Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig ivm aankoop bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig ivm aankoop bridge

    Hoi,

    Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie zet ik het hier maar even.

    Ik ben op zoek naar een bridge die qua functionaliteit aanleunt bij een dslr. Prijs, tussen de 300 & 500€.

    Voornaamste vereisten zijn: RAW, mooi bereik en goede kwaliteit. Mijn vorig toestel was een Canon 40D, deze is weg wegens te groot en lomp om altijd mee te sleuren. Ik gebruik hem voornamelijk voor op reis en bij uitstappen, dus denk niet dat een DSLR nog in aanmerking komt.

    De modellen waar ik zelf zoal tussen twijfel zijn Panasonic gf3, lx5, fz45 of fz100, Sony NEX series, Fujifilm HS20,... Maar zoals gezegd, ik heb geen uitgesproken voorkeur voor merk/model. Alle suggesties zijn welkom

    Alvast bedankt,
    Groeten,
    Wesley
    Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II

    Poedelzalm ?

  • #2
    Re: Advies nodig ivm aankoop bridge

    Hoi Wesley ik zelf heb de LX5 maar dat is zeker geen Bridgetoestel!!! Wel kan ik je zeggen dat ik er zeer tevreden van ben....trekt zeer mooie foto's en is een zeer handelbaar en gemakkelijk toetstel...de rest die je opnoemt zijn wel Bridgen....mischien als ik moest kiezen zou ik gaan voor een FZ45 of de Fuji

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig ivm aankoop bridge

      Ik zou dan toch voor een systeem camera gaan ip bridge of high-end compact.. is kwalitatief toch beter van foto's, zeker bij hogere iso waardes!
      En vele bridge camera's vind ik persoonlijk niet zo super compact..

      Comment


      • #4
        Re: Advies nodig ivm aankoop bridge

        Ik zou als eerste op de site van DP review kijken. Met name de vergelijkende ruistesten zijn heel belangrijk en handig.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Advies nodig ivm aankoop bridge

          De nieuwe Nex-5N is een topper , test, maar iets boven je budget.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Advies nodig ivm aankoop bridge

            Momenteel heb ik een voorkeur voor de Nex-C3.
            Is het verschil in kwaliteit zo groot tegenover de 5n?
            Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II

            Poedelzalm ?

            Comment


            • #7
              Re: Advies nodig ivm aankoop bridge

              Ik heb een LX5 waar ik best tevreden van ben. Hij houdt wel niet zo veel van het schemer-
              duister en snelheid zoals mijn DSLR, maar voor de rest prima van kwaliteit, zeker in RAW.
              Voor zijn prijs heus wel de moeite.
              Het verschil tussen een bridge meenemen en een dslr vind ik niet zo groot. Dat hangt alle-
              bei maar rond je nek en heb je een tasje voor nodig. Terwijl je zo'n compact makkelijk in
              je jaszak kan opbergen. Ander leuks zijn de Canon S95 of de G12. Maar ik vond de LX5 de
              mooiere camera met een handig handvatje en een Japans Leica lensje.

              Comment

              Working...
              X