Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D kopen?

    Hallo

    Ik fotografeer nu een 3 jaar met canon 350D..
    Ik vind dat het wel stilaan tijd is om te investeren in een nieuwe body.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de 7D..
    Nu vroeg ik mij dus af of canon nog iets nieuw gaat releasen dit jaar?
    7D is uitgekomen in 2009 of ik misschien nog even wacht?

    GRTZ

  • #2
    Re: 7D kopen?

    elk jaar komt er wel iets nieuws, dus je kunt wachten met de folder in je hand of gewoon de knoop doorhakken en aanschaffen wat je wil.

    Ik persoonlijk hou me niet zo meer bezig met de pixelrace en ISO sprint, ik heb nu 2 toestellen die doen waar ik ze destijds voor gekocht heb en dat is foto's nemen, welliswaar niet met 21 milj. pixels, maar nog steeds genoeg om serieuze plaatsen aan de muur te bezetten.

    Dus kijk even wat je precies nodig denkt te hebben en stem daar je koopgedrag op af, wachten op nieuwe toestellen kun je je hele leven nog.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: 7D kopen?

      gewoon doen als je tegen de beperkingen oploopt van je huidige toestel.
      dus niet omdat je toestel 3 jaar oud is!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 7D kopen?

        Gewoon kopen waar je zin in hebt . Als je op iets nieuws wil wachten kan je blijven wachten.

        Comment


        • #5
          Re: 7D kopen?

          Misschien is het wel interessant om ook de 60D eens te bekijken... qua mogelijkheden ga je waarschijnlijk meer dan toekomen met dit toestel.

          Ikzelf heb de 7D en ik moet eerlijk bekennen dat er nogal veel (ongebruikte) mogelijkheden op en aan zitten. Een en ander heeft te maken met hoeveel tijd je precies in je hobby kan/wil steken natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: 7D kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
            Misschien is het wel interessant om ook de 60D eens te bekijken... qua mogelijkheden ga je waarschijnlijk meer dan toekomen met dit toestel.

            Ikzelf heb de 7D en ik moet eerlijk bekennen dat er nogal veel (ongebruikte) mogelijkheden op en aan zitten. Een en ander heeft te maken met hoeveel tijd je precies in je hobby kan/wil steken natuurlijk.
            Ik ben mij er terdege van bewust dat er nog meer in de 7D zit dan ik weet ,maar zijn snelle AF is toch wel de max. Als je iets voelt van ik kan een kantelbaar scherm gebruiken , dan zou de keuze snel gemaakt moeten zijn .De 60D is zeker geen slecht toestel.Daar ikzelf zelden live vieuw gebruik mis ik geen kantelbaar scherm . Er zijn er die dit heel goed vinden voor macro fotografie.

            Comment


            • #7
              Re: 7D kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Ik ben mij er terdege van bewust dat er nog meer in de 7D zit dan ik weet ,maar zijn snelle AF is toch wel de max. Als je iets voelt van ik kan een kantelbaar scherm gebruiken , dan zou de keuze snel gemaakt moeten zijn .De 60D is zeker geen slecht toestel.Daar ikzelf zelden live vieuw gebruik mis ik geen kantelbaar scherm . Er zijn er die dit heel goed vinden voor macro fotografie.
              De 7D is een snelle camera met meer instelmogelijkheden, een low-cost 1D eigenlijk (ik buk me al voor de verontwaardigde replieken ).

              Als je dat niet nodig hebt geven de 60D, 550D enz dezelfde beeldkwaliteit samen met andere handige features.

              De 7D is nu 2 jaar uit, en als je ziet wat Sony zopas heeft uitgebracht weet je wel wat je binnenkort van Canon kan verwachten.
              Ik koop een nieuwe camera als hij pas uit is, dan heb ik er langer plezier van.

              Comment


              • #8
                Re: 7D kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                De 7D is een snelle camera met meer instelmogelijkheden, een low-cost 1D eigenlijk (ik buk me al voor de verontwaardigde replieken ).

                Als je dat niet nodig hebt geven de 60D, 550D enz dezelfde beeldkwaliteit samen met andere handige features.

                De 7D is nu 2 jaar uit, en als je ziet wat Sony zopas heeft uitgebracht weet je wel wat je binnenkort van Canon kan verwachten.
                Ik koop een nieuwe camera als hij pas uit is, dan heb ik er langer plezier van.
                Ik heb de 7D bijna 2jaar en de 5DII een half jaar en beiden zijn totaal andere camera's,Samen hebben ze iets van een 1D , dan kan je zien welke " tekortkomingen "( niet slecht bedoeld want de 5DII vult zeker de plaats niet in van de 7D) de 7D heeft .Met mijn combo kan ik vele kanten uit.

                Comment


                • #9
                  Re: 7D kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Ik heb de 7D bijna 2jaar en de 5DII een half jaar en beiden zijn totaal andere camera's,Samen hebben ze iets van een 1D , dan kan je zien welke " tekortkomingen "( niet slecht bedoeld want de 5DII vult zeker de plaats niet in van de 7D) de 7D heeft .Met mijn combo kan ik vele kanten uit.
                  De 7D heeft recentere techniek (ondertussen 2 jaar oud).
                  Cru gezegd, als ik een 5DII naast m'n 7D vastneem lijkt het even of ik een 40D in m'n handen heb.

                  LET WEL : Ik spreek niet over de beeldkwaliteit achteraf.

                  Terug on topic (de vraag van TS gaat niet over FF):

                  Zolang beide toestellen goed verkopen zal Canon niet direct een revolutionair betere opvolger uitbrengen, tenzij de concurrentie hen verplicht.
                  Het is koffiedik kijken, maar algemeen wordt er eerst een 5DIII verwacht met oa een AF in de stijl van de 7D.

                  Ik kan me niet direct voorstellen wat er fundamenteel aan de 7D moet verbeterd worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D kopen?

                    Ben zeer tevreden over mijn 7D, maar bij een recente aankoop bij Coolblue, wist men mij te vertellen dat er een 7D mk II op komst is ???????
                    We shall see !
                    Wat kan die zoal hebben : een draaibaar schermpje zoals de 60D, en wat nog ?
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D kopen?

                      7D is zeker geen verkeerde aankoop, alleen mis ik één klein ding in je openingen post. Welke objectieven je in je bezit hebt. Indien je nog een kitlens of iets dergelijks gebruikt dan zou ik zelf niet kiezen voor een 7D, maar voor een 60D of zelfs een 550D met beter glas werk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        De 7D heeft recentere techniek (ondertussen 2 jaar oud).
                        Cru gezegd, als ik een 5DII naast m'n 7D vastneem lijkt het even of ik een 40D in m'n handen heb.

                        LET WEL : Ik spreek niet over de beeldkwaliteit achteraf.

                        Terug on topic (de vraag van TS gaat niet over FF):

                        Zolang beide toestellen goed verkopen zal Canon niet direct een revolutionair betere opvolger uitbrengen, tenzij de concurrentie hen verplicht.
                        Het is koffiedik kijken, maar algemeen wordt er eerst een 5DIII verwacht met oa een AF in de stijl van de 7D.

                        Ik kan me niet direct voorstellen wat er fundamenteel aan de 7D moet verbeterd worden.
                        de opvolgers van de 7D zitten zeker in de pipeline evenals de andere toestellen , als je moest weten dan zal je zeker wachten tot de volgende uitkomen . Maar dan zit je met hetzelfde probleem dan met wat ze dan bezig zijn .Ontwikkelaars zijn steeds met andere modellen bezig , Ze zitten misschien al bezig met censors van 200Mpixel of meer . Wie zal het zeggen , het is als de ontwikkeling van nieuwe wagens en TV toestellen.Ik heb zo ooit een vhs video van ITT zien spelen die 12 uur kon opnemen op een VHS cassette (toen was het nog maximaal 4 uur ) . Het toestel is nooit op de markt gekomen , wel de 8uurs versie.
                        ik zal wel zien wat er over een jaar of 3 op de markt is en een van mijn toestellen vervangen.ik kan het geld toch niet meenemen naar het hiernamaals , of heeft iemand daar foto's van.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D kopen?

                          Ga gerust voor de 7D, als je het budget ervoor hebt, snelheid en autofocus zijn veeeeel sneller en accurater. Het verschil met mijn 50D is vrij groot. Zeker als je veel sportfotografie doet, als je uitsluitend landschap doet is deze snelheid niet zo belangrijk.
                          Sony A7III & Sony A7 RIII
                          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D kopen?

                            laatst voor het eerst een 7d gebruikt en vergeleken met 550d/ 5d2 is de af een monster. echt lekker om zo snel te kunnen fucussen lol.
                            Niemand weet wanneer de volgende canon uitkomt en wat die zal zijn dus niet op geruchten afgaan. iedereen is tevreden over 7d dat zul jij ook zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D kopen?

                              Kopen die 7D!
                              Je krijgt een prachtding in handen voor weinig geld.
                              Veel plezier ermee.
                              En haast je maar...: klik

                              Comment

                              Working...
                              X