menu, moet je dan Handelingen kiezen (in het E: Actions).
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: overzicht van effecten

                      heb het eindelijk gevonden
                      nederlands is niet altijd makkelijk, meeste tutotials zijn in het engels

                      merci

                      grtz

                      Comment


                      • #12
                        Re: overzicht van effecten

                        Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
                        heb het eindelijk gevonden
                        nederlands is niet altijd makkelijk, meeste tutotials zijn in het engels

                        merci

                        grtz
                        Da's een van de belangrijkste redenen waarom ik mensen aanraad voor de E versie te kiezen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: overzicht van effecten

                          Waarschijnlijk een domme vraag maar ik waag het toch maar om ze te stellen.
                          Ik heb één van de actions gedownload (delicate yellow) maar zit nu helaas vast.
                          Wanneer ik "handelingen laden" kies en naar mijn downloads ga is die map leeg!
                          Wanneer ik naar de map downloads ga, niet via photoshop CS5, zit de actie er wel in.
                          Kan iemand mij helpen?
                          Alvast bedankt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: overzicht van effecten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Anbe Bekijk bericht
                            Waarschijnlijk een domme vraag maar ik waag het toch maar om ze te stellen.
                            Ik heb één van de actions gedownload (delicate yellow) maar zit nu helaas vast.
                            Wanneer ik "handelingen laden" kies en naar mijn downloads ga is die map leeg!
                            Wanneer ik naar de map downloads ga, niet via photoshop CS5, zit de actie er wel in.
                            Kan iemand mij helpen?
                            Alvast bedankt!
                            mss een verkeerde extensie? in verkenner zie je ze wel maar photoshop kent ze niet en toont ze daarom ook niet??????????

                            Comment


                            • #15
                              Re: overzicht van effecten

                              En hoe zet ik ze dan in de juiste extensie?

                              Comment

                              Working...
                              X