Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar vervanger voor NEX3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar vervanger voor NEX3

    Hello,

    Na een aantal maanden fotograferen met mijn sony NEX3 toestel, heb ik de smaak te pakken gekregen en ben ik op zoek naar een ander toestel. Mijn NEX3 trekt zalige foto's, maar het menu is te omslachtig en als ik mij er echt in wil verdiepen komt het toestel te kort. Dus tadada, ik ben op zoek naar een ander toestel. Na een zoektocht en het volgen van dit forum, dacht ik eerst aan de Nikon 5100 of de Canon 550D. Mijn voorkeur gaat uit naar de Nikon, maar ik wou graag eens horen van jullie ofdat Er misschien nog een ander toestel is dat perfect zou passen. Ik zou hem vooral gebruiken voor sportfotografie(buiten),artistiek en modelfotografie. Maar ook gewoon een allrounder. Mijn budget ligt rond 800-1000€. Het merk maakt niet veel uit, ik weet dat dit meer persoonlijker is.

    Greetz,

    Kevin
    Canon EOS 60D | 17-85 IS

  • #2
    Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

    Je hebt alvast de 2 instapmodellen van de 2 grote merken genoemd. Gebruik even de (gevanceerde) zoekfunctie en je zal echt hopen info vinden over beide toestellen en een trade-off tussen beiden.
    Waarom C of N? Prijs is goed maar dat is ze ook voor pakweg Pentax. Het grote voordeel van deze 2 merken is de beschikbaarheid van materiaal op de 2de handsmarkt maar niet iedereen wenst 2dehands materiaal te kopen uiteraard.
    Enige wat ik niet zou kopen is Olympus. Persoonlijk (!) zie ik weinig toekomst voor dit bedrijf. Ik vermoed dat ze binnen enkele jaren tegen de technische limieten aanlopen van hun 2x cropsensor in de immerdurende pixelrace (maar dat is dan ook maar enkel mijn opinie).

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

      De vraag is, waarvoor wil je het gebruiken ? Landschappen of actie, of sport ?

      Wil je verder doorgroeien, met meer manuele mogelijkheden, uitgebreidere autofocus, enz ? Dat ligt ook een stukje in lijn waarmee je het wil gebruiken .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

        De bedoeling is op termijn naar buitensport over te gaan, maar ik wil hem nu zeker gebruiken voor allround. Ik twijfel nog tussen de nikon 5100D en de nikon D90. Is er een verschil in lenzen als ik er later wil aankopen omdat de D90 een oudere versie is? Of maakt dat niet uit?
        Canon EOS 60D | 17-85 IS

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

          Ik zou meer tijd besteden aan de lenskeuze dan aan de keuze C of N.
          Immers, het objectief bepaalt sterk de opname. En beide merken hebben niet een compleet lenzenprogramma.

          Je zou naar de foto's kunnen kijken die je met de Nex gemaakt hebt. Aan de hand van de bestandsinfo weet je welke brandpuntsafstand jij veel gebruikt.

          Daarnaast kan je gaan kijken naar je nieuwe takken fan fotogafie zoals modelfotografie. Heb je het over portret, dan is een brandpuntsafstand van pakweg 85 mm vaak zeer bruikbaar. Uitgaande van APS-C.

          Je noemt 'sportfotografie'. Welke sport? Wat is de benodigde beeldhoek?


          succes!
          Anno
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

            Je hebt gelijk, ik dacht aan de 18-105mm VR lens om mee te beginnen. Om alles wat onder de knie te hebben. Nu stel dat ik foto's van voetbal, buiten in de middag, ga trekken. Zou die lens mee kunnen? Of is dan een lens zoals de 70-300mm VR hiervoor meer geschikt? Of ben ik totaal mis..
            Canon EOS 60D | 17-85 IS

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

              Oorspronkelijk geplaatst door AntraxX Bekijk bericht
              Je hebt gelijk, ik dacht aan de 18-105mm VR lens om mee te beginnen. Om alles wat onder de knie te hebben. Nu stel dat ik foto's van voetbal, buiten in de middag, ga trekken. Zou die lens mee kunnen? Of is dan een lens zoals de 70-300mm VR hiervoor meer geschikt? Of ben ik totaal mis..
              Die lens kan zonder probleem mee naar het voetbal. Maar of ze bruikbaar zal zijn, dat is iets helemaal anders. Voor fases die zich pakweg binnen de 10 à 15 meter afspelen van waar jij staat, zal het gaan. Maar alles wat verder is zal serieus gecropt moeten worden.
              300mm is al een heel stuk beter, maar zelfs daarmee zal je soms ook nog te kort komen denk ik. En ik ken ook niks van Nikon, dus ik weet ook niet in hoeverre die 70-300mm snel genoeg focust om te gebruiken voor sport.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar vervanger voor NEX3

                Als je na een paar maanden NEX al naar een DSLR wil, zal je met 800-1000 EUR niet ver lopen.
                Maar je kan er wel plezier aan beleven.

                Canon is wat goedkoper van lenzen, ook de grootste tweedehandsmarkt, maar niet de laatste gadgets.
                Last edited by palombian; 2 september 2011, 23:18. Reden: Canon

                Comment

                Working...
                X