Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsopgang viel tegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonsopgang viel tegen

    deze morgen om 07.00 uur, wachten op de mooie zonsopgang. De lucht wilde niet opentrekken. Dit zag er toch nog goed uit.




    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: zonsopgang viel tegen

    Wat te zwaar bewerkt naar mijn smaak. Je zit ook met een halo boven de bomen die nogal uitgesproken is.
    Met een wat subtielere bewerking zou het toch beter zijn denk ik want je zit toch met mooie wolken en een goeie weerspiegeling.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: zonsopgang viel tegen

      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
      Wat te zwaar bewerkt naar mijn smaak. Je zit ook met een halo boven de bomen die nogal uitgesproken is.
      Met een wat subtielere bewerking zou het toch beter zijn denk ik want je zit toch met mooie wolken en een goeie weerspiegeling.
      Ik volg hier ook..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: zonsopgang viel tegen

        vind toch de details in de bomen in de BG geslaagd zo, (wat vaak een zwart geheel is.)
        tja...dit bekoort mij wel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: zonsopgang viel tegen

          De halo rond de bomen is er niet op het origineel (niet verkleind)
          het is een HDR van 3 opnames; heb al vaker meegemaakt dat ik bij het posten van een hdr plotseling een halo heb. Schijnt toch zeer delicaat te zijn om het goed te laten overkomen.
          Bedankt voor de opmerkingen.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: zonsopgang viel tegen

            Ik volg wat de bewerking betreft (vooral die halo en de wolken die een beetje onnatuurlijk donker zijn/lijken). Die halo's zijn typisch voor HDR. Je kan altijd eens proberen manueel te blenden; tutorial van Dama.

            Ik zou toch nog iets proberen te doen met deze foto, want het is zeker de moeite waard.

            Comment

            Working...
            X