Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands D300S

    Beste,

    ik ben van plan om een tweedehandse D300S aan te kopen. Na wat zoeken heb ik een advertentie gevonden waar iemand een D300S met 2500 clicks verkoopt voor 900 euro. Ik heb de volgende vragen:

    1) is dit een goed bod?
    2) naast het aantal clicks, waar moet ik nog op letten?
    3) is er een manier om de backfocus te testen?
    4) andere dingen waar ik op moet letten?


    Alvast bedankt voor jullie advies,
    MVG

    Uiteindelijk toch gegaan voor een quasi nieuwe D7000 (273 clicks). Bedankt voor jullie feedback,

    MVG
    A.
    A.
    Last edited by Alodius; 5 september 2011, 08:47.

  • #2
    Re: Tweedehands D300S

    1 redelijk, kan beter, kan slechter
    2 werkt de flitser, werken alle knoppen naar behoren
    3 ja maar dat vereist opstellingen waar je bij een tweedehandskoop meestal niet de gelegenheid voor hebt. Ik zou je buiten schuppen als je mij zou lastigvallen met dat soor test.
    4 koop geen brol!
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands D300S

      Ik dacht eraan een fotowinkel binnen te stappen en de man tegen betaling (15-25 euro) dat toestel te laten testen.

      Easy ways om snel na te gaan of dit een goed werkend toestel is?

      thx,
      MVg
      A.

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands D300S

        Een lens mee nemen, foto's nemen en eventueel snel op een laptop bekijken... Zo zou ik het doen.

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands D300S

          Aantal test settings die je altijd moet uitproberen? o ja het toestel is in augustus 2010 aangekocht geweest, maar de man heeft geen factuur meer ...

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands D300S

            Oorspronkelijk geplaatst door Alodius Bekijk bericht
            Aantal test settings die je altijd moet uitproberen? o ja het toestel is in augustus 2010 aangekocht geweest, maar de man heeft geen factuur meer ...
            da's normaal. ik ben ook zo'n sloddervos. Op zich zegt dat niks. Je moet er ook niet van uitgaan dat ze je proberen op te lichten. Mijn succesrate bij tweedehands koopjes staat nog steeds op 100%.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands D300S

              Ik ben zelf ook een sloddervos en kan wel inkomen dat iemand zijn/haar documenten niet meer heeft. Ik ben gewoon voorzichtig (900 euro blijft veel geld ...).

              Ik doe dus het volgende:

              notebook mee om aantal clicks na te gaan
              aantal fotos trekken (bepaalde standen voorkeur?)
              knoppen testen (flitser etc ..)
              sensor checken op damage (is er een tool om dit na te gaan?)

              Nog andere suggesties?
              thx mannen,
              A.

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands D300S

                1 jaar oud, geen factuur dus ook geen garantie ???
                300 euro onder de (huidige) nieuwprijs is te duur (en ik ben een fervente D300s aanhanger)
                Ik zou enkele tientallen euro's meer uitgeven en een nieuwe d7000 kopen (969 bij Konijnenberg)

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands D300S

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alodius Bekijk bericht
                  sensor checken op damage (is er een tool om dit na te gaan?)

                  A.
                  je kan een onscherpe foto nemen van een effen vlak. Daarop vallen vuiltjes op de sensor het sterkst op, maar je kan een beschadigde sensor heel moeilijk van een vuile onderscheiden.

                  Zorg dan ook dat je de nodige software hebt om het aantal clicks na te gaan, dat staat niet bij alle merken en modellen standaard in de zichtbare EXIF. Soms moet je daarvoor de EXIF kraken (bij mijn D200 en D50 is dat toch zo). Ik had vroeger een tooltje daarvoor, maar dat was voor Linux systemen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands D300S

                    Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                    1 jaar oud, geen factuur dus ook geen garantie ???
                    300 euro onder de (huidige) nieuwprijs is te duur (en ik ben een fervente D300s aanhanger)
                    Ik zou enkele tientallen euro's meer uitgeven en een nieuwe d7000 kopen (969 bij Konijnenberg)

                    Groeten, Bert
                    Ik twijfel tussen de D7000 (5000 clicks, garantie tem 2013, 16Gb kaart etc etc) voor 800 euro en de D300s. Ik dacht dat overall de specs van de D7000 beter is dan de D300s maar de body van de 300 zou beter weatherproof zijn ... Rechtvaardigt dit de meerprijs?
                    Zou je in dit geval gaan voor de D7000 of D300S?


                    MVG A.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands D300S

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alodius Bekijk bericht
                      Ik twijfel tussen de D7000 (5000 clicks, garantie tem 2013, 16Gb kaart etc etc) voor 800 euro en de D300s. Ik dacht dat overall de specs van de D7000 beter is dan de D300s maar de body van de 300 zou beter weatherproof zijn ... Rechtvaardigt dit de meerprijs?
                      Zou je in dit geval gaan voor de D7000 of D300S?


                      MVG A.
                      Ga je wel eens in de regen fotograferen?
                      Met andere woorden, denk je dat jij die weatherproof nodig hebt.
                      Met slecht weer blijf ik meestal gewoon lekker thuis
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands D300S

                        Awel ja, ik doe trektochten en trek vooral landschappen. Vandaar dat mijn oog is gevallen op de D300S. Aan de andere kant heb ik gelezen dat de D7000 partially weather sealed is. Nu heb ik al 5 jaar een D40x gehad en altijd probleemloos foto's kunnen trekken in de jungle/woestijn. Wat raden jullie aan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tweedehands D300S

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alodius Bekijk bericht
                          Awel ja, ik doe trektochten en trek vooral landschappen. Vandaar dat mijn oog is gevallen op de D300S. Aan de andere kant heb ik gelezen dat de D7000 partially weather sealed is. Nu heb ik al 5 jaar een D40x gehad en altijd probleemloos foto's kunnen trekken in de jungle/woestijn. Wat raden jullie aan?
                          dat je die dan gewoon blijft gebruiken.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tweedehands D300S

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            dat je die dan gewoon blijft gebruiken.
                            Touché

                            Bwa hij nadert de 75k kliks en ik vermoed dat mijn D40 het weldra gaat begeven ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tweedehands D300S

                              Je kunt de kwaliteit van een D40 niet vergelijken met een 7000 of 300S. Is een andere wereld.
                              800 euro voor een 2e hands 7000 vind ik ook veel te veel. (969 voor een nieuwe met volledige garantie)
                              De D300s is inderdaad een oerdegelijk werkpaard maar die weathersealing is alleen maar effectief als je ook de dure aangepaste "waterproof" objectieven gebruikt anders is de koppeling niet weathersealed.

                              Groeten, Bert
                              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                              www.bertofotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X