Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenia Polarisatiefilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenia Polarisatiefilter

    Beste forumleden,

    Wij gaan binnenkort op reis naar Kenia.

    Ik bezit een polarisatiefilter.

    Nu is mijn vraag of jullie in de meeste gevallen overdag dit filter zouden gebruiken of met je daarmee selectiever tewerk gaan? Ik veronderstel dat de lichtomstandigheden daar zeer zonnig zullen zijn.

    BV: Zou je dit filter ook gebruiken bij het fotograferen van een leeuw in close up of zou dit geen enkele meerwaarde bieden?

    Thanks to all!

    Kasimir

  • #2
    Re: Kenia Polarisatiefilter

    Had de mijne laatst ook bij in Zuid-Afrika.
    Nooit gebruikt.
    't Is er zo mooi, met zoveel overdonderende kleurenpracht, dat die Polar overbodig wordt. Vind ik...
    Je kan hem natuurlijk wel gebruiken voor speciale effectjes en om spiegelingen weg te nemen hé.

    Comment


    • #3
      Re: Kenia Polarisatiefilter

      Een leeuw die je in close-up kan trekken ligt zeer waarschijnlijk in de schaduw, dus je beantwoordt eigenlijk je eigen vraag. Verder zou ik zeggen: meepakken die filter en ginder ter plaatse niet vergeten dat je die hebt (iets wat je waarschijnlijk wel zal doen tenzij je ****ty gamedrives hebt of vergeet te genieten van je ervaring). Enfin, ik heb ginder altijd al een polarizer meegehad, doch zelden gebruikt.
      Aan een Keniaans strand (mocht je dat ook doen) dan is een filter eerder een must.

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #4
        Re: Kenia Polarisatiefilter

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        Aan een Keniaans strand (mocht je dat ook doen) dan is een filter eerder een must.
        Oke, zal zeker van pas komen dan, daar we aansluitend naar Zanzibar gaan uitrusten.

        Iedereen bedankt voor de inbreng!

        Grts,
        Kasimir

        Comment


        • #5
          Re: Kenia Polarisatiefilter

          Ik was afgelopen zomer in zanzibar , felle beaches daar , die polar kan je daar zeker gebruiken dan


          Oorspronkelijk geplaatst door Kasimir Bekijk bericht
          Oke, zal zeker van pas komen dan, daar we aansluitend naar Zanzibar gaan uitrusten.

          Iedereen bedankt voor de inbreng!

          Grts,
          Kasimir

          Comment


          • #6
            Re: Kenia Polarisatiefilter

            zou van pas kunnen komen als je flamingos in reflecterende zoutmeren of in het water duikende zeearenden gaat fotograferen...
            mvg
            Bert

            Comment


            • #7
              Re: Kenia Polarisatiefilter

              Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
              zou van pas kunnen komen als je flamingos in reflecterende zoutmeren of in het water duikende zeearenden gaat fotograferen...
              bijvoorbeeld!

              Comment


              • #8
                Re: Kenia Polarisatiefilter

                Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                Ik was afgelopen zomer in zanzibar , felle beaches daar , die polar kan je daar zeker gebruiken dan
                bijvoorbeeld!

                Comment


                • #9
                  Re: Kenia Polarisatiefilter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kasimir Bekijk bericht
                  Ik bezit een polarisatiefilter.
                  Als het voor de diepere (rode) kleuren is, kan je bijvoorbeeld ook wachten tot het geregend heeft. Een regendans kost minder dan een pola, en geld is minder gesleep.

                  Comment

                  Working...
                  X