Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-300 mm VR f4.5/5.6 : als concertlens ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-300 mm VR f4.5/5.6 : als concertlens ...

    Tuurlijk is het niet de lens daarvoor maar als je maar dat hebt ...

    Welke instellingen gebruik ik het best om toch een paar scherpe foto's te hebben ?

    Vertrek ik vanuit de S-stand ? (zo, welke snelheid?) Moet ik met een bepaalde brandpuntsafstand rekening houden ? Hoeveel 'snelheid' heb ik best nodig voor een vrij donkere foto op bijv. 250 mm (kleinbeeld) verrekend. Of volledig op M ?

    Belicht je onder of over op concerten (bijv in tent) ?

    Iso zal gaan tot 2000, dat staat al vast.

    De 85 mm f1.8 zal ik waarschijnlijk ook gebruiken als ik echt heel heel dicht kan staan.


    Dank voor meer tips ! Links naar bepaalde sites met uitleg zijn ook welkom


    Merci
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: Nikon 70-300 mm VR f4.5/5.6 : als concertlens ...

    Camera op A, grootste diafragma op langste brandpunt instellen of iets kleiner als dat kan vanwege het licht, zorgen dat de sluitertijd korter blijft als jouw beeffactor en beweging op het podium of de camera op auto iso met een een minimum sluitertijd van 1/200ste en een max iso van 6400 of wat jij verantwoord vindt. Spotmeting inschakelen en dan meet je het licht in de actieve focusspot.

    Met deze combinatie moet het goed kunnen, zelf met een D2h en een 80-400 lukt het in een vrij donkere zaal.

    Om een vrij donkere foto te krijgen, moet je veel onderbelichten maar dat bedoel je waarschijnlijk niet, want waarom zou je een vrij donkere foto willen als je ook een goede kan krijgen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment

    Working...
    X