Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm autofocust niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200mm autofocust niet meer

    Ik heb sinds een jaar een Sigma 70-200mm F2.8II EX DG APO, en tot voor kort heel tevreden van.

    Ik heb enkele weken terug m'n nikon D5000 ingeruild voor een D7000. En het autofocussen begon sindsdien wat stroef te gaan. Een aantal dagen is die gewoon gestopt met autofocussen.

    Ik kan me moeilijk voorstellen dat het zou liggen aan het veranderen van toestel. Maar voor alle zekerheid wil ik hier toch es checken als nog iemand soortgelijk probleem heeft gehad.

    Alvast bedankt!
    D.

  • #2
    Re: Sigma 70-200mm autofocust niet meer

    Ken je niemand met een Nikon? Of stap gewoon op iemand af met van die gele letters op zijn camerariem.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200mm autofocust niet meer

      Ik zie dat je van Gent bent (op je profiel). Ikzelf heb dezelfde lens (wel wat ouder) en een d3000 en woon ook in Gent. Anders moet je eens naar hier komen voor de testen met mijn lens, of jouw lens op mijn body.
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200mm autofocust niet meer

        Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat is niet de eerste keer dat dat gebeurd tussen Nikon en SIgma.

        Ik heb zelf een Sigma 50-500 en een 150mm macro.
        Voorlopig Blijgt het bij geen AF in Liveview, maar dat kan snel veranderen.
        Voor de macro vind ik dat niet zo erg. Ik gebruik ze in 90% van de gevallen toch manueel.
        Bij de 50-500 zou het een kleine ramp zijn.


        Succes ermee en test eens op een ouder body (D3000, D5000, D90, D300....)
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200mm autofocust niet meer

          Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Sigma 24-70. Al mijn andere Sigma's functioneren perfect maar met de 24-70 heb ik al ruim een jaar problemen. Is al 3 keer terug geweest naar Sigma, ik heb al een keer een nieuwe lens gekregen maar het probleem blijft. Mijn camera (d300s) piept wel maar ik zie in mijn zoeker dat het beeld onscherp is. Blijkbaar problemen met de overdracht tussen het objectief en de camera.
          Is nu weer terug naar Sigma (al 2 maanden weg)
          Dus ik wens je veel succes en hoop voor je dat je het sneller opgelost krijgt.
          Overigens, mijn 70-200 doet het al 2 jaar perfect.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment

          Working...
          X