Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

    Hallo,
    Bovenvermelde lens is dit goed bruikbaar als macro-objectief?
    Wat met de breedhoek?
    bedankt !


    (toestel D90 Nikon)

  • #2
    Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

    Kort gezegd: nee, hooguit close up.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

      waarvoor kan zo'n objectief dan een meerwaarde zijn?

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

        Zij heeft een groot zoombereik aan een mindere kwaliteit .Je kan de redenering volgen beter een mindere foto dan geen foto.Persoonlijk ben ik niet voor deze mega-zooms.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

          Oorspronkelijk geplaatst door MAC1 Bekijk bericht
          waarvoor kan zo'n objectief dan een meerwaarde zijn?
          Nergens voor, dit is echt de slechtste superzoom die je maar kan kopen.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

            Ik heb de lens reeds geruime tijd, prijs/kwaliteit verhouding valt best mee.
            Er zijn betere lenzen, zeker voor macro, de prijs is dan ook een veelvoud.
            Een lens aanschaffen is keuzes maken.
            Heb wat close-up gedaan met de lens.
            Oordeel zelf:
            Nikon D7000, en wat glas.
            http://blog.seniorennet.be/pacha/

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

              Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
              Nergens voor, dit is echt de slechtste superzoom die je maar kan kopen.
              Bedankt voor het nieuwe onderwerp Pepijn ;-)

              Verleden week deze lens gekocht en reeds uitgeprobeerd. Eerste vaststellingen zijn positief.
              Weegt niet te veel waarvoor ik een beetje vreesde, moet wel gewoon worden.
              Op de lens staat nog: Macro 62 A14 - wat dit betekent weet ik niet! Zou dit willen zeggen dat men macro kan trekken? Iemand op de hoogte?

              Foto's (gewone) kan je eventueel hier bekijken gemaakt met canon 350D + de besproken lens: https://picasaweb.google.com/1112169...September2011#

              Groetjes, Peter
              Last edited by Peteonline; 6 oktober 2011, 12:22.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                Tja... natuurlijk boet een superzoom kwaliteit in. Maar alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik was gestart met de twee kitlenzen van Canon. Maar nu ik twee kindjes heb, is een dagje dierentuin/vakantie niet meer het equivalent aan een dagje foto's maken. Rustig de tijd om tussen lenzen te wisselen naargelang het onderwerp dicht of kort staat, is er niet meer. 'Papa, wanneer gaan we door'
                Ook liep ik tegen de grens aan van mijn 18-55 qua lichtsterkte. Daarom past voor MIJ mijn huidige combo beter: 30% van mijn foto's maak ik met mijn 18-50, scherp en redelijk lichtsterk. 20% van mijn foto's maak ik met mijn primes. Mijn 50mm op een crop is gewoon het leukste om mee te fotograferen. Je leert bewust naar iets kijken en fotograferen. Zoomen doe ik wel met mijn voeten... en de overige 50%... dat zijn plaatjes. Gemaakt met mijn 18-270. Ik kom toch met de kindjes alleen maar buiten bij goed weer. En in mijn fotoboek ga je echt het verschil niet zien tussen mijn lenzen bij foto's max 20 x 20 cm. Als je maar weet hoe je je lens moet gebruiken: diafragma wat meer dichtgeknepen...
                En ook tussen die duizenden plaatjes zitten heel mooie foto's...

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                  Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
                  Ik heb de lens reeds geruime tijd, prijs/kwaliteit verhouding valt best mee.
                  Er zijn betere lenzen, zeker voor macro, de prijs is dan ook een veelvoud.
                  Een lens aanschaffen is keuzes maken.
                  Heb wat close-up gedaan met de lens.
                  Oordeel zelf:
                  http://i51.tinypic.com/e9jf39.jpg
                  Sorry, dit is niet de scherpte die van een macrofoto verwacht wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                    Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
                    Tja... natuurlijk boet een superzoom kwaliteit in. Maar alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik was gestart met de twee kitlenzen van Canon. Maar nu ik twee kindjes heb, is een dagje dierentuin/vakantie niet meer het equivalent aan een dagje foto's maken. Rustig de tijd om tussen lenzen te wisselen naargelang het onderwerp dicht of kort staat, is er niet meer. 'Papa, wanneer gaan we door'
                    Ook liep ik tegen de grens aan van mijn 18-55 qua lichtsterkte. Daarom past voor MIJ mijn huidige combo beter: 30% van mijn foto's maak ik met mijn 18-50, scherp en redelijk lichtsterk. 20% van mijn foto's maak ik met mijn primes. Mijn 50mm op een crop is gewoon het leukste om mee te fotograferen. Je leert bewust naar iets kijken en fotograferen. Zoomen doe ik wel met mijn voeten... en de overige 50%... dat zijn plaatjes. Gemaakt met mijn 18-270. Ik kom toch met de kindjes alleen maar buiten bij goed weer. En in mijn fotoboek ga je echt het verschil niet zien tussen mijn lenzen bij foto's max 20 x 20 cm. Als je maar weet hoe je je lens moet gebruiken: diafragma wat meer dichtgeknepen...
                    En ook tussen die duizenden plaatjes zitten heel mooie foto's...
                    iik denk niet dat je de 18-200 moet vergelijken met de 18-270
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      iik denk niet dat je de 18-200 moet vergelijken met de 18-270
                      Waarom niet?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Waarom niet?
                        Je kunt ze wel vergelijken natuurlijk, maar ik denk dat ze behoorlijk verschillend van kwaliteit zullen zijn.
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                          Persoonlijk vind ik dat deze lenzen heel goed bruikbaar zijn, en heb dat altijd al gevonden.
                          Je moet enkel met de beperkingen ervan rekening houden:
                          - iets dichtdraaien voor een betere scherpte en eventueel minder vignetering.
                          - geen snelle AF, dus niet echt geschikt voor actiefoto's
                          - niet lichtsterk, dus niet meteen binnen/'s avonds zonder flitser te gebruiken.

                          Maar verder prima bruikbaar hoor. Als je niet op groot formaat gaat afdrukken en je hebt geen bezwaar tegen bovenstaande beperkingen, dan kan je met deze lenzen mooie dingen doen.

                          Gebruikerservaring, links naar tests en voorbeeldfoto's vind je hier.
                          Je kan zowel naar de Tamron als Konica Minolta en Sony kijken, want dat is telkens optisch dezelfde lens, enkel wat andere materialen en snellere AF.

                          Thread dedicated to Minolta AF DT 18-200 F3.5-6.3 D Discussion of any kind ISN'T allowed here...



                          Deze lenzen zijn tegenwoordig trouwens splinternieuw voor een appel en een ei te koop als ik me niet vergis. Dus zoek je en goedkope allroundlens voor gebruik bij mooi weer (vakantiefoto's bv.), waarom niet dan vind ik.

                          Succes met je keuze !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peteonline Bekijk bericht
                            Op de lens staat nog: Macro 62 A14 - wat dit betekent weet ik niet! Zou dit willen zeggen dat men macro kan trekken? Iemand op de hoogte?
                            62 staat voor de diameter voor de filter(62mm).
                            A14 is het modelnummer die Tamron er aan geeft.
                            De fabrikanten zetten "macro" erop om mensen te ver(mis)leiden.
                            Deze lens heeft een maximale vergroting van 1 op 3.7 op 200mm.
                            En zoals Pacha heeft aangetoond met zijn foto(welke eigenlijk ene voor de vuilbak is), neen, deze lens is niet geschikt voor macro.

                            Deze megazoom van Tamron wordt echt wel als de slechtste van de reeks beschouwd(het was ook de 1e die vanaf 18mm begon).
                            Je bent beter af met de 18-250(slechts een 100 Euro duurder en veel meer waar voor je geld).

                            Nog een paar links(als je op "reviews" klikt kun je gedetailleerde gebruikerservaringen lezen) :
                            18-200 : http://www.dyxum.com/lenses/Tamron-A...I_lens192.html
                            18-250 : http://www.dyxum.com/lenses/Tamron-A...)_lens374.html

                            Sven
                            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 18-200 f/3.5-6.3 macro if

                              TS zocht een lens die goed was voor macro, dat zijn superzooms niet.

                              Maar om gewoon fotos te nemen voor weinig geld (niet bang zijn voor vallen, diefstal enz van je kostbare "investering" ) 100% akkoord.

                              Comment

                              Working...
                              X